جاباما
۶۳۶۹۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اخراج نیروهای کارکشته از وزات خارجه آمریکا

از زمان ورود رکس تیلرسون به وزارت خارجه آمریکا، او بررسی‌ دیدگاه خودش درباره سرویس دیپلماتیک آمریکا را آغاز کرده است. خصوصا وزارت خارجه شاهد کاهش شمار زیادی از نیروها یا از طریق استعفا و یا اخراج به دست او بوده است.

خبرگزاری ایسنا: از زمان ورود رکس تیلرسون به وزارت خارجه آمریکا، او بررسی‌ دیدگاه خودش درباره سرویس دیپلماتیک آمریکا را آغاز کرده است. خصوصا وزارت خارجه شاهد کاهش شمار زیادی از نیروها یا از طریق استعفا و یا اخراج به دست او بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا بسیاری از دیپلمات‌های وزارت خارجه از جمله زنان عالی‌رتبه و یا اقلیت‌ها را اخراج کرده است.

این نشریه که گزارشی درباره اخراج‌ها، ‌استعفاها و تاثیر آنها داشته، تاکید دارد تیلرسون پیش از آنکه به عنوان وزیر خارجه در دولت ترامپ روی کار بیاید تصمیم گرفت تا کاهش بودجه ۳۱ درصدی را اجرا کند. همین رویکرد منجر به ایجاد رهبری متفاوتی در وزارت خارجه نسبت به دولت‌های پیشین شد. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که درب خروج به کارمندان باسابقه و ارشد وزارت خارجه آمریکا نشان داده می‌شود و یا آنها را با پیشنهاد امتیاز مالی به استعفا تشویق می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است: تیلرسون روند استخدام را متوقف کرده و امید دارد تعداد کارکنان وزارت خارجه را تا اکتبر ۲۰۱۸ به میزان ۲۰۰۰ نیرو کاهش دهد. این برنامه سریعی برای کاهش نیروها در کمتر از یکسال آتی است. این تلاش‌ها علی‌الخصوص دیپلمات‌های اقلیت وزارت خارجه را هدف گرفت مهمترین آنها نیروهای کارکشته سیاهپوست و لاتین‌تبار و اکثرا زن بوده‌اند.

این تلاش ظاهرا آگاهانه تیلرسون برای کاهش رده‌هایی در وزارت خارجه آمریکا قطعا در ماه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. قانونگذاران کنگره نسبت به این رویکرد تردید دارند و ‌ظاهرا از اینکه با آنها رایزنی نشده،‌ ناراحتند. این مساله دغدغه دو حزب اصلی آمریکاست. جین شهین، از سناتورهای دموکرات آمریکا و سناتور جان مک‌کین جمهوری‌خواه از رهبری تیلرسون انتقاد کرده و طرح‌های او برای اصلاح این وزارتخانه‌ از طریق کاهش نیروها را مورد انتقاد قرار داده و در نامه‌ای مشترک از او خواستند تا تغییر رویه بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج