جاباما
۶۳۸۶۸۷
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

اشتغال به کار ۱۷۰ هزار نفر در سال گذشته

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار ‌از به کارگماری بیش از ۱۷۰ هزار نفر توسط دفاتر کاریابی در سال گذشته خبر داد و گفت: چهار کاریابی بین المللی هم مجوز ایجاد دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی دریافت کردند.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار ‌از به کارگماری بیش از ۱۷۰ هزار نفر توسط دفاتر کاریابی در سال گذشته خبر داد و گفت: چهار کاریابی بین المللی هم مجوز ایجاد دفاتر هدایت و حمایت از نیروی کار ایرانی دریافت کردند.

محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اتمام برنامه پنجم و شروع برنامه ششم توسعه و عدم اجرای طرح مشوق‌های کارفرمایی، با تنزل به کارگماری ۵۰ درصدی نیروی کار مواجهیم. برابر آمار شبکه ملی بازار کار در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۷۰ هزار نفر از طریق دفاتر کاریابی جذب بازار کار شدند که آمار ثبت نام شدگان حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: دولت درصدد است تا اشتغال از پایه آغاز شود، به همین دلیل طرح تکاپو با مطالعه شناسایی مزیتهای نسبی استانها از یک سال و نیم گذشته آغاز شده تا با اعطای تسهیلات مصوب دولت، عملیاتی شود.

وی در ادامه از اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای هدف به عنوان یکی از برنامه‌های مهم دولت نام برد و گفت: تعدادی از کاریابی‌های بین الملی کشور در خارج دفاتری داشتند و این مساله موجب شد تا وزارت کار و امور خارجه مذاکراتی را برای گسترش مجوز فعالیت این کاریابی‌ها در کشورهای خارجی صورت دهند.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار افزود: وزارت کار با همکاری وزارت امور خارجه ۲۰ کشور را برای اعزام نیروی کار ایرانی مناسب تشخیص داد که بر این اساس مجوز راه اندازی دفتر حمایت از نیروی کار ایرانی در چهار کشور خارجی صادر شد.

اکبرنیا چهار کشوری که دفاتر حمایت از نیروی کار ایرانی در آنها راه اندازی شده، ترکیه، عمان، استرالیا و کانادا نام برد و خدماتی که این دفاتر به نیروی کار ایرانی در خارج ارائه می‌کنند را خدمات آموزشی و حقوقی و تسهیل فرایند اعزام نیروی کار عنوان کرد.

وی در پایان از شناسایی بازارهای کار مطمئن برای نیروی کار ایرانی و احتمال افزایش دفاتر هدایت نیروی کار در خارج خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر از اقا زادها رفته باشن سر کار. ما دهک پیین دست گرسنه هستیم سدقه سر دولت

    • بدون نام

      البته روی کاغذ، اگر راست میگین آمار بیمه دهندگان رو سال به سال منتشر کنین بگذریم که خیلی از شرکت های خصوصی اسامی دوست واشنایانشون را بدون استخدام درلیست بیمه وارد میکنند

    • بدون نام

      اگه اشتغال شده پس من که تعمیرکار حرفه ای موتورسیکلت هستم چرا دوساله از بی بازاری جمع کردم بیکارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج