۶۳۷۶۶۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

بنا: هر وقت باخت باشد، دنبال من می‌آیند

سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: با تفکراتی که در کشتی حاکم است، تصمیمی برای همکاری مجدد با فدراسیون کشتی ندارم.

خبرگزاری تسنیم: بعد از مدت‌ها یک بار دیگر محمد بنا بعد از دیداری که با شاگردان و دوستان قدیمی خود در تهران و در حاشیه تمرین فوتبال و کشتی داشت پای صحبت با خبرنگار تسنیم، نشست. بازهم کلی حرف داشت اما این بار از زدن آنها اکراه داشت و می‌گفت دوست ندارم خیلی به عقب برگردم. کشتی در رگ و خون من است و هیچ وقت از آن جدا نشدم و همیشه عاشقش می‌مانم.

گفت‌و‌گویی با آقای خاص کشتی فرنگی ایران کردیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

محمد بنا و یک روز متفاوت، چه شد که باز هم به جمع شاگردان خود بازگشتید؟

امروز قشنگ‌ترین روز چند وقت اخیر بود و به خاطر اینکه کنار این همه بزرگ بودم و یکی از روزهای خوبم بود و خوش گذشت و قصد دارم ماهی یکبار حتماً دور هم جمع شویم. دوره شاگردی و مربی گذشته اما رفاقت ها تمام نشده و بنا هنوز هم کلی رفیق خوب دارد. ما همه این روزها رفیق هستیم و حسن رنگرز و غلامرضا محمدی و حمید سوریان و طالب نعمت‌پور و فرشاد علیزاده و علی نوایی را مدت‌ها ندیده بودم و دلم تنگ شده بود. ما به عنوان یک بازنشسته فقط ماهی یک بار جمع می‌شویم و برای کشتی آرزوی موفقیت می‌کنیم در تمامی میادین و کار دیگری نداریم.

خیلی‌ها می‌گویند محمد بنا دیگر کاری به کشتی ندارد و کشتی زده شده؟

مطلبی از رضا یزدانی خواندم که کسی از او پرسید چه زمانی به کشتی بر می‌گردین و گفت من از کشتی نرفتم که برگردم، من هم همین طور و مدت‌ها کنار تشک بودم و اکنون هم هستیم و لذت می بریم، این روزها هم در شهریار هستم و گاهی ورزش و کشتی را برای سلامتی انجام می‌دهم و از برد کشتی‌گیران خوشحالم می‌کند و با باخت آنها ناراحت می‌شویم.

در آستانه انتخابات فدراسیون کشتی هستیم، به نظرتان چه کسی رئیس شود بهتر است؟

طبیعی است که شانس خادم برای ریاست فدراسیون کشتی بیشتر است ولی باید اگر انتخاب شود تجربه ٤ سال قبل را استفاده کند و برخی کاستی‌ها را بهبود بخشیده و نقاط قوت را تقویت کند. این ٤ سال خادم فرصت خطا داشت اما برای دور جدید دیگر آزمون خطایی در کار نیست و ٤ سال از کشتی و محیطش شناخت داشته و مقداری هم دقت کند در آزاد و فرنگی برای نتیجه‌گیری و آینده‌نگری هم بیشتر از قبل باشد.

محمد بنا قصد دارد باز هم کنار کشتی در فدراسیون باشد؟

با این شکل و تفکرات که با تفکرم سازگار نیست من نیستم و دو باری که آمدم هم به نوعی فریب خوردم و شاید اشتباه کردم. جدا از این نیازی به من نیست و اکنون مربیان مختلفی آمدند و جوان هستند و تفکرات آنها جدید و همسو است و برای آنها و کشتی فرنگی آرزوی موفقیت دارم. با این شرایط کشتی به وجود من نیازی ندارد. کشتی فرنگی در همه رده‌ها اول و دوم است و وقتی باخت در کار باشد همه دنبال بنا می‌آیند. به من نیازی نیست و مدیریت هم خوب است و مشکلی نیست.

حرف آخرتان؟

خواهش دارم به عنوان کسی که سال‌ها در کشتی بوده و خاکش را خورده، کسی که رئیس می‌شود توجه بیشتری به کشتی‌گیر و مربیان داشته باشد. کشتی برای مردم به آزاد و فرنگی خلاصه می‌شود و باقی موارد هزینه اضافی است و مردم این ٢ رشته را دوست دارند و بهتر است که این دو رشته مثل همیشه بیشتر تقویت شوند تا بازهم دل مردم شاد شده و کشتی ایران آقای جهان باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیر مرد پرسپولیسی

      معمارجان ،شما هم با باخت وناکامی وگریه واشک واه وناله مثل المپیک ریو تحویل خودشون بده ،چیزی که عوض داره ،گله نداره . یاحق

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج