۶۳۷۹۴۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روشی تازه بررسی تابلوهای نقاشی قدیمی

پژوهشگران مؤسسه فناوری جورجیا در آتلانتای آمریکا به کمک هنر و هنردوستان آمده‌اند. آنها به روشی دست یافته‌اند که می‌توان از آن برای مثال در تشخیص اصل بودن یک تابلوی نقاشی بهره گرفت.

بانی فیلم: دویچه وله نوشت:بر پایه گزارشی که در مجله ساینتیفیک ریپورتز به چاپ رسیده، محققان آمریکایی توانسته‌اند با ترکیبی از روش‌های ویژه‌ی ریاضی و امواج تراهرتز، لایه‌های نازک پیگمنت (رنگدانه) بر روی تابلوهای نقاشی قدیمی، را تشخیص داده و بررسی کنند. در این تحقیق آنها موفق به تشخیص ساختار لایه‌های یک نقاشی از قرن ۱۷ میلادی شده‌اند.


روشی تازه بررسی تابلوهای نقاشی قدیمی

به گفته دیوید سیترین از مؤسسه فناوری جورجیا، بررسی آثار نقاشی خلق‌شده، پیش از قرن ۱۸ میلادی، به دلیل نازک‌شدن لایه‌های رنگ در این تابلوها، بسیار دشوار بود.

در یکی از آزمایش‌ها با این روش که روی تابلوی مریم در حال نیایش اثر باتیستا سالوی‌ ملقب به ساسوفراتو، نقاش ایتالیایی، انجام شده، محققان پی بردند که در منطقه‌ای در کنار سر تصویر، لایه رنگ ۹۶ میکرون ضخیم‌تر از دیگر نقاط نقاشی است. آنها به مرمت اثر در این ناحیه پی بردند که تا آن روز از نگاه همه پنهان مانده بود.

تشخیص این لایه‌ها تنها با تکیه بر داده‌های اسکنر تراهرتز امکان‌پذیر نبود. چرا که این اسکنرها لایه‌های نازک‌تر از ۱ /۰ میلی متر را تشخیص نمی‌دهند. اما با ترکیب اسکنر تراهرتز و استفاده از روش‌های محاسباتی جدید، می‌توان ضخامت لایه‌ها تا ۰۲ / ۰ میلی متر را هم تشخیص داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج