۶۳۸۲۲۸
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

بهمنی: ادعای توکلی درباره ثامن‌ الحجج، دروغ است

در شرایطی که این روزها همه منتظر تعیین تکلیف این موسسه و رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج هستند،اعضای رسیدگی به پرونده تخلفات موسسه ورشکسته ثامن‌الحجج دسته‌جمعی استعفا کردند.

روزنامه شهروند نوشت: در شرایطی که این روزها همه منتظر تعیین تکلیف این موسسه و رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج هستند،اعضای رسیدگی به پرونده تخلفات موسسه ورشکسته ثامن‌الحجج دسته‌جمعی استعفا کردند.

رئیس هیأت‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با اعلام خبر استعفای این هیأت رسیدگی گفت: اگر بانک مرکزی علت این استعفا را توضیح نداده و به صورت شفاف اعلام نکند كه این اعضا تحت چه فشارهایی قرار داشته‌اند، افشاگری را آغاز خواهیم کرد.

توکلی معتقد است عمده تسهیلات این موسسه به قضات باسابقه، فرزندان علما و شخصیت‌های سیاسی داده شده که شفاف‌سازی‌های لازم در این حوزه باید صورت بگیرد. البته جنجال‌های رسانه‌‌ای احمد توکلی به این‌جا ختم نشد و او با اشاره به این‌که بانک مرکزی نمی‌تواند از مسئولیت‌های خود شانه خالی کند، گفت: زمانی که بیشترین تخلفات موسسه ثامن‌الحجج در‌ سال ۸۶ به وقوع می‌پیوست، محمود بهمنی، رئیس وقت بانک مرکزی، این موسسه را حمایت می‌کرد. حتی موسسه ثامن‌الحجج بازرسان بانک مرکزی را به شعب راه نمی‌داد، مدیرعامل این موسسه از طرف رئیس‌کل بانک مرکزی وقت تشویق‌نامه دریافت کرد.

محمود بهمنی ضمن انتقاد به سیاسی‌کاری احمد توکلی گفت: چنین ادعایی کذب است. ثامن‌الحجج آن زمان این ثامن‌الحججی که می‌بینید نبود. این موسسه از ما تقدیرنامه دریافت کرد؛ چرا که توانسته بود به تنهایی ٢٣ بنگاه مشکل‌دار را ساماندهی کند. آن زمان ‌هزار و ٧٠٠ بنگاه و موسسه ساماندهی نشده وجود داشت که بنا داشتیم در فاز اول آنها را به ١٣-١٤ موسسه و در فاز دوم به یکی دو موسسه تبدیل کنیم.

رئیس سابق بانک مرکزی در پاسخ به ادعاهای احمد توکلی ادامه داد: آن زمان هر کسی می‌توانست یک موسسه راه بیندازد. مجوز برخی را وزیر تعاون سابق و مجوز برخی دیگر را نیروی انتظامی صادر می‌کرد. ما این موضوع را پیگیری کردیم که فقط و فقط بانک مرکزی بتواند مجوز صادر کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این حساب هیچ کس تو این مملکت حق راست نمیزنه....

    • بدون نام

      توکلی درست میگه.

    • بدون نام

      همه همدیگرو متهم میکنن و همه هم ادعا میکنن که اتهام ها دروغه ..

    • بدون نام

      چه خبره

    • سپرده گذار مفلوک ثامن الحجج

      آقای توکلی یادم می یاد پارسال و چند ماه پیش هم تهدید کردید در صورت عدم برگرداندن اصل و سود وامهای میلیاردی و نجومی که عده ای خاص با ژنهای خوب از موسسه ثامن الحجج بصورت ناجوانمردانه گرفتند، نام شخصیت های سیاسی و فرهنگی ویژه خوار را افشاء خواهید کرد!
      در این دو سال که از مسدود شدن حسابهای ما نزد موسسه ثامن الحجج می گذرد؛ بین سپرده گذاران سیاه بخت خانواده هایی هستند که بیماران سرطانی ، صعب العلاج ، زندانی، فرزندان دانشگاهی، فرزندان دم بخت، حمایت کننده مخارج زندگی اولادان مجرد و مزدوج ، بدهکار به اشخاص و موسسات و بانکها و تأمین کننده صدها هزینه جاری وجود دارد. بطوریکه تمام درآمد و وابستگی آنان به سرمایه و اخذ سود از موسسه بوده است و اکثرا از هستی ساقط شدند.
      شما با این کارتان دارید نمک روی زخم ما می ریزید و بنظر می رسد با آنها دارید به نوعی معامله می کنید!؟
      اگر اینطور نیست منتظر اقدامات فوری و قاطعانه در افشای اسامی ویژه خواران و معرفی آنها به ملت به همراه میزان تسهیلات دریافتی و سود و دیرکردهای متعلقه آن هستیم.
      ضمن قطع امید از وعده های سرخرمن مسئولان و بانک مرکزی ؛ خودمان در تجمعات و تحصن های بعدی می دانیم چه جور از حلقوم ویژه خواران درآوریم.

    • بدون نام

      اقای توکلی لطفا استنادات خود را تحویل قوه قضائیه بدهید.

    • بدون نام

      خیلی بد است ودروغ ونمیش تشخیص داداهمه درستکارن ...؟!

    • علیرضا

      یه کسی به من بگه ، تو این مملکت چه خبره ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج