۶۳۶۶۳۴
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

پورابراهیمی:

دولت باید با مجلس در مورد یارانه‌ توافق کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید امسال با مجلس در مورد یارانه‌ توافق کند زیرا کل بودجه عمرانی سال ۱۳۹۶ در استان کرمان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه اول سال ۱.۵درصد آن نقدی پرداخت شده است.

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز (شنبه ۴ آذر) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در مورد مسائل اقتصادی کشور اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر در شرایط جنگ است، اظهارات مسئولین آمریکایی و دولت‌های اروپایی نشان از این دارد که با یک جنگ اقتصادی مواجه هستیم.

وی افزود: دولت باید یک آرایش مناسب برای مقابله با این جنگ اقتصادی داشته باشد که متأسفانه چنین آرایشی را ما نمی‌بینیم و من این موضوع را در مجلس تذکر دادم لذا باید برنامه و سناریویی در مورد نرخ ارز که یکی از پایه‌های اقتصاد کشور است، داشته باشیم.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: مسائلی که در نرخ ارز اثرگذار است تفاوت نرخ تورم در ایران و کشور‌ها و قاچاق کالا است در حالی که دولت مدعی است قاچاق کالا را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲میلیارد دلار رسانده‌ایم بنابراین ۱۳ میلیارد دلار باید در کشور اثرگذار باشد و تولید افزایش پیدا کند که شاهد این موضوع نیستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی در مورد بودجه نیز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین منابع بودجه کشور فروش نفت است که با توجه به تحریم، ساختار را اصلاح کردیم و میزان وابستگی بودجه به نفت را به ۵۰ درصد رسانده‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از منابع بودجه مالیات‌های دریافت‌شده است که در چند سال اخیر رشد قابل قبول داشته است.

پورابراهیمی مطرح کرد: قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده را با توجه به مشکلاتی که داشت اصلاح و تا پایان سال تصویب خواهیم کرد.

وی در مورد مدیریت پرداخت یارانه‌های نقدی اعلام کرد: ما در مجلس محاسبه کردیم که پرداخت و یا عدم پرداخت یارانه در دهک‌های پردرآمد حداکثر ۲درصد تأثیرگذار است در حالی که در دهک‌های کم‌درآمد این تأثیر به ۵۰ تا ۷۰ درصد می‌رسد.

پورابراهیمی گفت: دولت باید امسال با مجلس در مورد یارانه‌ها توافق کنند و تصمیمی بگیرند زیرا کل بودجه عمرانی سال ۱۳۹۶ در استان کرمان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه اول سال ۱.۵ درصد آن نقدی پرداخت شده است در حالی که در همین استان ۱۸۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی داده می‌شود لذا اگر به مردم بگوییم که "اگر با همین یارانه‌ها بتوان برای فرزندان شما شغل ایجاد خواهد شد" آنها از یارانه نقدی خود خواهند گذشت.

وی در مورد ربوی بودن اقتصاد کشور نیز اظهار داشت: برخی شبهات درباره ربوی بودن اقتصاد کشور درست است و امسال کار طرح مطابق با اقتصاد اسلامی را در کمیسیون اقتصادی تکمیل کرده و در سال ۹۷ آغاز انطباق اقتصاد کشور با اقتصاد اسلامی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی جدید ب اسم یارانه حذف کردن میخان شغل ایجاد کنن پس چطور میگفتین ایقد شغل ایجاد میکنیمو ازی حرفا خدا لعنتتون کنه ک کشورو ب بیراهه کشیدید هروزم ی بامبولی دارید واسه حذف یارانه

    • بدون نام

      دلش خوشه قبل اینکه یارانه بدین اشتغال زای هم نبودپس پول یارانه کجا میرفت اینهمه پول هست این گدابازی چیه

    • ایران

      نظرت درد خودت می خوره دورغه هيچي واسه مردم نمی کنید

    • sam

      همین 1300میلیارد هم هزینه حقوق نجومی میشه نه اشتغال
      کمتونه که یارانه هم قطع کنن بدن به شما ها

    • بدون نام

      عجب خب پس مارو بایک قرار داد مناسب استخدام کنید و بعد ما از یارانمون انصراف میدیم به هر حال هرطرف به فکر منافع خودشه دیگه ما هم اینجوری معامله میکنیم اگه میخاید بسم الله

    • مهراب

      جناب از یارانه ها حرف نزن من میدونم این کارها برای چیه اگر یارانه ها را حزف کنین در همین فیشهای نجومی که به مردم میاد بمونه و هر ساله هم چند برابر گران شه و همه چیز گرون شه بازار بخوابه کارخانه ها به خوابه مسکن مهر ها را هم مردم نتونند قسطاشون را بریزن و اونم تصرف کنید کرایه های منزل چند برابر بکنی بی کاری و گرسنگی به سراغ مردم بیاد و سوددبانکی را همدکم کنی اما پولدارها برن بگیرن و برای مستجر ضرره تحریمهای شدید از اروپا وارد شه وووووو شما اینو میخوای اون موقع مردم چه میکنند بس اینو مردم میدونند روحانی به نماینده خود میگه خوت بگو اما در عوض من بگو روحانی دوست نداره یارانه ها حزف شه ما اسرار میکنیم برید خودتون رت سیاه کنید

    • وحید

      برین خرجهای اضافه برای جشن گرفتنها. و مخارج هایی که بدون هیچ سبب برای اداره جات و چیزهای دیگه را کم کنید میخوان حق مردم بخورن. دست گذاشتن رو این یه مورد که یارانه فلان. شما ها که میتونید یه چاه نفت بیشتر بزنید خوب یه چاه بیشتر بزنید. میگن ما برای آینده میخواهیم الان ایرانی داره تو کشورهای خلیج خود فروشی میکنه. آینده کی وقتی دیگه ما نیستیم. چه جور کشورهای عربی نفت و گازشون تموم نمیشه فقط مال ایران به این پهن آوری تموم میشه. هر چند این حرفها همش میریزن تو سطل زباله و واسشون مهم نیست. زمین‌های مردم دارند داشتن اونم شد جزء منابع ملی. چاهای مردم پر کردن به خاطر کم آبی. فقط الان مونده که دولت دستور بده باید هر ادمی نصفی از معده را باید عمل جراحی کنید که معده کوچکتر باشه غذا کمتر بخورید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج