۶۳۶۸۲۹
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا رژیم می‌گیرید اما لاغر نمی‌شوید؟

این موضوعی است که به مقدمه‌ی خاصی نیاز ندارد؛ شما رژیم می‌گیرید اما نتیجه‌ای نمی‌گیرید و نمی‌دانید چرا. بنا بر تجربیات خودم، احتمالا یک یا چند اشتباه زیر را مرتکب می‌شوید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: این موضوعی است که به مقدمه‌ی خاصی نیاز ندارد؛ شما رژیم می‌گیرید اما نتیجه‌ای نمی‌گیرید و نمی‌دانید چرا. بنا بر تجربیات خودم، احتمالا یک یا چند اشتباه زیر را مرتکب می‌شوید.
۱. شما فقط اسما رژیم می‌گیرید و عادت‌های‌تان تغییری نمی‌کند

شاید متناقض به نظر برسد، اما وزن کم کردن ربطی به رژیم ندارد بلکه به زندگی کردن مربوط است. در تصور بسیاری از افراد، کلمه‌ی «رژيم» به محدودیت‌ها و عذاب کشیدن مربوط می‌شود اما در واقع، اینچنین نیست. یک رژیم موفق باید نگرش شما را نسبت به غذا تغییر دهد و کمک‌تان کند سبک زندگی سالم‌تری در پیش بگیرید. پیروی از یک برنامه‌ی رژیمی با محدودیت‌های ریز و درشت، تنها شما را نسبت به شمارش‌ کالری‌ها حساس می‌کند و در بهترین حالت، کمی وزن کم خواهید کرد اما به محض توقف برنامه‌ی رژیمی، این وزن از دست رفته بر خواهد گشت.

چه باید بکنید؟

رویکرد ما نسبت به رژیم و کاهش وزن، متفاوت است. یک رژیم غذایی، ابزاری کاربردی برای سفر شما به سمت زندگی سالم‌تر است، و دستورالعملی برای انتخاب‌های بهتر و اجتناب از بزرگ‌نمایی‌ها. بنابراین اگر تحت رژیم هستید اما احساس می‌کنید فقط درجا می‌زنید، پس وقت آن است که متوقف شوید و در مورد سبک تغذیه و عادت‌های ورزشی‌تان تجدید نظر کنید. آیا غذاهای درستی می‌خورید؟ آیا سبک زندگی فعالی دارید؟
چرا رژیم می‌گیرید اما لاغر نمی‌شوید؟

۲. تغییرات زیادی را با سرعت ایجاد می‌کنید

اشتباه بزرگی‌ که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند این است که همزمان تغییرات زیادی در عادت‌های غذایی‌شان ایجاد می‌کنند. یک روز صبح از خواب بیدار می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با حذف هر چیزی که سالهاست به خوردن‌شان عادت دارند، برنامه‌ی غذایی جدیدی را در پیش بگیرند. اینطور تصور کنید؛ اگر عادت به خوردن فست، نوشابه‌های گازدار یا شیرینی داشته باشید، آیا به راحتی می‌توانید یک شبه همه‌ی اینها را با میوه‌ها و سبزی‌ها جایگزین کنید؟ البته که نه! این کار چیزی شبیه شکنجه است زیرا شما سالهاست وابسته به این غذاها هستید.

چه باید بکنید؟

هر بار یک قدم کوچک بردارید و تغییرات لازم را تدریجا و به آرامی به رژیم روزمره‌تان وارد کنید و تمرکزتان روی تغییر مرحله به مرحله‌ی عادت‌های غذایی‌تان باشد.

با افزودن تدریجی غذاهای سالم به رژیم غذایی‌تان، یاد بگیرید چگونه هوشمندان غذا بخورید و اگر می‌خواهید تقلب کنید، باز هم هوشمندانه عمل کنید! به تصویر بزرگی که در ذهن دارید نگاه کنید و هدف‌تان را روی تغییرات بلند مدت و ماندگار بگذارید، نه فقط از دست دادن چند کیلوگرم از وزن‌تان.

۳. نسبت به شمارش کالری‌ها دچار وسواس شده‌اید

داشتن حساب کالری‌های مصرفی، فوایدی دارد اما فقط تا زمانی که تبدیل به وسواس نشود. اگر مدام به این فکر کنید که «نمی‌توانم این را بخورم چون 90 کیلوکالری دارد و من اجازه دارم تا زمان ناهار فقط 65 کیلوکالری بخورم»، فایده‌ای نخواهد داشت.

چه باید بکنید؟

در عوض سعی کنید روی چیزهای مهمی چون خوردن خوراکی‌های مغذی به مقدار مناسب تمرکز کنید. یاد بگیرید چطور برچسب روی محصولات غذایی را بخوانید و بدانید کم چرب یا کم کالری دقیقا یعنی چه.

۴. به اندازه‌ی کافی عضله ندارید

تنها بافتی که در بدن چربی می‌سوزاند عضله است. وقتی مصرف کالری‌تان را خیل کم می‌کنید و تمرینات بسیار شدید هم انجام می‌دهید، خودتان را در معرض کاهش توده‌ی عضلانی قرار می‌دهید نه چربی سوزی، و این اتفاقی است که ابدا ایده آل نیست.

چه باید بکنید؟

با اجتناب از رژیم‌های بسیار کم کالری و تمرینات هوازی شدید، از نابودی عضلات‌تان پیشگیری کنید و بیشتر چربی بسوزانید. تمرینات مقاومتی را به برنامه‌ی هفتگی‌تان اضافه کنید، غذاهایی بخورید که عضله سازی را تقویت می‌کنند و مشخص کنید چه مقدار تمرین و ورزش برای کسب بهترین نتیجه لازم دارید.

۵. به اندازه‌ی کافی ورزش نمی‌کنید

رژیم گرفتن، تنها یک بخش از پروژه‌ی کاهش وزن شماست و بخش‌ مهم دیگر شامل ورزش کردن می‌شود. محدود کردن کالری مصرفی روزانه بدون تغییر سطح فعالیت بدنی، شما را به جایی نخواهد رساند. کلید کاهش وزن پایدار، ورزش است.

چه باید بکنید؟

ورزش را جزئی جدا نشدنی از برنامه‌تان بکنید. اگر اهل باشگاه رفتن نیستید، راههای زیاد و مفرح زیادی برای شما وجود دارد؛ زومبا یکی از این راههاست.

۶. به اندازه‌ی کافی کالری دریافت نمی‌کنید

اشتباه بزرگی است که فکر کنید با خوردن کالری‌های کمتر در روز، سریع‌تر وزن کم خواهید کرد. برعکس؛ اگر خیلی سخت بگیرید، روند کاهش وزن‌تان افت خواهد کرد.

چه باید بکنید؟

نرخ متابولیسم در زمان استراحت‌تان (BMR) را محاسبه کنید و سعی کنید در همان طیف کالری بمانید. این یک اصل کلی است که، هرگز نباید بیشتر از 1200 کالری در روز بخورید مگر اینکه توسط پزشک یا متخصص تغذیه تجویز شده باشد. همچنین باید حساب مقدار وزنی را که در هر هفته کم می‌کنید داشته باشید تا بیشتر از 2 تا 3 کیلوگرم در هفته کم نکنید. در نهایت از یک رژیم متعادل غذایی پیروی کنید که همه‌ی گروههای غذایی را شامل بشود، از جمله چربی‌ها.
چرا رژیم می‌گیرید اما لاغر نمی‌شوید؟

7. برنامه‌ی مشخص یا اهداف واقع گرایانه ندارید

اگر بدون اینکه بدانید چه می‌خواهید و شرایط‌ تان چیست ناگهان وارد یک رژیم شوید، کمترین اتفاقی که می‌افتد این است که نتیجه‌ای هم نمی‌گیرید.

چه باید بکنید؟

یک برنامه‌ی کاهش وزن معقولانه در نظر بگیرید و اهدافی روشن و هوشمندانه برای خود تعییم کنید. مطمئن شوید که می‌دانید چه مقدار قرار است وزن کم کنید، در عرض چه مدتی و از همه مهمتر چگونه.

۸. در مورد موضوعاتی که به کاهش وزن مربوطند آگاهی کمی دارید

اگر هفت مورد گفته شده را دوباره بخوانید متوجه می‌شوید که همه‌ی آنها با دانش پایه‌ای در مورد کاهش وزن مرتبط هستند. دانستن عواملی که روی کاهش وزن اثر می‌گذارند می‌تواند از اشتباهات جلوگیری کند.

چه باید بکنید؟

اطلاعات خود را بالا ببرید. از منابع معتبر آگاهی کسب کنید و هر چیزی را که می‌خوانید یا می‌شنوید باور نکنید. از رژیم‌های مد روز پرهیز کنید و تنها به اطلاعاتی اعتماد کنید که مبتی بر تحقیقات علمی باشند.

۹. به اندازه‌ی کافی تلاش نمی‌کنید

رژیمی را تا دو هفته ادامه می‌دهید و سپس رها می‌کنید، در کلاس ایروبیک ثبت نام می‌کنید ما فقط تا یک ماه در آن شرکت می‌کنید. اگر این‌ها برای‌تان آشناست، پس به اندازه‌ی کافی تلاش نمی‌کنید و عجیب نیست که نتیجه‌ای هم نمی‌گیرید.

چه باید بکنید؟

دلیل اصلی اینکه می‌خواهید وزن کم کنید را پیدا کرده و منابع انگیزه‌تان را شناسایی کنید. به توانایی‌های‌تان اعتماد کنید و به برنامه و هدف‌تان پایبند بمانید تا زمانی که به نتیجه‌ی مطلوب‌تان برسید.

۱۰. بیماری دارید

هستند کسانی که به دلیل بیماری خاصی که دارند نمی‌توانند وزن کم کنند. گاهی مشکل‌تان را نمی‌توانید بدون کمک پزشک پیدا و برطرف کنید.

چه باید بکنید؟

اگر فکر می‌کنید هر کاری که در توان‌تان بوده و لازم بوده انجام داده‌اید اما وزن کم نکرده‌اید، پس باید از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد حسین

      من خودم با چندتا کار فعلا سایز کم کردم و وزنمم داره کم میشه البته من 6-7 کیلو بیشتر اضافه وزن ندارم و فقط میخوام شکمم تخت بشه تا بعدا برم برای 6 تیکه کردن.
      روزی 200 تا طناب سرعتی بزنید حداقل. با گرم کردن و سرد کردنش 20 دقیقه وقت نیمیگره.اگر تونستید به مرور زمان تعداد طناب زدن را بیشتر کنید. اب زیاد بخورید.با لبنیات مثل شیر و ماست معده را پر کنید. چون لبنیات خاصیتی داره که دیر ادم دوباره گشنه میشه.اگر ماست معمولی دوست ندارید با یه موز یا هر میوه دیگه که دوست دارید + 1 قاشق عسل طبیعی بریزید تو مخلوط کن و طعم دارش کنید.چیپس - پوفک - کره - نوشابه هم تا جایی که ممکنه کم بخورید. مثلا من بخوام پفک بخورم 6 تا دونه بیشتر نمیخورم.از نون سبوس دار هم استفاده کنید یعنی بیشتر سنگک و بربری بخورید. برنج هم تا جایی که میشه کم بخورید مثلا 1 کفگیر.مثلا ما امروز نهار قرمه سبزی داریم من 1 کفگیر برنج میخورم با یه کف دست نون سنگک
      کسی بخواد لاغر بشه باید حواسش باشه چی میخوره و سختی ورزش کردن هم به خودش بده غیر از این باشه نتیجه نمیده.

    • سید

      خیلی خوب بود آقا محمد حسین ممنون از شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج