جاباما
۶۳۷۳۲۶
۳۰ نظر
۶۱۱۴
۳۰ نظر
۶۱۱۴
پ

اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

در گذشته، بچه‌ها زیاد خوشبخت نبودند. اسباب بازی‌های ترسناکی وجود داشتند که قطعا به روان کودک آسیب می‌زدند یا عروسک‌های قاتلی که همگی دیوانه بودند!

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: امروزه اسباب بازی‌های بچه‌ها واقعا پیشرفته شده است. عروسک‌های پولیشی، نرم و زیبا هستند، بیشتر اسباب بازی‌های رباتیک کیفیت بالایی دارند و عروسک‌ها شیبه نوزادان یا بزرگسالان واقعی هستند. اما در گذشته، بچه‌ها زیاد خوشبخت نبودند. اسباب بازی‌های ترسناکی وجود داشتند که قطعا به روان کودک آسیب می‌زدند یا عروسک‌های قاتلی که همگی دیوانه بودند.

مینی گیوتین!
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم
در زمان انقلاب فرانسه، گیوتین هایی با ارتفاع ۶۰ سانتیمتری، یکی از اسباب بازی‌های ترسناک مورد علاقه بچه‌ها بودند که از آن برای قطع کردن سر عروسک هایشان استفاده می‌کردند. جالب است که برخی از میزبانان از این اسباب بازی برای سرگرم کردن مهمانان خود استفاده می‌کردند. عروسک‌های «دشمن» کوچک با خون پر شده بودند و سرشان قطع می‌شد.
وقتی از مادر نویسنده آلمانی «یوهان ولفگانگ» خواسته شد این اسباب بازی را برای نوه اش بخرد، با عصبانیت پاسخ داد: من به هیچ قیمتی یک دستگاه آدمکشی بدنام را نمی‌خرم! اگر قدرت داشتم سازندگان آن را زیر گیوتین قرار می‌دادم و جلوی چشم همه آن‌ها را اعدام می‌کردم. اجازه دهیم بچه‌ها با چنین چیز وحشتناکی بازی کنند؟ به عنوان سرگرمی آدم بکشند و خونریزی کنند؟
در دهه ۱۹۷۰، فروشگاه‌های آمریکایی دوباره این اسباب بازی ترسناک را وارد بازار کردند. اما پس از اعتراض والدین، این اسباب بازی کاملا از بازار جمع شد.
آزمایشگاه انرژی اتمی گیلبرت U- ۲۳۸
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

آزمایشگاه انرژی اتمی گیلبرت یو- ۲۳۸ در سال ۱۹۵۱ برای بچه‌ها تولید شد. این اسباب بازی ۵۰ دلار قیمت داشت که معادل ۳۵۰ دلار امروزی است و شامل سه منبع رادیواکتیو بسیار سطح پایین، یک تابش سنج گایگر مولر، یک اتاقک ابر ویلسون (برای دیدن مسیر ذرات آلفا)، یک اسپینتاریسکوپ، چهار نمونه سنگ معدن اورانیوم و یک الکتروسکوپ (برای اندازه گیری رادیواکتیویته) می‌شد.
آلفرد کارلتون گیلبرت، مخترع این مجموعه ادعا می‌کرد که مواد رادیواکتیویته این مجموعه کاملا بی خطر هستند. اما امروزه می‌دانیم که این اسباب بازی موجب سرطان، لوسمی، لنفوم، سندروم جنگ خلیج و سایر بیماری‌های جدی می‌شود. خوشبختانه این اسباب بازی ترسناک تنها یک سال (از ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۲) در بازار بود.
عروسک نوزاد خزنده
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

این عروسک ترسناک در سال ۱۸۷۱ تولید شد. یک عروسک ویکتوریایی فوق العاده ترسناک که قرار بود شبیه نوزادی باشد که چهار دست و پا راه می رود. اگرچه این اولین عروسک بچه‌ها بود که چهار دست و پا می‌رفت، اما دختربچه‌ها را جذب نکرد، چون بسیار ترسناک بود، وزن زیادی داشت و به اندازه کافی تعاملی نبود. تا قبل از اواسط دهه ۱۸۰۰ به جای «چهار دست و پا رفتن» از «خزیدن» استفاده می‌کردند که کار خزندگان و دیوانه‌ها بود. اما بعد از آن از عروسک هایی با اجزای خودکار استفاده شد و چهار دست و پا رفتن عادی شد.
اولین قصابی کودکان
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم
در دوران ویکتوریایی، قصابی‌های عروسکی ترسناک جایگزین خانه‌های عروسکی شدند. اگرچه آن‌ها ترسناک بودند، اما در میان بچه هایی که زیاد نازک نارنجی نبودند بسیار محبوب شدند. قصابی‌ها ماکت کوچک و دقیقی از قصابی‌های واقعی بودند و شامل قصاب‌های چوبی و دستیارانشان با پیش بند، سوسیس، لاشه‌های مینیاتوری آویزان از قلاب‌های آهنی واقعی و کف پوشیده از خون و خاک اره بودند. امروزه یک قصابی عروسکی می‌تواند برای ما تعجب آور باشد. اما در دوران ویکتوریایی به اندازه سوپرمارکت عادی بود و هدف آن آموزش درباره پول و غذا بود.
شارلوت یخ زده
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

عروسک‌های چینی بدون لعاب و کوچکی بدون هیچگونه اجزای متحرکی اولین بار در سال ۱۸۵۰ در آلمان تولید شدند تا بچه‌ها با خود به حمام ببرند. این عروسک سفید کوچک خیلی زود با شعر محبوب آن روز‌ها «شارلوت جوان» همراه شد. این شعر درباره زن جوانی بود که در شب سال نو همراه با عشقش هنگام سورتمه سواری یخ زد و مرد. این عروسک کوچک آلمانی به سرعت با نام «شارلوت یخ زده» در آمریکا محبوب شد. قیمت این عروسک‌ها تنها چند پنی بود.جالب است بدانید که این عروسک‌ها همراه تابوت و روکش عرضه می شد. در بریتانیا، شارلوت‌های یخ زده اغلب داخل کیک پخته می‌شدند و یک سورپرایز ترسناک بچه‌ها در کریسمس بودند.
هوگو، مرد هزار چهره
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم
در سال ۱۹۷۵، کمپانی اسباب بازی آمریکایی، هوگو مرد هزار چهره را به بچه‌های ۵ تا ۱۱ ساله معرفی کرد. هوگو نه تنها موی سر و صورت نداشت بلکه نیم تنه مردی بود که پیراهن آبی داشت. سر هوگو از لاستیک نرم تری ساخته شده بود و دست هایش با پنبه پر شده بودند. اگر نخی که به او متصل بود را می‌کشیدید می‌توانستید دستانش را حرکت دهید. هوگو همراه با چیزهایی فروخته می‌شد که می‌توانستید با یک چسب مخصوص به او بچسبانید. محبوبیت هوگو تنها در دهه ۱۹۷۰ بود شاید به این خاطر بود که چسب‌های مخصوص دوام زیادی نداشتند یا شاید، چون زیادی ترسناک بود.
فوربی
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم
فوربی اولین بار در سال ۱۹۹۸ در قفسه‌های اسباب بازی فروشی‌های آمریکایی ظاهر شد. در عرض ۳ سال، ۴۰ میلیون عدد از این عروسک فروخته شد. فوربی‌ها کوچک، رباتیک و پشمالو بودند و شبیه جغدهایی با گوش‌های بزرگ بودند. آن‌ها می‌توانستند حرف بزنند و گاهی کاملا خودکار روشن می‌شدند. بیشتر صدایی که آن‌ها تولید می‌کردند به زبان خودشان بود. با این حال کمی انگلیسی هم حرف می‌زدند.
ظاهرا هرچه بیشتر در اطراف آن‌ها حرف می‌زدید، کلمات و عبارات بیشتری یاد می‌گرفتند. گفته می‌شود فوربی‌ها شب‌ها که فکر می‌کردید خاموش هستند با شما صحبت می‌کنند. گاهی آن‌ها حتی بعد از اینکه مدت طولانی بدون باتری بودند ناگهان حرف می‌زدند. اینترنت پر از داستان‌های ترسناک درباره فوربی هاست. باوجود اینکه باتری آن‌ها درآورده می‌شد، اواسط شب ناگهان کودکان را بیدار می‌کردند و می‌گفتند «می خواهی بازی کنی؟» امروزه دوباره این اسباب بازی‌ ترسناک وارد بازار شده است.
ماشین پرنده زنده
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

اسباب بازی‌های آلمانی در قرن هجدهم نسبتا ترسناک بودند. برای مثال ماشین پرنده زنده که در کاتالوگ نورنبرگ نمایش داده شد. هر ماشین یک فضای خالی در داخلش داشت که پرنده را درون آن قرار می‌دادند. وقتی پرنده داخل این ماشین دست و پا می‌زد، اسباب بازی حرکت می‌کرد. اینکه آیا پرنده بدبخت را بعد از کنار گذاشتن این اسباب بازی از داخل آن بیرون می‌آوردند یا نه را کسی نمی‌داند. شاید فقط بوی گوشت فاسد به بچه‌ها هشدار می‌داده که باید یک پرنده جدید را داخل آن قرار دهند.
راز کودک
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم

راز کودک عروسک ترسناکی بود که در سال ۱۹۶۶ تولید شد. این عروسک حدود ۴۵ سانتیمتر ارتفاع و بدن نرم و سر وینیلی داشت. او یک پیراهن قرمز و یک پیش بند سفید پوشیده بود و دهان بازی داشت که هنگام صحبت حرکت می‌کرد. وقتی نخ عروسک کشیده می‌شد شروع به پچ پچ کردن با صدای بسیار ترسناک و واقعی می‌کرد.
خانم کوچولوهای بی نام
اسباب بازی‌های ترسناک قدیم
خانم کوچولوی بی نام عروسکی بود که در سال ۱۹۶۵ وارد بازار شد. ویژگی‌های این عروسک لباس‌های کهنه و فقیرانه‌ای از گونی و کرباس، چشمان درشتی که پلک نمی‌زد و دهان کوچکی بود که محکم بسته بود. یکی از دست‌های او شبیه کسی بود که گدایی می‌کند. او هم چنین یک اشک پلاستیکی روی گونه اش داشت. تصور می‌شد این عروسک در قلب دختربچه‌ها جا باز کند، اما کاملا برعکس شد. دختربچه‌ها بعد از دیدن خانم کوچولوی بی نام گریه کنان فرار می‌کردند. تولید این عروسک ترسناک پس از یک سال متوقف شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • maha

      من واقعا ترسیدم.وووییی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سمندون ما از همشون ترسناک تره

    • بدون نام

      دیگه انقد هم بد نبودن مخصوصا دوتای اخری اصلا ترسناک نبودن

    • بدون نام

      وقتی روانپریشها دلشون میخواد برای بچه ها کاری کرده باشن!

    • بدون نام

      از نظر من ترسناک ترین فوربی هستش خیلی عجیب و ترسناکه

    • Sara

      باحال بود

    • بدون نام

      عزیزایی که نظر میدین ترسناک نیست. خودتونو بذارین جای یه بچه کوچیک، اونم بچه های دهه های گذشته، اونوقت بگین ترسناکه یانه!

    • نسرین

      چه ترسناک مخصوصا فوربی!

    • باهمه ولی تنها

      فقط فوربی دوران ما مارمولک میگرفتیم برا سرگرمی حلق اویز میکردیم یا عمل جراحی روی سوسک و قورباغه اجرا میکردیم اونوقت شما به چنتا تیکه پلاستیک میگید ترسناک واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه های دهه پناجاه و شصت خخخخ

      • نورا

        میگم چرا دهه ۶۰ دهه جرم بود

    • علی اصل

      عروسک آخری ترسناک بود و البته چیزایی که درمورد فوربی نوشته بودن!

    • مبینا

      هفتمی و اخری خیلی ناز بودن من یکی میخوام

      پاسخ ها

      • ...

        هفتمی منظورت فوربیه؟ همون که منتظر بمون موقعی که باتری نداشت بهت بگه بیا بازی کن

    • من نفرت انگیز

      تکراری بود متاسفانه !!!!

    • بدون نام

      خیلی تکراری بود
      این مطلبو ده بار کار کردید فک کنم

    • بدون نام

      تکراری بود

    • بدون نام

      یک مطلب تکراری

    • سیبیل کلفت

      کاش من اون قصابه رو داشتم

    • سویل

      واسه بچه ها واقعا ترسناکه آخه چه کاریه گناه دارن.

    • p.n

      فوربی ترسناک نیست قیافه اش ولی کاراش به شدت ترسناکه

    • الی

      ماهیت عروسک ترسناکه! حس حرکت در عروسکی که با زیبایی تمام هم ساخته شده باشه، به خصوص در تنهایی، در ما ترس به وجود میاره. چه برسه به عروسکی مثل عروسک نوزاد خزنده!! عروسک آنابل رو به یاد بیارید...
      فکر میکنم همه ما در کودکی از بعضی عروسک ها و اشیاء احساس ترس کردیم، این ترس مثل هر ترس دیگه تاثیر خودش رو در بزرگسالی حفظ میکنه. من خودم ترس از یک عروسک تئاتری و چند عروسک دیگه که در برنامه های کودک استفاده میشد رو، به یاد دارم.
      در انتخاب عروسک و حتی برنامه های کودک برای بچه هاتون مراقب باشید، شاید چیزی که شما از اون خوشتون میاد، برای هیچ جدابیتی نداشته باشه !

    • ari

      یا خدااا این فوربی چیی بوود
      من همی الانشم برگام ریخت
      ساعت ۴ صب یهو ی چیزی ک باتری نداره بگه پاشو بازی کنیم

    • بدون نام

      ...

    • بدون نام

      فقط سندروم جنگ خلیج خخ

    • بامزی

      می بینم که دخترا خیلی عاقل و هوشیار بودن و از عروسک های ترسناک استقبال نمی کردن در نتیجه سازنده مجبور می شده زود از بازار جمعشون کنه آما پسرها زود طرفدارشون می شدن در نتیجه اون اسباب بازی ترسناک مدت ها تو بازار می مونده.

    • miss.raouf

      خانم کوچولو های بی نام ک خوشگلن

      پاسخ ها

      • دختری زیبا و عشق اقوام و خانواده دلبر ناز دوشیزه ای خوب و رعنا

        دلخراشن واسه دختر خانما اصلا مناسب نیس

    • ...

      به نظرم هیچکدوم ترسناک نبود فقط اون وسیله اولیه مینی گیوتین واقعا برای بازی نبود
      حتی به درد بزرگسالان هم نمیخورد فقط برای قطع کردن سر عروسک ها ساخته شده بود . اگع واقعا اینجوری با قطع کردن سر عروسک پیش بره همون آینده کودکان خراب میشه

    • دختری زیبا و عشق اقوام و خانواده دلبر ناز دوشیزه ای خوب و رعنا

      آخری با این قیافه ی دلخراش واقا واس ما دخیا ساخته شدهه؟؟؟؟؟؟ شارلوت یخ زده با روحیه ی دخترا سازگاری نداره خیلی دلخراشه مینی گیوتن افتضاحه شارلوت و آخری
      افسردمون میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج