۶۳۷۳۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حداد عادل: دلیلی برای مخالفت با دولت نداریم

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس گفت: همه باید تلاش کنیم تا کشور دوباره به سالهای پرتنش ۷۸ و ۸۸ بازنگردد و در این راستا اگر نمایندگان مجلس در دادن رای اعتماد به وزرا بحث و نقدی انجام می دهند با انگیزه مخالفت با مجموعه دولت نیست چرا که ما هیچ دلیل و انگیزه ای برای مخالفت با دولت نداریم.

خبرگزاری مهر: رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به همکاری مجلس با دولت در راستای حل مشکلات و اجرای حماسه اقتصادی گفت: نهادینه شدن انتقال نرم قدرت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

غلامعلی حداد عادل، صبح سه شنبه در چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، اظهار کرد: در سالهای قبل از انقلاب اسلامی همواره انتقال قدرت در ایران خونین و خشن بوده و واقعا تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است اما انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت و اینکه با مردم سالاری دینی و تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود می توان افرادی شایسته را در مناصب مختلف انتخاب کرد.

وی ادامه داد: روز به روز اهمیت انقلاب اسلامی آشکارتر می شود و حوادثی که در دنیا رخ می دهد سبب می شود تا بیشتر قدردان این انقلاب عظیم و ارزشی باشیم چرا که آنچه این روزها در مصر می گذرد رویدادهایی تلخ است و باید با عبرت گیری در صراط مستقیم ثابت قدم تر حرکت کرد.

سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی سه رکن ایمان به خدا، رهبری و مردم را دارد که این ارکان همچنان پابرجاست و مادامی که این ارکان استوار باشد انقلاب با قوت به پیش می رود.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در حقیقت این سه رکن انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و برای بقای انقلاب هم باید به این سه رکن توجه کرد

وی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی تاکید و توجه ویژه ای به نقش مردم شده است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی مردم هیچ نقش و حقی برای پذیرفتن مسئولیت در دل حکومت نداشتند و این امر از نظر دور ماند.

وی افزود: در دورانی که هنوز انقلاب اسلامی به پیروزی نرسیده بود هیئت های حاکم ایران از اعیان، اشراف و حاکمان و فئودال ها بودند و در هر منطقه ای خان و حاکمی با در اختیار داشتن زمین قدرتی داشت.

وی بیان کرد: در گذشته قدرت از دست یک به شخص دیگر انتقال می یافت و جامعه هیچ تحولی پیدا نکرد و مردم نیز در سرنوشت خود موثر واقع نشدند.

تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود

حدادعادل تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردمی که هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند راه برایشان باز شد و در این ۳۵ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته کسانی که به مسئولیت بالا رسیده اند به خانواده های فئودال متصل نبوده اند و از افراد عادی جامعه بوده اند.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي افزود: عامه مردم در سالهای پیش از انقلاب اسلامی امکان شرکت در اداره کشور و تصمیم گیری برای خود را یافتند و این دستاوردی عظیم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید قدر این انقلاب را دانست، گفت: مسئله ای که از اهمیت بالایی برخوردار بوده این است که ما مسئولان با مراقبت لازم جزء خانواده های هزار فامیل نشویم و مسئولیت و مناصب را میان خود تقسیم نکنیم.

وی تاکید کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی نباید گرفتار چرب و شیرین زندگی دنیا شود لذا همه باید مراقب باشند تا از مردم دور نشوند و خود را طبقه حاکم و ممتاز و جدایی از مردم ندانند.

حدادعادل تصریح کرد: هم اکنون در کل کشور زمینه برای رشد مردم فراهم شده و هر جا مومنی سالم و با استعداد یافت شده از وجودش بهره گرفته و راه را برای رشد و توسعه باز کرده ایم.

وی بیان کرد: هنوز هم باید مراقب بود تا به طور ناخواسته دور خود حصار نچینیم و نعمت حضور پر رنگ مردم در عرصه های مختلف را مخدوش نکنیم.

انتقال نرم قدرت نشانگر شکوه و اقتدار ماست

وی یادآور شد: کلید راه مراقبت از خود و گمراه نشدن ایمان به خداست و این امر می تواند ما را از غفلت مانع شود.

وی با اشاره به دستاورد مهم دیگر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نهادینه شدن انتقال نرم قدرت از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در سالهای قبل از انقلاب اسلامی همواره انتقال قدرت در ایران خونین و خشن بوده و واقعا تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است اما انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت و اینکه با مردم سالاری دینی و تصمیم گیری مردم در سرنوشت خود می توان افرادی شایسته را در مناصب مختلف انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: حق مردم در تعیین سرنوشت خود و انتقال نرم قدرت نشانگر شکوه و اقتدار ماست و سبب استمرار تجربه ها می شود و با هر تحولی همه ارکان جامعه از همه فرو نمی پاشد.

مخالف دولت نیستیم

وی بیان کرد: این انتقال نرم قدرت را در انتخابات خردادماه جاری و حضور مردم در پای صندوق های رای شاهد بودیم و از نزدیک مشاهده کردیم که این انتخابات بدون اینکه اعتراضی به شمارش آرا صورت بگیرد انجام شد و این دستاورد از همه دستاوردها و داشته های علمی و صنعتی ما مهمتر است.

وی با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: در آن سال نیز انتقال نرم قدرت صورت پذیرفت اما عده ای با ادعای تهمت تقلب خواستند مردم را در مقابل یکدیگر قرار داده و بهانه دست دشمن دهند.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي سپس شرط موفقیت در حماسه اقتصادی را رسیدن به آرامش دانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا کشور دوباره به سالهای پرتنش ۷۸ و ۸۸ بازنگردد و در این راستا اگر نمایندگان مجلس در دادن رای اعتماد به وزرا بحث و نقدی انجام می دهند با انگیزه مخالفت با مجموعه دولت نیست چرا که ما هیچ دلیل و انگیزه ای برای مخالفت با دولت نداریم.

نقد نسبت به وزرا

حدادعادل یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری تمامی قوا باید با یکدیگر همکاری کنند و ما هم افتخارمان این است که از ولایت فقیه اطاعت می کنیم لذا اگر نقدی نسبت به وزرا صورت می گیرد به این دلیل است که می خواهیم وزرایی صالح و کارآمد در مجموعه دولت قرار بگیرند زیرا احتمال می دهیم در برخی موارد زمینه برای ایجاد تنش و افراط فراهم شود.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي تاکید کرد: صحبت های برخی از افراد مبنی بر اینکه فلانی رهبری مخالفان دولت را برعهده دارد دروغ است و نباید این موضوع را باور کرد.

وی افزود: عده ای به دنبال تسویه حساب شخصی هستند و می خواهند با این گونه صحبت ها فتنه به راه بیندازند بنابراین باید در حفظ آرامش و اعتدال که لازمه آسایش و گشایش اقتصادی است مددکار دولت باشیم.

رئيس فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي خطاب به اساتید بسیجی، گفت: شما اساتید وظیفه خطیری بر عهده دارید و باید پاسدار ارزشهای انقلاب اسلامی و ایجاد وحدت باشید.

حدادعادل بیان کرد: اساتید اگر به وظیفه خود به درستی عمل کنند برخی از افراد جرات ندارند جرقه فتنه را ایجاد کنند و شما با درایت و تقوا نباید اجازه دهید حوادث سالهای گذشته دوباره تکرار شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج