جاباما
۶۳۷۸۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اقلیت‌های دینی مجاز به نامزدی در شوراها شدند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در جلسه امروز طرح «مجاز شدن اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر» تصویب شد.

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در جلسه امروز طرح «مجاز شدن اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر» تصویب شد.

محمد محمودی شاه‌نشین نماینده مردم شهریار و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: همانگونه که در جلسه روز دوشنبه دو فوریت موضوع «مجاز شدن اقلیت‌های دینی در شوراهای شهر» مندرج در قانون اساسی ذکر شده، مصوب شده بود طرح امروز بر اساس قانون در جلسه امروز کمیسیون مطرح شد.

وی افزود: تا ۹ صبح امروز هم نمایندگان فرصت داشتند تا موارد، موضوعات و پیشنهادات خود مورد نظر خود درباره طرح مذکور را به کمیسیون ارائه دهند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: همانطور که مشخص بود طرح به امضای ۲۰۱ نفر از نمایندگان رسیده بود که در کمیسیون هم موضوع مطرح شد و طراحان آن توضیحات لازم را ارائه کردند، از آنجایی که طرح تقریبا مخالفی هم نداشت به اتفاق آراء تصویب شد و فردا به صحن ارائه خواهد شد.

محمودی شاه‌نشین بر همین اساس اضافه کرد: بر اساس این مصوبه، و بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۰ قانون اقلیت‌های دینی رسمی کشور در آن شهری که ساکن هستند -که البته سکونتشان در آنجا الزامی است- در شهری که ساکن هستند مجاز به کاندیدا شدن شورای‌های اسلامی شهر هستند.

در همین رابطه اصغر سلیمی دیگر سخنگوی کمیسیون شوراها در گفت‌وگو با فارس، عنوان کرد: در تبصره یک ماده ۳۰ قانون اساسی مصوب اول خردادماه سال ۷۵ آمده اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۲ قانون مذکور نیز نیز ذکر شده اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند، گفت: طبق لایحه مذکور دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود.

*مصوبه کمیسیون برای اعتقاد و التزام عملی به اصول دینی اقلیت‌های مذهبی

«همچنین در اصلاحیه ذکز شده آمده است که اصلاحات انجام شده در قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور لازم الاجرا است. البته طرح مدیریت جامع شهری از سال ۹۲ تاکنون توسط نمایندگان بررسی و تدوین شده است.»

سلیمی همچنین از تشکیل دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس خبر داد و افزود: کارگروه تخصصی شامل آقایان محمودی شاه نشین، امیرآبادی، عبدالهی، یوسف نژاد، کامران، ابوترابی، بیگی و خانم مافی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون شوراها ادامه داد: مقرر شد کارگروه مذکور با همکاری دولت و وزارتخانه‌های مربوطه این طرح را طی ماه های آینده بررسی کند تا ادامه روند قانونی آن تکمیل شود؛ البته اگر دولت در مدت بررسی طرح در مجلس لایحه ارائه کند، اولویت با لایحه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا کار مردم به دست عده ای اندک بیافتد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج