۶۳۸۴۶۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کنترل روند کاهشی تراز تجاری کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت کنترل روند رو به کاهش تراز تجاری کشور را از دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم برشمرد و گفت که این شاخص از منفی ۱۰ درصد در آغاز بکار دولت، امروز به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت کنترل روند رو به کاهش تراز تجاری کشور را از دستاوردهای ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم برشمرد و گفت که این شاخص از منفی ۱۰ درصد در آغاز بکار دولت، امروز به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

«محمد شریعتمداری» امروز (چهارشنبه) در خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای دولت دوازدهم افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در حوزه فعالیت های صنعتی صادر شد که نشان دهنده تسریع در روند به بهره برداری رساندن طرح های نیمه تمام از سوی دولت است.
به گفته این مقام مسئول، طی این مدت نزدیک به چهار هزار و ۹۵۰ جواز تاسیس و بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ پروانه اکتشاف، بهره برداری و گواهی کشف معدنی صادر شد که نشاندهنده رغبت مردم به فعالیت های صنعتی و معدنی است.
وی از سپرده شدن اختیار شورای معادن به استان ها به ریاست استانداران خبر داد که می تواند موجب تسریع در روند رسیدگی به پروانه های اکتشاف مطروحه باشد.
شریعتمداری یادآوری کرد: برنامه جامع و نقشه راه معدن و صنایع معدنی کشور در این مدت تهیه و در اخیار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
وی با اشاره به فقدان سند استراتژی توسعه صنعتی در کشور، تصریح کرد: در این زمینه با دعوت از صاحبنظران و بر مبنای آنچه در سال های گذشته (اوایل دهه ۸۰) در این راستا تلاش شده بود، استراتژی که در گذشته تدوین شده بود را به روز رسانی و پیش نویس آن را تهیه کردیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت های اشتغالزا در حوزه تجارت در این ۱۰۰ روز، ادامه داد: افزون بر ۳۰ هزار پروانه صنفی برای فعالیت های تولیدی کوچک در حوزه صنوف تولیدی و خدمات فنی صادر شد و در مجموع افزون بر ۸۸ هزار پروانه صنفی جدید در حوزه های توزیعی، تولیدی و خدمات فنی در این ایام صادر شده که گام مثبتی برای اشتغالزایی است.
وی همچنین با اشاره به اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح رونق تولید از طریق منابع بانکی، خاطرنشان کرد: تا امروز ۳۷ هزار واحد تولیدی برای دستیابی به این اعتبارات ثبت نام کرده و تاکنون نیمی از آنها برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شدند که تعدادی از آنها نیز سرمایه در گردش یا تسهیلات توسعه فعالیت های تولیدی خود را دریافت کرده اند.
شریعتمداری ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استانداران و در مرکز به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت بطور مرتب برگزار می شود و رفع مشکلات واحدهای مشکل دار بزرگ و متوسط را مورد بررسی قرار می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد که تداوم این روند با مکانیزم هایی که در بسته حمایت از صادرات - مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی - دیده شده است، جهش در تولید و اشتغال را به همراه داشته باشد.
این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: رویکرد دولت دوازدهم در ۱۰۰ روز گذشته، توجه به معادن به عنوان یکی از ثروت های خدادادی است که پس از انقلاب مورد توجه جدی قرار نگرفته بود و در این زمینه نیازمند جذب سرمایه های خارجی و داخلی هستیم.

شریعتمداری با بیان اینکه موضوع اکتشاف معادن باید مورد توجه جدی باشد، یادآور شد: در ایام گذشته گام های بسیار خوبی در زمینه پهنه های مختلف معدنی و اکتشاف آنها برداشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج