۶۳۶۷۹۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

یادداشتی از رندی گیج

معرفی یک مدل کسب و کاری جدید

آیا دوست دارید به یکی از غول های ثروتمند اینترنت تبدیل شوید که از خانه کار می کنند، از یکی از رستوران ها می نویسند یا تبلیغات شان را از روی لپ تاپی زیر یک درخت نخل ایمیل می کنند؟ (لذت این را تصور کنید که ایمیل تان را هر روز صبح چک می کنید و می بینید که وقتی خواب بوده اید ده ها سفارش خرید جدید ثبت شده است.)

مجله پنجره خلاقیت: آیا دوست دارید به یکی از غول های ثروتمند اینترنت تبدیل شوید که از خانه کار می کنند، از یکی از رستوران ها می نویسند یا تبلیغات شان را از روی لپ تاپی زیر یک درخت نخل ایمیل می کنند؟ (لذت این را تصور کنید که ایمیل تان را هر روز صبح چک می کنید و می بینید که وقتی خواب بوده اید ده ها سفارش خرید جدید ثبت شده است.)

آیا دوست دارید یک نویسنده کتاب باشید، کتاب های تان را برای خواننده های مشتاق امضا کنید و یک کتابخانه از منابع دیگر مثل سی دی ها، دی وی دی ها، کتابچه ها، گزارش های خاص و محصولات دیجیتالی داشته باشید؟ (غروری را تصور کنید که اولین بار بعد از دیدن کتاب چاپ شده تان یا آلبوم سی دی های تان در کتابفروشی احساس می کنید.)

آیا تا به حال رویای این را داشته اید که یک سخنران حرفه ای باشید و در سراسر دنیا کارگاه برای آدم های دیگر برگزار کنید؟ (تصور کنید حضار تشویق تان می کنند، بعد، می بینید که گروهی از شرکت کننده ها به سمت میز ورودی هجوم می آورند تا کتاب ها، سی دی ها و ویدیوهای شما را بخرند.)
معرفی یک مدل کسب و کاری جدید

خب، اگر شما به هر کدام از این سوال ها جواب مثبت داده اید، پس شما شغلی به عنوان کارآفرین اطلاعات را دوست دارید. این واقعا زمینه جالبی است. این زمینه به یمن اینترنت که روش های جدید و خوبی را برای عمل کردن و به دست آوردن اهداف در اختیارتان می گذارد، هنوز خیلی جوان و در حال رشد است. در واقع، کاری که می کنید فروختن اطلاعات، مهارت و استعدادهای تان است.

این مدل کسب و کاری برای این افراد عالی است:
1- آدم هایی که از دوندگی های بی حاصل در کار خسته شده اند و می خواهند یک کسب و کار اینترنتی در خانه را شروع کنند.
2- نویسنده هایی که بالاخره متوجه شده اند که ارائه تمام اطلاعات شان در کتاب های 20 دلاری آنها را ورشکسته نگهداشته است.
3- سخنران های حرفه ای که در مدل های کسب و کاری شکست خورده دنبال شنونده های متفاوت و رفتن برای سخنرانی های هفتگی شان گیر کرده اند.
4- نابغه های کامپیوتری که در واقع می دانند چگونه با استفاده از مهارت های شان پول های خوب بسازند.
5- مشاورهایی که در تله کسب پول در ازای وقت، گیر افتاده اند.

البته که ممکن است شما شخصی خارج از این زمینه ها باشید، ولی کسی هستید که در یک زمینه خاصی که می خواهید در آن بازاریابی کنید، اطلاعات خوبی دارید. این هم خوب است. مهم ترین نکته این است که شما تجربه و دانشی دارید که دیگران برای دانستن آن حاضر هستند پول بدهند.
هر چند من واقعا باید به شما هشدار بدهم: کلمه کلیدی این است که «دیگران حاضرند برای آن پول بدهند.» وقتی نوبت به پول ساختن می رسد، دانش دانشگاهی تقریبا هیچ مفهومی ندارد. این واقعیت که شما شناخته شده ترین کارشناس گوزن های مهاجر، کسوف یا عادات کفتارهای جنوب آفریقا هستید، اهمیتی ندارد.

اگر می خواهید پول بسازید، اطلاعات تان باید کاربردی، مربوط به دنیای واقعی و محسوس باشد که افراد بتوانند از آنها برای پیشرفت شغل شان، بهبود زندگی شان، بهتر کردن روابط شان، توسعه مهارت های شان، تربیت بهتر کودکان شان یا امری مفیدتر استفاده کنند و البته، دنیای کسب و کار هم پول های زیادی برای اطلاعات در زمینه افزایش فروش، اداره ادغام شرکت ها، مدیریت کارمندها، بهتر کردن خدمات مشتری، توسعه رهبری و ... خواهد پرداخت.

چند نمونه از زمینه هایی را که در حال حاضر برای کارآفرین های اطلاعاتی منفعت خوبی به همراه دارد در ادامه می نویسم:
بازاریابی/ کسب و کارهای خانگی/ موسیقی/ استخدام نیروی تازه/ ورزش/ رهبری کسب و کار/ سرمایه گذاری ملک و مستقلات/ سلامت و بهداشت/ عتیقه جات/ بازاریابی اینترنتی/ کاهش وزن/ فروش/ کارهای هنری دستی/ هنر/ بازاریابی شبکه ای/ سرمایه گذاری/ مد/ ثروت سازی/ پیدا کردن کارمندهای خوب/ استراتژی بازاریابی/ پرواز و خدمات هوایی/ روابط/ کلکسیونری / طراحی سایت / باغبانی/ رشد و تربیت یک خانواده/ طراحی داخلی/ تغذیه/ سفر/ مهارت های معرفی.

و هزاران استعداد، مهارت، عادت، سرگرمی و دیگر زمینه های مورد علاقه عموم! موضوع بحث شما لازم نیست برای بازارهای عمده و بزرگ باشد. در واقع بعضی وقت ها سودآورترین موقعیت ها در بازارهای کوچک و گوشه ای پیدا می شوند.
چون این بازارها بیرون از رادار قرار دارند و توجهی به آنها نمی شود. هزینه رسیدن به اهداف شان کم است و تقریبا هیچ عرصه رقابتی وجود ندارد. یک بازاریاب اینترنتی گردش مالی ثابتی را با رفتن سراغ بازارهای گوشه ای به دست آورده است. بازارهایی مثل بازار افرادی که می خواهند به طوطی های شان حرف زدن یاد بدهند.
یکی از دوست های من همین کار را با نوشتن کتابی الکترونیکی درباره افرادی انجام داده است که می خواهند بدانند چگونه در مراسم عروسی، مناسبت های شام یا مراسم اجتماعی حرف بزنند. کلید اصلی، داشتن یک محصول معرفی برای مشخص کردن چشم اندازتان است؛ بعد همان طور که به ساختن مشتری های پایه ای ادامه می دهید، محصولات تازه ای فراهم کنید.
معرفی یک مدل کسب و کاری جدید

چرا کارآفرین اطلاعات بودن یک کسب و کار جالب، لذت بخش و سودآور است؟

کسب و کار جالبی است، به شما اجازه می دهد از دانشی که یاد گرفته اید و تجربیاتی که کسب کرده اید، استفاده کنید و آنها را به آدم های دیگر برای به دست آوردن پول (پول خیلی زیاد) بفروشید. سخنران ها می توانند به راحتی پنج هزار دلار یا هفت هزار و پانصد دلار برای هر سخنرانی بگیرند. سخنران های خوب برای هر سخنرانی بیست هزار دلار یا بیشتر می گیرند.

داشتن یک سمینار یک یا دو روزه می تواند بین بیست و پنج هزار تا صد و پنجاه هزار دلار برای تان درآمد داشته باشد و محصولات اطلاعاتی سود زیادی دارند؛ چون افراد برای هزینه تولید، پول نمی دهند بلکه برای ارزش آنچه در آن است، پول می دهند.
یک گزارش خاص ممکن است یک دلار هزینه تولید داشته باشد؛ ولی به قیمت چهل و هفت دلار فروخته شود. هزینه تولید یک آلبوم سی دی ده دلار است ولی به قیمت ۱۴۷ دلار به فروش می رسد.
هزینه تولید محصولات دیجیتالی (مثل کتاب های الکترونیکی) خیلی ناچیز است؛ با این حال می توان آنها را صدها دلار فروخت. ارزش اصلی در قیمت تولید این محصولات نیست، در کاری است که آدم ها می توانند با اطلاعاتی که در آنها نهفته است، انجام بدهند.

شما به عنوان یک کارآفرین اطلاعاتی ساعت های کاری خودتان و همچنین جایی را که دوست دارید در آن کار بکنید، انتخاب می کنید. تنها نگرانی تان داشتن مکانی با اینترنت پر سرعت است. بنابراین شما می توانید بهار را در پاریس، تابستان را در اروپا و زمستان را در هاوایی یا فیجی بگذرانید، اگر این چیزی است که می خواهید. قلب تان و آفتاب را دنبال کنید. آن نوع زندگی را داشته باشید که اغلب آدم ها برای داشتنش حاضر به آدمکشی هستند.

خب این همه قسمت های خوب ماجرا بود ولی در اینجا هم یکسری شروط وجود دارد. اولی، همان چیزی است که درباره اش صحبت کردیم. لازم است که داشتن مهارت و تجربه ای را داشته باشید که کسی برای یادگیری اش حاضر است پول بدهد ولی خب خیلی ها مایه و دانشی دارند که دیگران برای داشتنش حاضرند پول بدهند. اگر شما هم آن را دارید این کسب و کار به شما اجازه می دهد که از آن استفاده کنید و بهره ببرید.

در این مدل کسب و کاری هم شما به یک مقدار پول اولیه برای شروع احتیاج دارید ولی احتمالا نه به آن اندازه ای که فکر می کنید. من یک کسب و کار بازاریابی اطلاعاتی مولتی میلیون دلاری را با سرمایه خیلی کمی ساختم و شما اغلب می توانید محصولات تان را قبل از آن که تولیدشان تکمیل شود به فروش برسانید.
با این حال شما قطعا به مقداری پول برای بازاریابی محصول تان به مشتری های تان احتیاج دارید. در ضمن احتیاج به توسعه و رشد یکسری مهارت های خاص و به دست آوردن دانش و اطلاعات مهم و ضروری دارید.
این دانش در دو زمینه خواهد بود، اول جنبه تولید چیزها: شما لازم است درباره ایمن کردن استودیو و ضبط سی دی و دی وی دی، ساخت کتاب الکترونیکی و چگونگی دو برابر کردن منابع، اطلاعات به دست آورید و همین طول لازم است جنبه های مختلف رشد و توسعه یک محصول را هم درک کنید. شما نمی خواهید بدون این که تمام اطلاعات مهم و حیاتی درباره موضوعی را به دست آورده باشید وارد کسب و کاری شوید.

یکی دیگر از زمینه های این مدل کسب و کاری که شما در آن مهارت های تان را توسعه دهید، بازاریابی است. برای این که در این کسب و کار واقعا موفق باشید، باید درباره قانون کپی رایت، تبلیغات مستقیم، طراحی سایت، بسته بندی، قیمت گذاری و بقیه مهارت های مهم بازاریابی اطلاعات داشته باشید.
بنابراین این کسب و کار هم برای افراد مبتدی و نوپا نیست ولی اگر مقداری پول برای سرمایه گذاری دارید و آماده یادگیری این مهارت ها هستید، پاداشی که می گیرید خارق العاده خواهد بود و می توانید اهرم مالی را هم برای به دست آوردن ثروت بیشتری در آن به کار بگیرید.

حالا اگر فکر می کنید این همان مدل کسب و کاری است که می خواهید آن را دنبال کنید، تکالیف تان را خوب انجام دهید و آموزش های لازم را در این زمینه کسب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج