۶۳۶۷۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چهارفصلِ یک رابطه روی صحنه

فرانک ترابی درباره نمایش «چهارفصل» گفت: این اثر به رابطه زوجی می‌پردازد که برای بهبود رابطه‌شان به کلبه دوردستی می‌روند اما گیر افتادن در قلاب گذشته و تاثیر فصول، آنها را دچار مشکلاتی می‌کند.

خبرگزاری ایلنا: فرانک ترابی درباره نمایش «چهارفصل» گفت: این اثر به رابطه زوجی می‌پردازد که برای بهبود رابطه‌شان به کلبه دوردستی می‌روند اما گیر افتادن در قلاب گذشته و تاثیر فصول، آنها را دچار مشکلاتی می‌کند. مشکلاتی که پیرامون اختلاف ابدی و ازلی است که بین زن و مرد وجود دارد.
چهارفصلِ یک رابطه روی صحنه

به گزارش خبرنگار ایلنا، «چهار فصل» اثری نوشته آرنولد وسکر و به کارگردانی فرانک ترابی است که تبسم هاشمی حائری و جمشید صفری در آن بازی می‌کنند؛ این نمایش از هشتم آذر در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

فرانک ترابی با بیا اینکه این اثر به صورت نشانه‌ای، چهار فصل زندگی این زوج را نشان می‌دهد، گفت: اهمیت این داستان برای من نگاهی بود که نویسنده به بُعد روانشناختی زن و مرد و اختلافاتشان داشت.

این کارگردان تئاتر یادآور شد: تاثیر مجزای فصول روی زن و مرد برایم به اندازه‌ای در این متن جذاب بود که باعث شد آن را برای اجرا انتخاب کنم. یک تاثیر روانشناختی که خیلی عمیق به روابط می‌پردازد. اینکه ما مدام اشتباهاتمان را تکرار می‌کنیم و در جاهایی اصلا به آن واقف نیستیم. معتقدم این موضوع برای تماشاگر می‌تواند یک کلاس درس باشد و با خودش مواجهه شود. برای من اهمیت داشت که در این اثر تماشاگر را با خودش مواجه کنم.

ترابی این اثر را در اجرا هم‌زمان بسیار رئال و مینیمال خواند و گفت: در کارگردانی سعی کردم خیلی مینیمال کار کنم اما بازی‌ها خیلی رئال است.

او خاطرنشان کرد: دوست دارم مردم بیایند و حمایتمان کنند چون «چهار فصل» یک درام عاشقانه است؛ اکنون هم که در فصل پاییز هستیم؛ فصلی که بسیار عاشقانه است و فکر می‌کنم دیدن این اثر در این زمان می‌تواند برای همگان جذاب باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج