۶۳۸۳۸۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

خارجی‌ ها، بازار خود را به ایران نمی‌دهند

یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نگرانی از بابت عدم صادرات ۳۰ درصدی قراردادهای اخیر خودرویی وجود دارد، گفت: خودروسازان خارجی به آسانی بازارشان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نگرانی از بابت عدم صادرات ۳۰ درصدی قراردادهای اخیر خودرویی وجود دارد، گفت: خودروسازان خارجی به آسانی بازارشان را در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

شهرام آزادی اظهار کرد: اگر بر پایه منطق و اصول اقتصادی با شرکتهای بین المللی در زمینه صنعت خودرو به همکاری پرداخته شود، حضور شرکت های خارجی بسیار مناسب است.
او افزود: پتانسیل بازار خودرو ایران توانایی ورود ۱۰ ها شرکت را ندارد و باید در همکاری با شرکت های خارجی روابط استراتژیک در پیش گرفته شود تا با تلاطمات سیاسی شرکت های خارجی ایران را ترک نکنند و از سوی دیگر فعالیت ۱۰ ها شرکت با تیراژ پنج تا ۱۰ هزار دستگاه در سال منطقی نیست و باید تولید محصول مشترک در ایران با تیراژ ۱۰۰ هزار دستگاه انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باید همکاری های بین المللی در ایران برپایه تولید محصول مشترک و محصول برند ملی در ایران صورت گیرد که تولید برند ملی اشتغال زایی به همراه دارد و باید تاکید شود تا با ایجاد فضای رقابتی کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد.
این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: باید در سیاست گذاری ها تاکید بر طراحی و تولید محصول داخلی مدنظر قرار گیرد زیرا این موضوع موفقیت صنعت خودرو را به همراه خواهد داشت.
آزادی در پاسخ به اینکه برای توسعه صنعت خودروسازی چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: در راستای توسعه صنعت خودروسازی باید در زمینه طراحی و افزایش پتانسیل تامین کنندگان قطعات خودرو سرمایه گذاری شود.
او همچنین در رابطه با صادرات ۳۰ درصدی محصولات خروجی از قراردادهای اخیر خودرویی، بیان کرد: تجربه گذشته در رابطه با قرارداد تندر ۹۰ نشان از آن دارد که ۳۰ درصد از محصولات صادر نشده و هر چه که تا به امروز از ایران صادر شده است مربوط به برندهای ملی بوده است.

این کارشناس صنعت خودرو در انتها گفت: شرکت های همکار به آسانی بازارهای خارجی را در اختیار ایران قرار نخواهند داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا ایران قرار می دهد.

    • بدون نام

      حاجی کجای دنیا ماشین 70 میلیونی رو میان 250 میفروشن تو ایران؟ مگه ایرانیارو چی فرض کردین که باید آت و آشغالی داخلی رو سوار ششیم؟

    • بیخیال

      اشغال های ایرونی رو کدوم کشور خارجی می‌خره... در کل حرف های خنده دار بود فقط.
      استاد تو حرف و چرت و پرت هستیم فقط

    • بدون نام

      ماشینهای ایرانی ما بدبخت هستیم سوار می شویم وگر نه اینها اشغال وگران قیمت هستن تو عراق ان خانواده فقیر بهترین ماشین سوار می شود چون آنجا خیلی ارزان است

    • بدون نام

      چون به وانت پراید نیازی ندارن کجای صنعت ما پویا که خوردی ما پویا باشه حتی اگر خودروی خارجی را بیاریم مونتاژ کنیم با زن کسی از ما نمی‌خرد چون به اندازه کافی دشمن تراشید هایم همه این گرفتاریها به خاطر اه ملت که مسولین را گرفته است و ازین هم بدتر خواهد شد مگر اینکه مسولین به خودشون بیان وبه ملت خودشون خدمت کنن

    • بدون نام

      ایرانی ها احمق هستند که بازار خود را در اختیار خارجی ها بخصوص فرانسوی ها قرار داداند علارغم اینکه فرانسه همیشه در قراردادها به طرف ایرانی خیانت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج