۶۳۸۱۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

سِدان های بی رقیب بازار ایران

کیفیت قطعات داخل اتاق از مزدا۳ جدید پایین تر است. اما فضای داخل اسپرت تر ، استهلاک کمتر و قطعات یدکی ارزانتر امتیازات مثبت آن است. به خصوص برای کسانی که می خواهند یک سدان خانوادگی با قابلیت اسپرت داشته باشند.

سِدان های بی رقیب بازار ایران
مجله تخت گاز:

ليفان 620

فضای داخلی

با باز کردن در این مدل از لیفان، فضایی نسبتا بزرگ در بخش جلو خواهید یافت که از طراحی مدرنی سود می برد و در این محدوده قیمت نمی توان برایش رقبای چندانی بر شمرد. طرح اصلی داشبورد به سرعت شما را به یاد سری 5 ب ام و و غربیلک فرمان تلسکوپی آن هم مرسدس بنز را در ذهنتان تداعی می کند البته از کنسول وسط و خطوط عمودی زیر داشبورد که شباهت بسیار با سوناتا دارد هم صرف نظر می کنیم. در این بین نباید وجود 2 ایربگ جلو برای راننده و سرنشین را فراموش کرد.

سِدان های بی رقیب بازار ایران

یکی دیگر از نکات مثبت در این بخش وجود فضای زیاد برای راننده و سرنشین جلویی است که باعث می شود افرادی با قد بیش از ۱۹۰ سانتیمتر هم بدون مشکل بتوانند فضای پای مناسبی داشته باشند. مجموعه کنترل تهویه مطبوع هم که طراحی زیبایی دارد به راحتی در دسترس است اما کلید سیستم پخش صوت کمی دور از دسترس بوده که البته کلیدهای کنترلی آن بر روی فرمان قرار دارد. سیستم پخش صوتی که قابلیت پخش CD با فرمت های MP۳ و WMA را نیز دارد، ورودی USB داشته که می توان از قابلیت های آن استفاده کرده و موزیک مورد علاقه خود را از طریق ۶ بلندگو که کیفیت متوسطی دارند گوش کرد. آینه های جانبی که چراغ راهنما بر روی خود دارند از تنظیم برقی بصورت استاندارد برخورد هستند اما دید جانبی آنها کمی کمتر از حد انتظار است و میدان دید کافی را ایجاد نمی​کند.

بخش فنی

همانطور که در ابتدای بحث اشاره شده، موتور لیفان ۶۲۰ از نوع TriTec است که حجم دقیقش برابر ۱۵۹۶ سی سی، قدرت خروجی آن ۱۱۴ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ و نهایتا تورک آن نیز ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است. این موتور که نام طراحی بی ام دبلیو را یدک می کشد، ۱۶ سوپاپ داشته و از سیستم پاشش چند نقطه ای سوخت به همراه نسبت تراکم ۵/۱۰ به ۱ بهره می برد. یکی از اصلی ترین نقاط قوت این خودرو همین موتور TriTec است که علاوه بر قدرت مناسب، گشتاور خوبی در دورهای میانی تولید می کند.

سِدان های بی رقیب بازار ایران

در تست جاده، این لیفان هندلینگ قابل قبولی داشت ولی در صورت داشتن قصد انجام یک رانندگی سریع و بالاتربردن سرعت از حد معمول باید علاوه بر کاهش ارتفاع خودرو، لاستیک های آن را نیز با نمونه های خوب خارجی حتما تعویض کرد. در عین حال لنت های ترمز را نیز بهتر است با نمونه های با کیفیت تر تعویض کرد، چراکه در صورت رانندگی در مسیرهای پیچ در پیچ که نیاز به ترمز گیری های پیاپی دارند، پس از مدتی لنت های فابریک بر اثر داغ شدن، قابلیت ترمزگیری شان کاهش پیدا می کند. ضمنا سيستم تعليق ليفان ۶۲۰ خشک است و بعد از عبور از ناهمواري ها کمک فنرها قابليت ميرايي خوبي از خود نشان نمي دهند.

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

جمع بندی

در یک جمع کلی می توان لیفان ۶۲۰ را یک خودروی خانوادگی سایز متوسط نسبتا لوکس با ظاهری معقول و زیبا معرفی کرد که توانایی حرکتی اش نسبت به مشخصات فنی، مناسب است. رقبای این مدل در این رنج قیمت نمونه هایی چون پژو ۲۰۶ اس دی، هیوندای ورنا و پژو پارس ELX هستند که با توجه به حضور چند ساله و موفق شان در بازار می توان گفت امکانات رفاهی مدل ۶۲۰ از تمام آنها بیشتر است و می تواند با خودروهایی چون مگان ۱۶۰۰ سی سی و هیوندای آوانته مقایسه شود. اما در این بین ضعف هایی چون ضریب گیربکس و کات آف در دورهای اصلی که موتور تازه به حدنهایی توانایی اش نزدیک می‌شود نیز وجود دارند که البته قابل رفع هستند.

MVM ۵۳۰

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

طراحی ظاهری آن ساده و به دور از اغراق به نظر می رسد. در بخش داخلی داستان کمی فرق می‌کند و ورق برمی‌گردد. ظاهر خودرو هر چقدر معمولی و ساده به نظر می‌رسد، کابین زیباتر جلوه می‌کند. در این بخش رنگ‌بندی روشن داخل کابین، آن را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد ضمن آنکه با بهره‌گیری از قطعاتی با ظاهر استیل و آلومینیوم سعی شده حس هیجان نیز به کابین خودرو تزریق شود. سواری آن اندکی خشک است اما نرمی مکانیزم دنده و توانایی بالاتر حرکتی ، از امتیازات مثبت آن نسبت به لیفان ۶۲۰ است. ضمن اینکه توانسته تا حدودی عطش بازار در این محدوده قیمتی را بخواباند. میزان رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش این کمپانی در رتبه پایین تر از کرمان خودرو ارزیابی می شود.

جیلی EC۷

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

جیلیEC۷ که به نظر در سطحی بالاتر از ام وی ام ۵۳۰ و لیفان ۶۲۰ قرار دارد در قسمت جلو شبیه هوندا و از عقب مشابه نیسان تیانا به نظر می رسد . جالب این‌جاست که لوگو این شرکت هم بسیار شبیه لوگوی کادیلاک است . رقیب این خودرو در بازار داخلی ایران از نظر قیمت و حجم موتور مگان است. در حالی که EC۷ دارای ۶ کیسه هوا،سانروف، سیستم کنترل فشارتایر،ABS وEBD وگواهینامه ۴ ستاره ایمنی اروپا به عنوان نخستین خودروی چینی است. رقم پرداختی حدود ۶۰ میلیون تومان برای یک خودروی چینی نیاز به فکر بیشتر دارد ، اما در بازار فعلی مخصوصا برای کسانی که تمایل به خرید خودروی صفر کیلومتر و با امکانات بالاتر از متوسط دارند، این خودروی لوکس چینی (!) با ارفاق نمره قبولی می گیرد.

Cerato ۲.۰

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

کیفیت قطعات داخل اتاق از مزدا۳ جدید پایین تر است. اما فضای داخل اسپرت تر ، استهلاک کمتر و قطعات یدکی ارزانتر امتیازات مثبت آن است. به خصوص برای کسانی که می خواهند یک سدان خانوادگی با قابلیت اسپرت داشته باشند. البته موتور ۲۰۰۰ سی سی آن یاری شیطنت های جوانی را نمی دهد. چهره خارجی آن نسبت به مدل قبلی (یعنی ۲۰۰۸) بسیار بهتر است.

Megane ۲۰۰۰

از عمر مگان خیلی سال است که می گذرد. اما در ایران هنوز هم کم و بیش خریدار دارد. سيستم کامپيوتري و الکترونيکي آن بيش از حد پيچيده است و چندين بار شما را دچار مشکل کد سوئيچ می کند. به علاوه اينکه از عهده خرج بالاي آن به راحتی بر نمی آیید،در واقع خرج آن توازني با سواري آن ندارد. نقطه قوت آن ترمز هوشمند،ایمنی ۵ ستاره و احساس امنیت اروپایی در سرعت های بالاست.

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

F۳۰ - ۲۰۱۳ BMW ۳۲۸i

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

سِدان های بی رقیب بازار ایران

نسل ششم ب ام و سری ۳ با کد اتاق F۳۰ به تازگی وارد بازار خودروهای وارداتی ایران شده است. این مدل تغییرات زیادی را در طراحی بدنه تجربه کرده است و به عقیده بسیاری زیبایی نسل قبل را ندارد. اما چیدمان کابین تغییر کرده و به سری ۵ نزدیک شده است.همچنین در نسل جدید،شاهد ارتقا کیفیت قطعات کابین و بکارگیری جدیدترین سیستم های ایمنی و رفاهی هستيم. ب ام و در اين اتاق نوآوري هاي جديدي در طراحي تريم​هاي داخلي رو کرده است. سری۳ جدید در چهار مدل مختلف و سه تیپ اسپرت،مدرن و لاکچری عرضه می شود.از رقبای نزدیک این خودرو در بازار داخلی می توان به بنز C کلاس و لکسوس IS اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      یکی از بهترین ماشین ها برای قد بلندا ۲۰۶ هست. شاید عجیب باشه، ولی چون صندلی جلوش تقریبا میچسبه به صندلی عقب، فضای خیلی زیادی داره بطوریکه من دستم به سختی به فرمون میرسه . سمندم انقدر جاش راحت نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشید ردیف عقب چی؟؟

    • رضا

      احتمالا از اون جهت ؟؟؟؟ برادر من 206 گور نداره که کفن هم داشته باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج