جاباما
۶۳۸۲۳۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ساخت نوعی ماهیچه مصنوعی قدرتمند

محققان دانشگاه MIT CSAIL و موسسه ویز دانشگاه هاروارد با الهام از ارویگامی نوعی ماهیچه مصنوعی ساخته اند که می تواند جسمی با هزار برابر وزن خود را بلند کند. جالب آنکه این ماهیچه چنان قدرتمند است که می تواند اشیا را به آرامی بلند کند.

خبرگزاری مهر: محققان با الهام از اشکال اوریگامی ماهیچه های مصنوعی ساخته اند که می توانند جسمی با هزار برابر وزن خود را حمل کنند.
ساخت نوعی ماهیچه مصنوعی قدرتمند

به گزارش ورج، محققان دانشگاه MIT CSAIL و موسسه ویز دانشگاه هاروارد با الهام از ارویگامی نوعی ماهیچه مصنوعی ساخته اند که می تواند جسمی با هزار برابر وزن خود را بلند کند. جالب آنکه این ماهیچه چنان قدرتمند است که می تواند اشیا را به آرامی بلند کند.

این ماهیچه به تولید نرم ربات هایی با قدرت های خارق العاده کمک می کند. چنین ربات هایی در همه جا(داخل بدن انسان گرفته تا فضا) کارایی دارند.

درهرحال ساختار مذکور مانند ماهیچه طبیعی کوتاه و بلند می شود، می پیچد یا در حالات مختلف تحت فشار خم می شود. برای این منظور محققان کیسه های پلیمری حاوی آب یا مایع به ماهیچه های مصنوعی متصل کردند. هنگامیکه یک پمپ مایع یا هوا را به داخل خود می کشد، ساختار اوریگامی نیز فشرده می شود. نحوه جمع شدن ماهیچه با توجه به ساختار اوریگامی انجام می شود.

محققان متوجه شدند برخی ماهیچه های اوریگامی به اندازه یک دهم اندازه واقعی خود فشرده می شوند یا می توانند هزار برابر وزن خود، بار بلند کنند.

البته هریک از الگوهای اوریگامی فقط در یک جهت حرکت می کند. اما محققان معتقدند می تواند الگوهای مختلف را با هم مرتبط کنند و یک ربات با قابلیت های مختلف بسازند.

چنین ماهیچه ای را می توان در مقایس کوچک (در بدن انسان) به کار برد. در مقیاس بزرگتر می توان برای ترمیم سازه های فضایی نیز از آنها استفاده کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج