۶۳۸۲۰۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

قاتلان اهلی در کمین قاتل اهلی!

با آغاز نمایش فیلم قاتل اهلی به نظر می‌رسید باید دعوای میان مسعود کیمیایی با منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم را تمام‌شده دانست.

شهروند- امین فرج پور: با آغاز نمایش فیلم قاتل اهلی به نظر می‌رسید باید دعوای میان مسعود کیمیایی با منصور لشکری قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم را تمام‌شده دانست. به‌هرحال دعوای طرفین که در روزهای جشنواره به تدوین نسخه‌های مجزا در قالب نسخه کارگردان و تهیه‌کننده منجر شده بود، به نتیجه واحدی ختم شده بود و این به این معنا می‌توانست باشد که موضوعی برای دعوایی دیگر در این بین نمانده است؛ به‌خصوص این‌که مسعود کیمیایی کهنه‌کار به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین کارگردانان سینمای ایران در کارنامه‌اش تاکنون خبری از هیچ‌گونه درگیری با تهیه‌کنندگان آثارش نبوده و این نیز به احتمال ختم درگیری طرفین می‌افزود. اما انگار پیشانی‌نوشت این فیلم دعوا و درگیری بوده و نمی‌تواند چند روزی هم که شده بدون بحث و درگیری رسانه‌ای روزگار بگذراند. کلید بحث این وعده را هم یغما گلرویی زد که از حذف نامش از تیتراژ فیلم قاتل اهلی گلایه‌ها داشت.
قاتلان اهلی در کمین قاتل اهلی!

آنهایی که روز گذشته را با مرور اخبار سینمایی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها آغاز کردند، با دیدن سخنان پولاد کیمیایی که عنوان کرده بود تهیه‌کننده قاتل اهلی کمر به قتل فیلم بسته است، شگفت‌زده شدند. این حرف‌ها در ظاهر شبیه صحبت‌های تندی بود که این بازیگر در جشنواره گذشته در دفاع از پدرش علیه منصور لشکری ‌قوچانی، تهیه‌کننده این فیلم مطرح کرده بود. در حقیقت به نظر می‌رسید اشتباهی در این بین صورت گرفته است، چرا که جز همان گلایه‌های گلرویی موضوعی وجود نداشت تا درگیری‌های جدید را کلید بزند. اما پولاد کیمیایی در جریان وقایع بود و به همین دلیل هم در واکنش به گلایه‌های یغما گلرویی در صفحه اینستاگرام خود از او دلجویی کرد: یغمای عزیزم صدای من واسطه بود برای شنیده شدن ترانه‌هایت. شما نیاز نداری نام برده شوی. شما شعرهات مفهوم اسمت شده که خواننده‌ها سال‌هاست اسمت را می‌خوانند.
پولاد اما در ادامه منصور لشکری قوچانی را آماج قرار می‌دهد: افسوس که این فیلم تهیه‌کننده‌ای دارد که خود قاتل اهلی این اثر است. اثری که شاید وصیت یک سینماگر قدیمی باشد. از نظر من فیلمی مهم است که سند تاریخی می‌شود. از فساد در اقتصاد می‌گوید که در پی حذف کردن و بلعیدن خود شده است.
بازیگر قاتل اهلی در ادامه با اشاره به اقدام جدید تهیه‌کننده در حذف صدای پولاد و اضافه کردن صدای خواننده‌ای به نام امیرعباس گلاب که همان اشعار یغما را می‌خواند، به دعواهای کهنه هم اشاره دارد: حذف و کوچک کردن کاراکتر بهمن یک برنامه بود... آقای قوچانی از اول تا الان برنامه داشت که دست در مفهوم کلی فیلم ببرد تا دیگر فیلم قطب بازدارنده نداشته باشد. ولی این اتفاق میسر نشد و فیلم هر چند لطمه دیده و زخم خورده ولی در بیان لکنت ندارد و حرف اساسی دارد. حالا هم بدون اجازه بنده و صاحب اثر و حتی موزیسین و شاید هم ترانه‌سرای فیلم به خود اجازه داد صدای خواننده‌ای را روی تصویر من بگذارد. اگر قرار بر این بود، چرا این همه راه را رفته‌ایم، خب انتخابی بهتر می‌کردیم تا همسو با فیلم باشد... ایشان کمر به قتل فیلم خودش بسته و من سکوت می‌کنم، زیرا الان وقتش نیست تا خیلی چیز‌ها بازگو شود چون به نفع فیلم نیست.
ادعای پولاد در ادامه درگیری‌هایی که در جشنواره و در پی خواست قوچانی برای حذف کاراکتر پولاد به وجود آمد، مطرح می‌شود. در شرایطی که درحال حاضر مسعود کیمیایی می‌گوید که تمایلی برای رسانه‌ای کردن این درگیری‌ها ندارد، اما با توجه به شناختی که از شخصیت ایشان وجود دارد، می‌توان حدس زد که در برنامه امشب گبرلو به‌عنوان نخستین میهمان رسمی گبرلو با توپ پری به استقبال تهیه‌کننده خواهد رفت.
در پایان بد نیست بخشی از سخنان یغما گلرویی را هم بخوانیم. او با اشاره به این‌که «تهیه‌کننده می‌خواست ترانه فیلم را حامد همایون اجرا کند!»، درباره اقدامات قوچانی ازجمله «در روزگار پلیس‌ و گشت نامحسوس صاحب سانسورچی نامحسوس هم شده‌ایم» استفاده می‌کند. یغما می‌گوید: آقای کیمیایی بیشتر از عمر تهیه‌کننده فیلم ساخته‌اند. فیلم‌های این سال‌هایشان را عده‌ای دوست دارند و عده‌ای ندارند. تهیه‌کننده هم اگر فیلم‌های این سال‌هایشان را دوست نداشتند چرا سرمایه‌گذار فیلمشان شده که بعد بگوید از تدوین فیلم یک نسخه تهیه‌کننده داشته باشد و یک نسخه کارگردان؟ حرف به این نامربوطی تا حالا شنیده‌اید؟ وقتی تهیه‌کننده فقط به خاطر پولش به خود حق مداخله می‌دهد دیگر باید فاتحه خیلی حرمت‌ها را خواند. این هم لابد از عجایب هزاره سوم است!
باید دید در پاسخ اتهاماتی که به منصور لشکری‌ قوچانی وارد شده، این تهیه‌کننده واکنشی نشـــان خواهد داد؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      واقعا باید تاسف خورد به حال این سینما که تهیه کننده توی اثر کارگردان صاحب سبک مسعود کیمیایی عزیز دست ببره و بقیه قضایا... تا قبل از این وزارت ارشاد قیچی میکرد الان تهیه کننده...

    • بدون نام

      درگیری های صوری برای فروش بیشتر خوبه این ها در سطح جهانی فیلم نمی سازند.

    • ستار دهقان

      یه فیلم کاملا مسخره که چهار نفره بازی شده بود و هیچ چیز ی درش دیده نمیشد.از کیفیت اماتوری تصویربرداری بگیر تا اگر اقای پرستویی رو فاکتور بگیریم بازی خیلی ضعیف بازیگرانش.تنظیم رنگ. اماتوری که مشخص بود فقط خواسته بودن کاری رو انجام بدن.واقعا تاسف خوردم برا وقتی که برا دیدن همچین کار ضعیفی گذاشتم

    • بدون نام

      در اینکه کار ضعیفی بوده شکی نیست شاید ضعیفترین فیلم کیمیایی اما دلیلی نمیشه تهیه کننده هر کاری خواست با فیلم بکنه و....

    • فرهاد

      فیلم انقدر سطح پایین و بازی ها انقدر مصنوعی بود که وسط فیلم پاشدیم رفتیم. حیف وقت و پول.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج