جاباما
۶۳۶۹۶۱
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

جزئیات جلسه بررسی مشکلات سپرده‌ گذاران

نماینده مردم آستانه اشرفیه جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی نحوه پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم آستانه اشرفیه جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی نحوه پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری را تشریح کرد.

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ساعت ۸:۱۵ صبح امروز آغاز شد.

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای جلسه غیرعلنی، آقای لاریجانی گزارشی از حضور هیأت ایرانی در اجلاس بین‌المجالس آسیایی ارائه کرده، به تحلیل اجلاس سوچی و ساماندهی روند سیاسی در سوریه بعد از داعش پرداخت.

وی ادامه داد: پس از آن، آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت و علی وقفچی نماینده زنجان، گزارشی را نسبت به وضعیت مطالبات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری ارائه دادند.

میرزایی با بیان اینکه این جلسه در راستای هم‌اندیشی مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی برای حل مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری برگزار شده است، گفت: با توجه به ورودی که مجلس داشت، همراهی سایر قوا و حمایت مقام معظم رهبری، بخشی از مشکلات و موانع حل شده است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک مرکزی اعلام کرد که خط اعتباری در اختیار برخی بانک‌ها قرار داده است تا مشکلات سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری حل شود. همچنین بانک مرکزی افرادی که تا تاریخ ۹۴/۶/۱ در مؤسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده‌اند، برای پرداخت مطالبات مد نظر قرار داده است؛ اما سپرده‌گذارانی که به نمایندگان مجلس فشار می‌آورند، سود خود را در این سال‌ها محاسبه می‌کنند و خواستار پرداخت سودهایشان نیز هستند.

وی تأکید کرد: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد، فعلاً باید اصل مطالبات مردم پرداخت شود و نمی‌توان برای پرداخت سودها تصمیم‌گیری کرد.

همچنین محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه گزارشی در خصوص تصمیماتی که بین سران قوا برای حل مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری گرفته شد و نظارت مجلس بر تخلفات صورت گرفته و مطالبات سپرده‌گذاران ارائه شد.

وی ادامه داد: مقرر شد مؤسسات مالی و اعتباری، جمع‌آوری و ساماندهی شده و مطالبات سپرده‌گذاران تا ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود و برای سپرده‌گذارانی که دارای مطالباتی بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان هستند نیز تصمیم‌گیری شود تا در کوتاه مدت، منابع برای حل مشکل آنها تأمین شود.

قربانی خاطرنشان کرد: آقای دکتر سیف تضمین داد تا از این به بعد مؤسسات مالی و اعتباری بدون مجوز در کشور وجود نداشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مال باخته

      منت روی مردم نگذارید پول خودشانه نماینده فرستادیم مجلس چکار کنه حق مردم بگیره

    • اکبرزاده

      مگه دولت و ملت مشکلات دیگری ندارند که رییسان قوا و مجلسی ها باید اینهمه وقت برای بازگرداندن مشتی پول بهره ای که فقط در بانک گذاشته اند و بهره آن را بدون هیچ نگرانی ماه به ماه گرفته و هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کنند و تازه طمع هم برای سود یا بهتر بگوییم بهره بیشتر میکنند و در جاهایی سرمایه گذاری میکنند که ریسکش بالاست و مطمئن هستند بانک مرکزی پولشان را پرداخت می کندـ
      به ما چه مربوط که عده ای رباخواری را در پیش گذفته اند و چرت دولت از آنها حمایت مبکند؟

    • اکبری

      سپرده گذاری یعنی نذول خواری قانونی با حمایت دولت و بدون مالیات

    • اّکبری

      من اگه صد میلیون تومان برای تولید استفاده کنم باید چندین جا جوتب مالیات و بیمه و غیره را پس بدهم ولی اگه سپرده گذاری در هر موسسه ای کنم نه ماایات میدهم نه بیمه ونه نگران چبزی هستم آیا با چنین معادله ای مملکت پیشرفتی هم می کند؟

    • سپرده گذار بدبخت وحدت آرمان از سربندر

      بابا کو پول؟ کدوم حل مشکلات موسسات ؟ تو شهر بندرامام خمینی که اصلا خبری نیست ؟ بانکی نیست ؟ می گن نماینده موسسه ملل باید باشه تا کارها پیگیری بشه ولی کو نماینده موسسه ملل؟ آنهایی که حساب مشترک دارن که اصلا به حساب نمی آن ؟ و اصلا کاری براشون نمی کنند! بابا بسه تو را به قرآن بسه ! آقای سی کم تو اخبار دروغ تحویل مردم بدید ! چرا می گید 98 درصد کار سپرده گذاران حل شده! حتما اون 2 درصد که کارش انجام نشده مال منه؟...بابا خجالت بکشید پول مردم رو بدید.زندگیمون نابود شد خدا نابودتون کنه.

    • ناشناس

      عزیزان تمام مشکلات رو بانک مرکزی به وجود اورده وبه دستور روحانی تا ضربه سنگینی به اقای رییسی و مشهد بزنه الان مردم سپرده گذار این وسط درحال نابود شدن هستن سپرده گذاران فقط اصل پولشان رو می خوان مثلان موقع افتتاح حساب توی گواهی سپرده 90 میلیون تومان نوشته شده وثبت شده اصل سپرده هستش همون 90 میلیون تومانش رو می خواد نه بیشتر اما بانک مرکزی اومده دستور داده از1394/6/1 سودهارو تاسال 1396 کم کنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج