جاباما
۶۳۷۶۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

طنز؛ راهکارهایی برای کاهش خشونت علیه زنان!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: معمولا هر بلایی که سر خانوما بیاد، باز یه عده هستن که میگن خب تقصیر خودشون بود و اگه فلان می‌کردن یا فلان نمی‌کردن کار به اینجا نمی‌کشید.

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

معمولا هر بلایی که سر خانوما بیاد، باز یه عده هستن که میگن خب تقصیر خودشون بود و اگه فلان می‌کردن یا فلان نمی‌کردن کار به اینجا نمی‌کشید. این عزیزان البته همونایی هستن که اگه ولشون کنیم به‌جای روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، روز جهانی خشونت علیه زنان درست میکنن و توی اون روز با سگک کمربند میفتن به جون زنشون! در این راستا ما تصمیم گرفتیم یه سری راهکار ارائه بدیم برای محو پدیده خشونت علیه زنان، البته پیشاپیش بگم بهتون که راهکارهایی که گفته میشه دقیقا به سبک راهکارهای مسئولان محترم برای کشورداریه!

خشونت کلامی:

یکی از مصدایق این نوع خشونت‌ها متلک‌گویی و ایجاد مزاحمت برای خانوماست که متاسفانه در کشور ما خیلی هم رایج شده. بیاید به این مساله یه نگاه جوادخیابانی‌طور داشته باشیم! یعنی قطعا کسی که توی چشم دروازه‌بان لیزر میندازه بین تماشاگرا و داخل ورزشگاهه، پس قطعا کسی هم که توی کوچه و خیابون مورد متلک و مزاحمت قرار گرفته داخل کوچه یا خیابون بوده. در این راستا بهترین راه حل برای حذف خشونت کلامی علیه خانوم‌ها، حبس کردن اونا توی خونه‌ست. شما اجازه ندید خواهرمادرتون برن بیرون اگه کسی بهشون کوچک‌ترین بی‌احترامی‌ کرد، من سیبیل نداشته‌ا‌م‌رو می‌زنم! توی خونه نهایتا این شوهر و اقوام شوهرن که میتونن واسه زن مزاحمت ایجاد کنن که خب اونم نمک زندگیه. بعدشم حالا یکی اون میگه شما سه تا بذارید روش و جوابش‌رو بگید. اگر شوهرتون گفت:«وای چقد چاق شدی داری از چشمم می‌افتی» و از این حرفا، شما بهش بگو:«پس اون آبجی خرس گنده‌ات رو چی میگی که اورانگوتان پیشش مدل فشن تی‌وی محسوب میشه؟!». خلاصه اینجوری سطح اون خشونت بی‌رحمانه کوچه و خیابان در حد یه کل کل ساده زن و شوهری میاد پایین.

خشونت جسمی:

همون‌طور که در قسمت قبل هم اشاره شد، دعوا نمک زندگیه و در سرزمینی که فرهنگ «زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند» نهادینه شده باشه این ضرب و شتم‌های ساده دیگه اسمشون خشونت نیست. خشونت به اون خطایی میگن که خوان کامیلو زونیگا (بازیکن تیم فوتبال کلمبیا) روی نیمار توی جام جهانی انجام داد و باعث شد مسابقات به اون مهمی رو از دست بده. حالا یه تو گوشی ساده که نمونه‌‌اش رو صدبار توی سریالای صداوسیما هم می‌بینیم که سوسول‌بازیه اصلا! با این وجود ما توصیه می‌کنیم آقایون همیشه یه دستکش بوکس توی خونه داشته باشن و وقتی از کوره در رفتن اون رو دستشون کنن که هم ضرب مشت‌هاشون کمتر شه، هم خدایی نکرده، زبونم لال اگه زنشون جا خالی داد دستشون خورد توی دیوار، کمتر آسیب ببینن! بعدشم الان کشور یکم بحران کشاورزی داره و ما از کاشت بادمجون حمایت کنیم، حالا چه تو زمین کشاورزی چه پای چشم همسر!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج