۶۳۶۶۲۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

مؤسسه مالی غیرمجاز فعال در کشور وجود ندارد

کمیجانی گفت:ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته و اکنون مؤسسه غیرمجاز اعتباری فعال در کشور وجود ندارد و این ساماندهی تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان: اکبر کمیجانی در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما تصریح کرد: وضع خاص اقتصاد ایران در دهه اخیر، شیوه سیاست‌گذاری و اداره کشور و دشواری‌های مضاعفی که برای تحریم به اقتصاد ایران گذشت،مقام معظم رهبری را بر آن داشت تا به کلیدواژه اقتصاد مقاومتی ما را توجه دهند.

وی ادامه داد: با محورهای ۲۴ گانه اصول اقتصاد مقاومتی، دو بند به طور مشخص به بازارهای مالی و ماموریت‌های بانک مرکزی مربوط است و شاید در پیام کلی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی در ابعاد مادی و معنوی و مزیت‌های تولیدمحوری در حول مفاهیم درون‌زایی، برون‌گرایی، عدالت‌محوری و مردم‌گرایی مورد توجه قرار داشته است.

معاون رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: دو سال اخیر نیز نام‌گذاری‌ها در همین راستا بوده است و بانک مرکزی در تحقق اهداف قانونی خود و با الهام از مبانی و اصول مطرح‌شده در اقتصاد مقاومتی، ثبات وپایداری در اقتصاد کلان را ترسیم کرد و اهداف میانی نیز ترسیم شد.

کمیجانی افزود: کاهش دامنه نوسان نرخ ارز نیز مورد توجه قرار داشت و خوشبختانه در تحقق این اهداف ترسیمی به طور قابل ملاحظه‌ای شاهد موفقیت‌ها به ویژه در جهت هدایت اقتصاد از رکود عمیق و رشد اقتصادی هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش و مهار تورم و ثبات قیمت‌ها به طور وصف‌ناپذیری در تجربه اقتصاد ایران و حصول ثبات نسبی در نرخ ارز هستیم، اضافه کرد: در مقوله تورم، با رعایت انضباط پولی و مالی در دولت به تورم ۹ درصد در پایان سال ۹۵ رسیدیم.

معاون رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: این روند بهبود پیدا کرده است و همچنان روند کاهشی را در شهریور مشاهده می‌کنیم و تورم نقطه به نقطه در مهرماه به ۸.۴ درصد رسیده است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده سال نیز ادامه داشته باشد.

کمیجانی اظهار داشت: تورم آثار تخریبی در فرایند تصمیم‌گیری، افزایش هزینه‌ها، تلاطم و بلاتکلیفی که ایجاد می‌کند، اقتصاد را شکننده خواهد کرد و از این رو، امروز مورد توجه جدی قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال ۹۲ را در دولت یازدهم به گونه‌ای آغاز کردیم که کشور با وضع رکود دست و پنجه نرم می‌کرد و رشد منفی در سال های ۹۱ و ۹۲ داشتیم و با اتخاذ سیاست‌های کلان شفاف و رفع ابهامات شاهد رفع مشکلات موجود در این حوزه بودیم.

معاون رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در برهه‌ای در کشور مؤسسات مالی غیرمجاز رشد یافتند، گفت: این مؤسسات بخش قابل توجهی از بازار پولی کشور را در اختیار گرفتند و تلاش شد تا در دولت برای این بخش برنامه‌ریزی جدی شود.

کمیجانی افزود: مبارزه و ساماندهی بانک مرکزی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‌های سایر قوا، در این بخش تلاش‌های خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: امروز می‌توان گفت مؤسسه غیرمجاز اعتباری فعال در کشور وجود ندارد و این ساماندهی تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

معاون رئیس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی با ۲۷۰ بانک در دنیا روابط کارگزاری دارد و خدمات تجاری خوبی نیز ارائه شده است و این روند کماکان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خوزستان محروم

      سلام یکی نیست به این آقای کمیجانی بگوید عالیجناب پس این موسسه ثامن پول مردم را قبضه کرده اگر مجاز هست که اجازه فعالیت بهش نمیدهند اگر هم غیر مجاز هست پس این صحبت‌های دروغ چیست که اعلام میکنید

    • بدون نام

      .....پس ولیعصر چیه تورو قران از ولیعصر مطلب تهیه کنید به داد مردم برسید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج