۶۳۷۶۳۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

روایت ژان پل سارتر از یک پزشک

فیلم‌نامه «تیفوس» نوشته ژان پل سارتر با ترجمه قاسم صنعوی منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایلنا: قاسم صنعوی (مترجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین کارها و ترجمه‌هایش گفت: سه جلد کتاب از مجموعه شعر جهان که اشعار اروپا، آسیا و آفریفا و فرانسه را شامل می‌شد در زنمایشگاه کتاب سی‌ام عرضه شده است. در حال حاضر هم سه اثر «قرن خون»، «نبرد» و «تیفوس» در حوزه‌های تاریخ، رمان و فیلم‌نامه دست ناشر دارم تا برای چاپ آماده شوند.
روایت ژان پل سارتر از یک پزشک

این مترجم سپس در توضیح بیشتر درباره این آثار بیان کرد: کتاب «قرن خون » درواقع بیست جنگ مهم که سرنوشت دنیا را تغییر داده‌اند را در صد سال از ۱۹۱۴ تا ۲۰۱۴ بررسی کرده است. در این اثر که قرار است توسط ناشر پارسه منتشر شود ۲۰ مطلب از نویسندگان از مورخان مختلف گرداوری شده است. رمان «نبرد» را هم که نشر نیماژ منتشر می‌کند رمانی است درباره یکی از جنگ‌های ناپلئون که بر خلاف دیگر جنگ‌های او برایش پیروزی به همراه ندارد و درواقع یکی از عدم موفقیت‌های ناپلئون محسوب می‌شود. در این جنگ ناپلئون و لشگرش در یک جزیره کوچکی گیر می‌کنند و اتریشی‌ها پل‌ها را از بین می‌برند و آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند

صنعوی درباره فیلم‌نامه «تیفوس» نیز اظهار داشت: فیلم‌نامه «تیفوس»، اثری از ژان پل سارتر است و هنوز نمی‌دانم در حال حاضر آیا برای دریافت مجوز به ارشاد رفته یا خیر. داستان ماجرایی را در مالزی روایت می‌کند که تیفوس همه‌گیر شده و مردم مبتلا می‌شوند. در این حین خانم پرستار جوانی برای مراقبت از بیماران قبول مسئولیت می‌کند و با دکتری مواجه می‌شود که او در حال حاضر مثل ولگرد و خیابان‌گردی رفتار می‌کند منتها مشخص می‌شود به دلیل اشتباهی که کرده سرخورده شده است. نهایتا هم این دکتر با توجه به شرایطی که به وجود آمده و جامعه به او نیاز دارد به عالم پزشکی باز می‌گردد و مبتلایان را درمان می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج