۶۳۶۹۷۶
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

افزایش ده برابری قیمت دارو در یک شب!

خرید دارو به ده برابر قیمت قبلی؛ این نتیجه تصمیمی است که یک شبه گرفته شده و نه تنها چندین هزار بیمار را به مشکل دچار کرده، که دورنمایی تاریک مقابل میلیون ها ایرانی ترسیم کرده که مستعد ابتلا به این بیماری هستند!

تابناک: خرید دارو به ده برابر قیمت قبلی؛ این نتیجه تصمیمی است که یک شبه گرفته شده و نه تنها چندین هزار بیمار را به مشکل دچار کرده، که دورنمایی تاریک مقابل میلیون ها ایرانی ترسیم کرده که مستعد ابتلا به این بیماری هستند!

طرح تحول نظام سلامت که با سر و صدای زیاد اجرایی شده و در معرفی دستاوردهای دولت، یکی از بالاترین جایگاه ها را از آن خود کرده بود، عقب‌گردهای عجیب و غریبی را تجربه می‌کند که بی شباهت به مقدمات برچیدن تمام و کمال آن نیست؛ درست مثل حکایت ضرب المثل «نه خانی آمده و نه خانی رفته»!

این را می‌شود از محدود شدن ارائه خدمات این طرح به متقاضیان صرفا در مراکز دولتی دریافت یا اخباری که در خصوص بدهی‌های بسیار کلان این طرح منتشر می‌شود. یا حتی تغییر تعرفه‌های درمانی و هزینه‌های گزاف دیگری که قرار بود از دوش مردم برداشته شود، ولی به مرور و زیرپوستی بار دیگر به مردم تحمیل شد.

از جمله این هزینه‌ها، خارج شدن مهم‌ترین داروی درمان پوکی استخوان از شمول پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است؛ اتفاقی که یک ماه و نیم پیش رخ داده و موجب شده دارویی که با هزینه ای حدود ۶۰ هزار تومان در اختیار این بیماران قرار می‌گرفت، حالا با ده برابر قیمت در دسترس ایشان باشد.

اتفاقی که موجب شده برخی بیماران مبتلا به این بیماری، ناچار به درمانشان را رها کرده و عطای «تری پاراتاید» را به لقایش ببخشند و باقی ۷۰۰۰ مبتلای به «استئوپروز» یا پوکی استخوان شدید نیز در وضعیت تردید قرار گیرند. تردیدی از جنس انتخاب هزینه چند صد هزار تومانی خرید این دارو یا تن دادن به عواقب مصرف نکردن این نوشدارو.

وضعیتی که جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی آن را این گونه تشریح می‌کند: «داروی تری پاراتاید یک داروی منحصر‌به‌فرد است. زمانی که بیماری استئوپروز یا پوکی استخوان شدید دارد و بخصوص دچار شکستگی‌ مهره می‌شود، تنها دارویی که برای درمان وی مفید است؛ همین تری‌پاراتاید است و ما ابزار دیگری برای درمان این بیماران نداریم؛ معلوم نیست به کدام دلیل غیرعلمی، سازمان‌های بیمه‌گر تصمیم‌ گرفتند این دارو را از لیست بیمه خارج کنند.»

ماجرا زمانی دردناک تر می‌شود که بدانیم طول دوره درمان این دارو ۱۸ تا ۲۴ ماه است و قطع این دارو در این دوره، به نوعی پنبه کردن تمامی رشته هایی است که این بیماران امید داشتند به درمان بیماری شان منجر شود؛ درمان که نه، شدت آن کنترل شده و به روال معمول بازگردد، چراکه پوکی استخوان بیماری بسیار شایعی است که جمعیت بزرگی از مردم به آن مبتلا هستند.

بیماری ای که با توجه به سرانه بسیار اندک مصرف شیر و لبنیات در کشورمان و برخی مسائل دیگر، گریبان بسیاری از هموطنانمان را گرفته و پیش بینی می‌شود در آینده، یکی از مهم ترین چالش های پیش روی ایرانیان در کهنسالی شود. دورنمایی نامطلوب که با خبر خروج داروی درمان نوع حاد این بیماری، تاریک جلوه می‌کند.

اینجاست که خروج ناگهانی این دارو از لیست داروهای تحت پوشش سازمان های بیمه گر، ابهام برانگیز تر جلوه کرده و این پرسش را به وجود می‌آورد که به چه دلیل بیماری پوکی استخوان دیگر از دید بیمه ها بیماری نیست؟ آیا این هفت هزار تن درمان یافته‌اند و خودشان خبر ندارند یا بیمه ها مجازند هر بیماری که خواستند را پوشش داده یا ندید بگیرند؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      انشالله خودشون به همین درد مبتلا بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاء الله

    • بدون نام

      چقدربه فکرمدمن

    • بدون نام

      زارت خبر جدیدی نیست
      اخه ....

    • بدون نام

      کی گفته سلامت مردم مهم است؟

    • بدون نام

      خدا خفه شون کنه با این طرح های مزخرفشون جای گرم و نرم نشسته ان، به فکر مردم مریض و فقیر نیست، هر روز یه تبصره و یه ماده تصویب می کنن که فقط به درد خودشون می خوره، که مثلا مطرح بشن،

    • ع

      شماهم آدما معمولی وهم هنرمندانامثالآقای محب اهری که مریض در نمیابید چیه قحطی دارو کلیه اجناس شد ه کرمانشاه زلزله اومد درس غ=عبرت نشد برای اینا هر روز بدتر از دیروز شما بفر مایید ایستگاه آخر گرانی کجاست؟؟ وقتی ما مردیم فقط سخنرانی میکنن منتشر کنید با تشکر

    • بدون نام

      خدا ازتون نگزره ظلم پایدار نمیمونه

    • بدون نام

      با_روحانی_تا_۱۴۰۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با کواکبیان تا 1408

    • بدون نام

      حیف رأی که به روحانی دادم

    • صالحی

      تا زمانی که عده‌ای مرفه بی درد مدیریت کلان را بر عهده دارند ،هر روز شاهد بدتر شدن وضع معیشت مردم خواهیم بود.

    • بدون نام

      نه بابا تورم یک رقمی است ما نمیدانیم

    • بدون نام

      اقا پیشنهاد میکنم این یارانه رو ندن دیگه هم با ما کاری نداشتا باشن ینی میشه دیگه کاری نداشته باشن با مردم زندگی ملتو سخت تر نکنن

    • بدون نام

      گرانی ایستگاه ندارد هیچ جای دنیا اینطوری نیست که هر شش ماه کالاها و خدمات گران شود ......

    • بدون نام

      مگر قول ندادید که وقتی شب میخوابید صبح از خواب بلند می شید شاهد گران شدن هیچ چیز نخواهید بود بس چی شد شعار انتخاباتی بود

    • شهرام سلیمانی

      اینها باعث دوری مردم از وجنات اصلاج طلبان میشود. اقای وزیر بهداشت کجای دنیا با داروی مردم بازی میکنن؟؟؟ اقای وزیر کار مدیریت در امر پزشکی پیشگیری است نه درمان. شماها که پبشگیری نمیکنید و فقط درمان است و ان هم از این نوع. کشور به کدامین سو داره میره؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج