۶۳۶۶۹۸
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

انتهای مسیر «هیس» به ترکستان است

کم نبوده‌اند فوتبالیست‌هایی که به یکباره و ناگهانی از اوج به حضیض رسیده‌اند؛ ستاره‌هایی که نه خودشان و نه هیچ‌کس دیگر تصور نمی‌کرد سرنوشت‌شان به شوم‌ترین شکل ممکن تمام شود، اما این اتفاق افتاد.

آسمان آبی: کم نبوده‌اند فوتبالیست‌هایی که به یکباره و ناگهانی از اوج به حضیض رسیده‌اند؛ ستاره‌هایی که نه خودشان و نه هیچ‌کس دیگر تصور نمی‌کرد سرنوشت‌شان به شوم‌ترین شکل ممکن تمام شود، اما این اتفاق افتاد. تصمیم‌های اشتباه، غرور بیجا، گم کردن خویشتن خویش و... دلیل و سبب خیلی از این سرمایه‌سوزی‌ها شده است. از علیرضا نیکبخت‌واحدی و شیث رضایی تا پیام صادقیان و رضا حقیقی و إلی ماشالله. حالا علیرضا بیرانوند دراین مسیر بن‌بست قرار گرفته و فعلا به هیچ صراطی مستقیم نشده است. برای نخستین‌بار نیست که گلر خرم‌آبادی از این حرکات انجام می‌دهد، اما تا چه زمان قرار است فرصت جبران به او عطا شود؟ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ بود که علیرضا بیرانوند بعد از کش و قوس‌های فراوان با پرسپولیس قرارداد بست و دروازه‌بان تیم سرخپوش پایتخت شد. از این انتقال پر حرف و حدیث قریب به یک سال و ۶ ماه می‌گذرد. بیرانوند طی این مدت روزهای خوب و بد زیادی را تجربه کرد؛ روزهایی که در اوج قله قرار گرفت و روزهایی که خواب راحت شبانه برایش حرام شد. روزهایی که قول داد ۱۰سال بماند تا روزی که تهدید به رفتن کرد. روزهایی که در اینستاگرام گفت: «تن من مباد و پرسپولیس باد» تا روزهایی که به هوادار هیس گفت. بیرانوند با حضور در پرسپولیس به شماره یک تیم ملی تبدیل شد و به قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کرد. او به واسطه حضور در این تیم پرهوادار مزه تشویق شدن و مورد توجه قرار گرفتن را چشید، اما حالا این دروازه‌بان ملی‌‌پوش در این روزها خودش تیشه به دست گرفته و به جان آینده‌اش افتاده و تشرهای اطرافیان هم در او اثر ندارد. او روز به روز در حاشیه بیشتر فرومی‌رود و گوشش هم اصلا بدهکار نیست. جاده‌ای که بیرانوند در آن قرار گرفته مقصدش ناکجا‌آباد است.

بیرانوند در راه استقلال

بیرانوند وقتی در نفت تهران تازه برای خودش اسم و رسمی به پا کرده بود در یکی از مصاحبه‌ها از علاقه‌اش به پیراهن آبی گفت. با این حال حضور دروازه‌بانی چون مهدی رحمتی انتقالش را غیر‌ممکن می‌کرد. در فصل نقل و انتقالات بود که او در باشگاه استقلال حاضر شد و شایعه‌ها شدت گرفت. این در حالی رخ داد که علیرضا با نفت قرارداد داشت و اصرار می‌کرد در باشگاه استقلال حاضر نشده، اما تصاویر حکایت از چیز دیگری داشت. در آن برهه احتمال جدایی رحمتی می‌رفت و به همین دلیل نام بیرانوند در آن حوالی به گوش رسید.

چرخش به سمت پرسپولیس

درخشش در لباس نفت و بحران درون دروازه پرسپولیس با سوشا مکانی باعث شد تا سرخپوشان برای جذب دروازه‌بان دست به دامن بیرانوند شوند؛ بیرانوندی که گفته بود استقلالی است حالا دم از حرفه‌ای شدن فوتبال می‌زد و اعلام کرد ممکن است به پرسپولیس برود. دروازه‌بان جوان در ادامه با منصور قنبرزاده، مدیرعامل وقت نفت به‌شدت به مشکل خورد؛ در تمرینات حاضر نشد و مصاحبه پشت مصاحبه و درگیری غیر‌مستقیم با منصوریان. نفت برنده این جنگ شد و بیرانوند به پرسپولیس نرفت، اما به نیمکت تبعید شد و تا مدت‌ها ذخیره‌نشین شیخ ویسی بود و فرصت بازی پیدا نکرد تا منصوریان نشان دهد با کسی شوخی ندارد، حتی دروازه‌بان ستاره‌اش.

روزی که رسما یاغی شد

سرانجام با اتمام فصل، بیرانوند به هدف خود رسید و عزم پرسپولیس کرد و به نخستین خرید این تیم تبدیل شد. همین اتفاق کافی بود تا استقلالی‌ها برافروخته شوند و بر او بتازند؛ همان‌گونه که در آخرین بازی که برای نفت مقابل آبی‌پوشان انجام داده بود به او فحاشی کردند. بیرانوند تمام مصاحبه‌ها و علامت‌هایی را که با دست خود برای اثبات استقلالی بودنش نشان داده بود رد و دیوار حاشا را علم کرد. همین مقاومت، شدت حمله‌ها را زیادتر کرد، ولی هر طور بود غائله پس از مدتی به واسطه معجزه زمان حل شد.

نخستین طغیان با لباس قرمز

پرسپولیس قهرمانی‌اش مسجل شده بود و بیرانوند هم به واسطه درخشش مدافعان، کمترین گل خورده و بیشترین کلین شیت را به نام خود ثبت کرد، اما در بازی با ذوب‌آهن جلوی چشم هواداران سه گل خورد. یکی از یکی بدتر. شایعه عمدی خوردن این گل‌ها به خاطر نگرفتن پاداش و پرداخت نشدن معوقات باعث شد تا هواداران علیه او شعار بدهند و بیرانوند هم در مصاحبه بعد از بازی تهدید به جدایی کرد که با شدت گرفتن بازی‌های آسیایی مشکل سریعا حل و به فراموشی سپرده شد.

و حالا «هیس» به هوادار

مهم‌ترین نکته بازی پرسپولیس و پدیده، هیسی بود که بیرانوند به هواداران تیم خودی نشان داد؛ شبیه به کاری که طارمی فصل قبل انجام داده بود. هوادار از دست دروازه‌بانی که در بدترین زمان ممکن عزم رفتن کرده بود، شاکی به نظر می‌رسید و بیرانوند با علم به این موضوع، نتوانست و مانند همیشه نخواست خویشتنداری کند. جوابشان را داد تا همه چیز به هم بریزد. فارغ از تمام حواشی اخیر و همچنین شایعه درباره تقلبی بودن شناسنامه‌اش، بیرانوند پسر ساده و خوش‌قلبی است. یک دهه‌هفتادی رنج کشیده یا یک دهه‌شصتی سختی‌دیده که مانند همه انسان‌ها نکات مثبت و منفی زیادی در خلقیاتش به چشم می‌خورد، اما یک مشکل او بسیار برخورنده و دردسرساز شده و آن‌هم این است که خیلی زود خودش را گم می‌کند.
او در نفت خودش را بزرگتر از باشگاه دید و حالا هم در پرسپولیس این کار را تکرار می‌کند. بیرانوند تصور می‌کند زندگی بدون او برای سرخپوشان تمام می‌شود و هیچ‌کس به غیر ‌از او یارای کلیدداری دروازه مدافع عنوان قهرمانی را ندارد. بیرانوند به خیال خودش تنها عامل گل نخوردن و کلین‌شیت‌های پرسپولیس است و بقیه هیچ دخالتی ندارند. او به واسطه محرومیت پرسپولیس می‌خواهد گروکشی کند و از همه طلبکار باشد. او با این روند در تیم ملی هم شاید چنین رفتاری را از خود بروز دهد؛ اتفاقی که هنوز رخ نداده، اما هیچ بعید نیست بعد از جام جهانی و فیکس بودن احتمالی این طغیان با وسعتی بزرگتر تکرار شود. گرچه آن‌جا با کی‌روش طرف است، نه برانکو و منصوریان...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امرا

      جذابیت فوتبال به همین شاخ و شونه کشیدنه چرا همه تیغ بر بیرانوند عزیز بستید

    • امین

      به فارسستان

    • « واقع‌گو »

      در یک‌کلام ...

      زیپ زبانش در دست خودش نیست ... خب با این شرایط هم مسلماً بجای نخواهد رسید و محو خواهد شد !!!!!!

      مگر اینکه از حاشیه ها و دوره ور شلوغش فاصله بگیره و سرش تو کار خودش و فوتبال خودش باشه !!! نه دوره ور و مصاحبه پشت مصاحبه و جنگ علنی با زمین زمان !!!!!

      بطور مثال همین هم تیمیش وحید امیری مثال میزنم ....

      آقای بیرانوند من در هفت روز و ۱۲ ماه ۲۴ ساعت با رسانه ها در ارتباطم و پیگیر اخبارم .... اما من اصلاً و ابدا مصاحبه و یا بی احترامی و یا ذره حاشیه و جنگ‌وجدالی از وحید امیری نمیشنوم و در جریانش نیستم ...... اما متاسفانه شما بلعکس....

      از قدیم گفتن که .... خود کرده را در روزگار تدبیری نیست
      حالا شما هم همینطور ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقع گو لطفا ساکت شو

      • بدون نام

        نامه رسمی نوشتی اینقدر تمیزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج