۶۳۸۱۷۱
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد از کاسبیِ سیاسی با کفش جهانگیری!

صادق زیبا کلام؛ استاد دانشگاه در روزنامه ایران نوشت: دو موضوع را در خصوص ظاهر شدن معاون رئیس جمهوری با کفش در محل زندگی زلزله زدگان باید مدنظر قرار داد.

صادق زیبا کلام؛ استاد دانشگاه در روزنامه ایران نوشت: دو موضوع را در خصوص ظاهر شدن معاون رئیس جمهوری با کفش در محل زندگی زلزله زدگان باید مدنظر قرار داد.
نکته اول شخصیت عمیق معاون اول رئیس جمهوری است و نکته دوم معذرت خواهی وی. امری که خیلی در جامعه ما و مخصوصاً میان دولتمردان مان رواج ندارد. هیچ یک از ما اسحاق جهانگیری را به هیچ وجه به عنوان یک چهره متفرعن سیاسی که دارای کبر و غرور زیادی است نمی‌شناسیم.
انتقاد از کاسبیِ سیاسی با کفش جهانگیری!
بر عکس اسحاق جهانگیری به عنوان یک چهره افتاده و متواضع نزد همگان شناخته می‌شود. بنابراین اگر با کفش به جایی وارد شده که نمی‌بایستی وارد می شد انصاف و عدالت حکم می‌کند که آن را به پای قصور لحظه ای وی بگذاریم و نه به پای اینکه قصد و غرضی داشته و تعمدا برای جایی که دیگران زندگی می‌کنند حق و حقوقی قائل نبوده و به خود اجازه داده با کفش وارد آنجا شود.
اگر کسی این کار را به حساب تعمد اسحاق جهانگیری بگذارد یقیناً از دو حالت خارج نیست؛ یا اسحاق جهانگیری را نمی‌شناسد و یا آنکه به عمد می‌خواهد از این قصوری که معاون اول رئیس جمهوری مرتکب شده بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی علیه وی کند.
انتقاد از کاسبیِ سیاسی با کفش جهانگیری!
سوای انتقادهایی که بدون غرض سیاسی منتشر شد، حجم گسترده حملات و انتقاداتی که در محافل مخالف و منتقد دولت ظرف ۴۸ ساعت گذشته نسبت به این خطای آقای جهانگیری صورت گرفت جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که بسیاری از آنها می‌دانستند که شخصیت جهانگیری فرسنگ‌ها با شخصیتی که به قصد،با کفش وارد محل زندگی مردم شود فاصله دارد. اما در عین حال بی‌تقوایی سیاسی و بهره برداری‌های غیر اخلاقی سیاسی این اجازه را به مخالفین دولت می‌دهد که بر او بتازند. علی رغم آنکه می‌دانند جهانگیری به عمد این عمل را مرتکب نشده بود و با وجود آنکه می‌دانند جهانگیری رسماً عذرخواهی هم کرده اما حب و بغض‌های سیاسی و بهره برداری‌های کاسب کارانه مانع می‌شود تا این سوژه را کنار گذارده و رها کنند.
جای تأسف است که اخلاق این قدر در میان محافل سیاسی و کنشگران سیاسی ما سقوط کرده است. همه ما منتظریم تا خبط و خطایی از سوی رقبای سیاسی مان سر بزند تا او را سکه یک پول کنیم. ای کاش به جای این همه بغض و کینه و کاسبی سیاسی ما می‌توانستیم حداقلی از شایستگی‌های اخلاقی و اجتماعی را به نسل‌های جوان ترمان نشان بدهیم.
پست عذرخواهی جهانگیری بابت اتفاق رخ داده
انتقاد از کاسبیِ سیاسی با کفش جهانگیری!
وقتی ما که بزرگ ترهای آنها هستیم از یک خطای طرف مقابل مان آنقدر برای کوبیدن او استقبال می‌کنیم دیگر از نسل‌های جدیدمان و از فرزندانمان و جوانان مان چقدر می‌توانیم انتظار رفتار اخلاقی داشته باشیم؟ آیا رفتار‌های سیاسی ما هیچ نسبتی با ادعاهای گزاف مذهبی مان و اخلاقی مان پیدا می‌کند؟ به کجا داریم می‌رویم؟ اخلاق به کنار، ای کاش ذره‌ای به فکر پسران و دختران مان و نسل‌های جوان مان می‌بودیم و به خاطر قدرت و سیاست حاضر نمی‌شدیم همه چیز را نادیده گرفته و پای بر روی آنچه نسبتی با مروت و جوانمردی پیدا می‌کند بگذاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      "هیچ یک از ما اسحاق جهانگیری را به هیچ وجه به عنوان یک چهره متفرعن سیاسی که دارای کبر و غرور زیادی است نمی‌شناسیم."
      اولا اينكه از طرف خودت حرف بزن تو كه جيره خور اوني در ثاني ما ايشون رو در مناظره ها شناختيم نيازي به اين تملقات نيست مردم ميفهمن به شعور مردم توهين نكنيد

    • بدون نام

      کار بسیار بسیار زشت و سخیفی از جهانگیری سر زده و واقعا جای تاسف داره که دولت در دست چه کسانی است!!

    • بدون نام

      البته جناب زیبا کلام عزیز اقای جهانگیری مدت ها نماینده شهر ما بودن و سال‌های دور ماها با ایشون اشنایی داشتیم و ...
      باید به عرض برسانم که اون وقتا اقای جهانگیری به تجمل گرایی و بالا‌نشینی معروف بودن، حالا اینکه شما میگید اقای جهانگیری خاکی تشریف دارن جای تعجبه!! بنده فکر میکنم یا شما اشنایی دیرینه باهاشون ندارین یا هدف از این نوشتارتون مغلطه بازی بود،،، در هرحال وقتی رئیس جمهور با ماشین از کارخانجات در روز کارگر بازدید میکنه جای تعجبی نیست اگه معاونش با کفشم وارد چادرها شه ...

    • رضا

      آقای زیبا کلام یه خورده بهش نون قرض بده!

    • ali

      وقتی فردی در مسند قدرت سیاسی قراردارد باید شخصیت و هوش سیاسی بالای داشته باشد که متاسفانه بعضی ها ندارند ضمنا خطای یک شخص با سمت سیاسی با خطای یک فرد عادی تفاوت زیادی دارد بهتره اونو بعنوان یک خطای معمولی جلوه ندیم

    • علیپور

      ملت دولت مردان خدوم و منصف خود راکاملا
      میشناسند..ای کاش تمام سهل انگاریها در این حد باشند....

    • علی

      اینها که همشون با کفش وارد چادر و خونه مردم زلزله زده شده اند بایستی همشون عذر خواهی می کردن

    • مریم

      جالبه کاخنشینها و بزرگزادههای متوهم همشون یه جور هستن ماست مالی نکن . بادیگارداشم یادشون رفت کفش در بیارن ؟ کاخ نشین رو چه به کوخ نشین . بشینین سرجاتون بابا

    • علی

      اقای زیبا کلام شما خودت سر تا پا ایرادی ....

    • ایدا

      افرین به زیباکلام, بالاخره یکی پیدا شد حرف دل منو زد ولی افسوس که این داستانا ادامه خواهد داشت ...

    • محمد

      کار بسیار بدی انجام دادند بعید است هیچ مسئولی در دنیا چنین کاری بکند. ...

    • بدون نام

      مثل کاری که برترین ها انجام میده اگه یه کار اشتباهی-حتی سهوی- دولت انجام بده نظراتش بازه وسانسور حداقله ولی برای بقیه فیلتر و سانسور بسیار شدیده.

    • hamed

      برترین ها چقدر از اسحاق گرفتی نظرارو سانسور کنی

    • قباد

      آقای زیبا کلام لطفا شما که دارای تقوی سیاسی هستید با این کلام زیبایتان به ایشان بفرمائید بابت دفاع غیر قانونی از برادرش در خصوص اتهام فساد مالی هنوز از ملت عذر خواهی نکرده مگه شما نمی فرمائید ایشان به دنبال عدالت و حقوق ملته .!!!!!!

    • مردم

      واقعا کارشون زشت بوده کسی که تربیت داشته باشه هیچوقت چنین کاری نمیکنه چه یه آدم معمولی باشه یا سیاستمدار چه فرقی میکنه این کار توهین به صاحب خونه س / البته در عروسی ها که بعضی در منزل برگزار میشه مردم ا کفش وارد خونه میشن اونم با اجازه ی صاحب مجلس

    • عبادی

      آقای زیباکلام شما جهانگیری را نمی شناسی
      جوان 34 ساله بود که استاندارد اصفهان شد و همان موقع هم دماغش پر باد بود و چه جفاها که در حق اصفهان نکرد
      یکیش انتقال آب به استان یزد بود که زاینده رود را نابود کرد...

    • امیر

      همچین پست گذاشته آدم ندونه فکر میکنه کشف در آوردن چه فرآیند پیچیده ای داره که این بابا وقت نکرده . البته اینا عادت دارن کارای کوچیک و بی مقدار رو افسانه جلوه بدن ...درود بر شرفت که کفش درآوردنت هم فرآیندی بس دشواره(الکی مثلا ما نمیفهمیم)

    • امیر

      جناب جهانگیری شما حداقل تو 2 تا چادر رفتین...یکیشون اصرار کرد و وقت داشتین،باشه،قبول
      نفرات بعدی چی؟
      شاید هم میخواستن خاک کف پاتون رو توتیای چشمشون کنن!!!شاید!

    • امیر

      خوبه که آقای زیبا کلام هم 2 نکته رو از این یادداشت خودشون داشته باشن
      1 - اینکه آدم بعضی وقتا باید جرات داشته باشه به اشتباهش اعتراف کنه و عذر خواهی کنه
      2 - کم گوی و گزیده گوی باشه و خودش رو نخود هر آشی نکنه
      با تشکر از صادق زیبا کلام که فقط کلامش زیباست.

    • بدون نام

      مردم رو احمق فرض میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج