۶۳۶۴۳۰
۵ نظر
۵۱۹۱
۵ نظر
۵۱۹۱
پ

فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه

اگر به دنبال دکوراسیون مناسب برای آشپزخانه خود هستید و تصاویر و مدل های مختلفی را برای یافتن نمونه های ایده آل خود دیده اید، احتمالا با ما هم نظر هستید که اکثر آشپزخانه های مدرن و زیبا، دارای قفسه هایی باز و بدون درب هستند.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: اگر به دنبال دکوراسیون مناسب برای آشپزخانه خود هستید و تصاویر و مدل های مختلفی را برای یافتن نمونه های ایده آل خود دیده اید، احتمالا با ما هم نظر هستید که اکثر آشپزخانه های مدرن و زیبا، دارای قفسه هایی باز و بدون درب هستند.
شاید تصور کنید که استفاده از این قفسه ها، راه خوبی برای نشان دادن ست های بشقاب و فنجان ها، و به کارگیری طرح و رنگ ظروف و وسایل آشپزی به منظور تزئین فضای آشپزخانه است. اما در اینجا مزیت های دیگری را نیز با هم بررسی خواهیم کرد، که شاید در تصمیم گیری شما برای نوسازی و چیدمان آشپزخانه تان موثر باشد و بتوانید با اطمینان بیشتری از قفسه های بدون درب در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید.
۱. فضای نگهداری ظروف را برایتان افزایش می دهند

اغلب فضای بالای کابینت های آشپزخانه بدون استفاده باقی می مانند. دسترسی به این نقاط از آشپزخانه معمولا به قدری سخت و دشوار است که از آنها چشم پوشی می کنیم و عملا بخش زیادی از فضای نگهداری ظروف و وسایل آشپزخانه را بی استفاده می گذاریم. احتمالا اگر وسیله ای را در قسمت های بالای کابینت ها بگذارید، هر بار استفاده از این وسایل، به کابوسی برایتان تبدیل خواهد شد و برای برداشتن آنها حتما باید روی کانتر بایستید تا دستتان به آن قسمت های بالایی برسد.
از طرفی گوشه های دیوارها هم معمولا با ساختن کابینت های درب دار، تبدیل به فضاهایی بلا استفاده خواهند شد و نمی توانید ظروف و وسایل زیادی در این قسمت ها جای دهید. اما اگر به جای این کابینت های حجیم و دارای درب، از قفسه های طبقه ای ساده استفاده کنید، تمام این قسمت های دور از دسترس برایتان قابل استفاده خواهند شد و مطمئنا به این ترتیب فضای بیشتری برای نگهداری و قرار دادن ظروف در اختیار خواهید داشت.
فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه

2. مهمانانتان احساس راحتی و صمیمیت بیشتری خواهند داشت

قفسه های باز و بدون درب، به مهمانان و افراد غریبه ای که وارد آشپزخانه تان می شوند، این احساس را منتقل می کنند که می توانند هر چه لازم داشته باشند را بردارند و به نوعی اختیار عمل خواهند داشت. مطمئنا همین مسئله باعث ایجاد گرما و صمیمیت بیشتر در محیط آشپزخانه خواهد شد، و برای پیدا کردن هیچ وسیله ای نیاز به جستجوی زیاد و باز کردن درب های کابینت ها نخواهد بود. به همین خاطر با خیال راحت به مهمانان و دوستانتان می توانید بگویید که از خودشان پذیرایی کنند و آنها بدون هیچ سوالی استکانی برمی دارند و برای خودشان چای می ریزند!

3. فضا روشن تر و دلبازتر به نظر خواهد رسید

در خانه های امروزی که اغلب آشپزخانه هایی کوچک با فضای محدود دارند، استفاده از دکوراسیونی متناسب، که بتواند این فضاهای کوچک را دلبازتر و روشن تر نشان دهد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کابینت های دارای درب، ناخوداگاه موجب محدود شدن فضای آشپزخانه شده و دیوارها را به طور کامل می پوشانند. اما اگر از قفسه های باز استفاده کنید، ضمن استفاده کاربردی از فضا، در محیط های کوچک، محدودیت کمتری ایجاد خواهید کرد و به این ترتیب فضای آشپزخانه بازتر و بزرگ تر به نظر خواهد رسید.
فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه

۴. گردگیری و مرتب کردن وسایل ساده تر می شود

انجام گردگیری وسایل درون کابینت ها و مرتب کردن آنها، کاری است که هر چند وقت یک بار باید انجام شوند و در هر شرایطی که باشید برایتان امری اجتناب ناپذیر خواهد بود. قفسه های بدون درب از این نظر کار شما را بسیار راحت می کنند و تنها با یک گردگیری ساده و چیدن مجدد وسایل روی طبقات می توانید آنها را مرتب کنید و بدون دردسر، همیشه آشپزخانه ای مرتب و تمیز داشته باشید.
به علاوه از آنجا که همیشه تمام ظروف و وسایل در دسترستان هستتند، و به راحتی از آنها استفاده می کنید، هیچوقت گرد و غبار فرصت نشستن روی آنها را نخواهند داشت! در ضمن بعد از هر بار استفاده از وسایل و بعد از شستن ظروف، خیلی راحت می توانید آنها را در جای خودشان بچینید و به این ترتیب هیچوقت آشپزخانه تان نامرتب و به هم ریخته نخواهد بود. احتمالا این مزیت را در زمان هایی که مهمان های زیادی در خانه دارید بیشتر احساس خواهید کرد.
فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه

5. ساخت و نصب قفسه های بدون درب ارزان تر است

معمولا سفارش و ساخت کابینت های آشپزخانه، صرف هزینه بالایی را طلب می کند و به همین دلیل به ندرت به فکر تعویض و نوسازی آنها می افتید. اما قفسه های بدون درب کار شما را از این بابت هم راحت خواهند کرد. از آنجا که این قفسه ها اغلب ساده و بدون طراحی خاصی هستند، نیازی به صرف هزینه های زیاد نخواهید داشت و با کمترین مبالغ می توانید فضای مناسبی را برای چیدن وسایل و ظروف آشپزخانه مهیا کنید. مسئله مهم دیگر این است که این قفسه ها طراحی پیچیده و خاصی ندارند و به همین دلیل لازم نیست نگران قدیمی شدن مدل ها و از مد افتادن جنس و رنگ و طرحشان باشید.

6. می توانید ظروف خاص خودتان را در قفسه ها به نمایش بگذارید

قفسه های باز و بدون درب، جنبه تزئینی بسیار خوبی هم دارند و برای به نمایش گذاشتن ظروف خاص با رنگ ها و طرح های ویژه، فرصت خوبی را برایتان فراهم می کنند. پس به جای صرف وقت و هزینه برای مدل های کابینت ها و نگرانی از بابت هماهنگی رنگ آنها با دیگر وسایل و اجزای آشپزخانه، کافی است از قفسه هایی ساده استفاده کنید و در عوض از ظروف و وسایل کوچک آشپزخانه به عنوان اجزای دکوراتیو بهره گیرید.
فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه

۷. تست قفسه های باز برایتان هیچ هزینه ای ندارد

یکی از بهترین ویژگی هایی که می تواند شما را ترغیب به انتخاب قفسه های باز و بدون درب کند، این است که به راحتی می توانید با برداشتن درب کابینت های کنونی خودتان، استفاده از این قفسه ها را تست کنید. مطمئنا اگر از این مدل قفسه ها خوشتان نیامد و مزیت هایی که در اینجا برشمردیم، شما را قانع نکرد، می توانید دوباره درب کابینت هایتان را در سر جای خودشان قرار دهید و دکوراسیون آشپزخانه خودتان را بر اساس کابینت هایی که همین حالا نصب کرده اید، طراحی کنید.
فواید استفاده از قفسه‌های بدون درب در آشپزخانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادم یاد اشپز خونه های قدیمی میفته همین جوری بودهمچی رو تاقچه

    • بدون نام

      نویسنده جان اینجا ایرانه تو پنج روز یه لایه ضخیم از گردوخاک وچربی روش میشینه

    • بدون نام

      هم مطلب تكراري و هم غيرقابل استفاده!!!!

    • بدون نام

      وا مگه فروشگاهه

    • بدون نام

      بهترین فایده:
      مهمانها به راحتی فضولی کرده و دیگر زجر نمیکشند.خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج