جاباما
۶۳۸۷۰۷
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

قصه آقای محجبه!

مسابقات کبدی قهرمانی آسیا چند روز قبل به میزبانی شهر گرگان برگزار شد که تیم‌های مردان و زنان ایران توانستند به‌عنوان سومی این رقابت‌ها دست پیدا کنند.

شهروند: مسابقات کبدی قهرمانی آسیا چند روز قبل به میزبانی شهر گرگان برگزار شد که تیم‌های مردان و زنان ایران توانستند به‌عنوان سومی این رقابت‌ها دست پیدا کنند. چند روز بعد از پایان این رقابت‌ها، عکسی که از دوربین یکی از حاضران در سالن شکار شده بود، باعث شد تا جنجال بزرگی به پا شود. در شرایطی که مردان اجازه حضور در سالن برگزاری مسابقات زنان را نداشتند، یکی از مربیان مرد تایلند با پوشش عجیب خود نظاره‌گر رقابت‌ها بوده که این مسأله با انتقادات زیادی همراه شده و واکنش وزارت ورزش را هم در پی داشته است.

انتشار عکس جنجالی

سه‌شنبه‌شب بود که عکس مربی تایلندی حاضر در سالن مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان با شکل و شمایل عجیب سریعا در شبکه‌های اجتماعی پخش شد. این عکس که نشان می‌داد مربی مرد تیم کبدی زنان تایلند به صورت مخفیانه وارد سالن شده و با انداختن یک شال روی سر خود سعی کرده سایرین متوجه این موضوع نشوند، جنجال بزرگی برای فدراسیون کبدی ایجاد کرد. البته تصاویر نشان می‌دهد که این مربی ٢بار در سالن برگزاری مسابقات بانوان حاضر بوده، چون یک‌بار با شال مشکی دیده شده و بار دیگر با حوله سفید روی سرش تصاویری از او ثبت شده است.

فدراسیون عذرخواهی کرد

روز گذشته فدراسیون کبدی در اولین اقدام بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن هم عذرخواهی وجود داشت و هم توجیه‌های دیگری که بخشی از آن را در ادامه می‌خوانید: «فدراسیون کبدی ایران به‌عنوان هماهنگ‌کننده تیم‌ها جهت شرکت در مسابقات آسیایی گرگان تمامی قوانین و مقررات مسابقات و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله رعایت حجاب از سوی بانوان تیم‌های خارجی و عدم ورود آقایان در مکاتبات قبل از شروع مسابقات اعلام کرده بود. در مسابقات گرگان اتفاقی تلخ افتاد که کام تمام مدیران ارشد کشور و ورزش را تلخ کرد و حضور یکی، دو مربی خارجی مرد با پوشش در سالن مسابقات بانوان که به خاطر سهل‌انگاری برخی دوستان در چک‌کردن نفرات در زمان ورود به سالن و عدم رویت ‌آی‌دی کارت مسابقات بود که بلافاصله پس از چند ثانیه به بیرون سالن هدایت شد. فدراسیون کبدی و اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان ضمن محکوم‌کردن این عمل ناشایست مربی تیم تایلند در فریب‌دادن عوامل کنترل‌کننده سالن با کمال احترام از جامعه بزرگ و ورزش‌دوست ایران عدرخواهی می‌‌کند و این رفتار ناشایست مربی تایلند را از طریق فدراسیون آسیایی و جهانی به جهت زیرپاگذاشتن قوانین مسابقات پیگیری خواهد کرد.»

مربی تایلندی چطور وارد سالن شد؟

با این‌که فدراسیون کبدی نامه‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد در دعوتنامه ارسالی به کشورهای مختلف اعلام شده مربیان و سرپرستان مرد نمی‌توانند برای تیم‌های زنان در این مسابقات فعالیت کنند، سوال اینجاست که این مربی تایلندی چطور وارد سالن شده است؟ مسئولان فدراسیون با استناد به عکس‌های منتشرشده معتقدند، حضور این فرد در زمان برگزاری مسابقات نبوده و خیلی سریع و بعد از اطلاع از این مسأله هم مربی مرد تایلندی به بیرون انتقال داده شده است. آنها مسئولان کنترل مقابل در ورودی را عامل این اشتباه دانسته‌اند؛ درحالی ‌که مسئولیت حراست سالن برگزاری مسابقات برعهده فدراسیون نیست. اداره‌ کل ورزش و جوانان استان گلستان چنین وظیفه‌ای داشته اما در هرصورت عجیب است که یک فرد چهره مرد تایلندی را تشخیص نداده باشد. از سویی فدراسیون بارش باران و هجوم علاقه‌مندان به داخل سالن را دلیل این بی‌دقتی دانسته است. با این‌که فدراسیون ابتکار خود مربی تایلند برای پوشاندن سرش را عامل حضورش در سالن می‌داند، برخی حاضران در این مسابقات اعلام کردند که این اتفاق با هماهنگی فدراسیون و مسئولان حراست رخ داده است!

مقصودلو: می‌خواهند میزبانی ما را زیر سوال ببرند

محمدرضا مقصودلو، رئیس فدراسیون کبدی به این مسأله واکنش نشان داده و برخی شیطنت‌ها را عامل بزرگنمایی موضوع می‌داند. او به «شهروند» می‌گوید: «انتشار این تصویر شیطنت یکی از عکاسان بوده است. بلافاصله مسئولان خانم حفاظت سالن مسابقات که از این موضوع نیز اطلاع پیدا کرده بودند، این مربی مرد را به بیرون از سالن هدایت کردند. برابر بخشنامه این مسابقات تنها مربیان و سرپرستان خانم تیم‌های شرکت‌کننده اجازه حضور در سالن مسابقات را داشتند و این اتفاق نیز تنها برای چند لحظه پیش آمد که ما بابت آن از مردم ایران عذرخواهی کردیم. ما مسابقات بسیار مهمی را با حضور ١٠ تیم میزبانی کردیم که خون از دماغ کسی ریخته نشد اما برخی قصد دارند با طرح مسائلی میزبانی ما را زیر سوال ببرند.»

تبعیض بین مربی تایلندی و ایتالیایی

منع از حضور مربی تایلندی و مربیان دیگر مرد در مسابقات قهرمانی کبدی آسیا در شرایطی اتفاق افتاده که همین چند روز قبل اتفاق متفاوتی در تهران رخ داده بود. سرمربی تیم‌ملی فوتسال بانوان ایتالیا که مرد بود، توانست در جریان دیدار تدارکاتی تیمش با فوتسالیست‌های زن ایران در سالنی پر از تماشاگر، تیمش را هدایت کند. هیچ مشکلی هم به وجود نیامد و انتقادی هم مطرح نشد، چون فوتسالیست‌های ایرانی مثل همیشه با حجاب بازی کردند. این‌بار هم با کمی تدبیر شاید می‌شد مجوز حضور مربی مرد تیم کبدی زنان تایلند را صادر کرد تا او مجبور نشود برای دیدن عملکرد شاگردانش با این ظاهر عجیب وارد سالن شود. قطعا چنین اتفاقاتی بازتاب خوبی برای ورزش ایران در مجامع بین‌المللی ندارد و بیشتر هم حساسیت ایجاد می‌کند. این‌بار هم تیم کبدی بانوان ایران با حجاب و مقابل دوربین‌ها به میدان رفت اما مربیان مرد تیم‌های حریف از حضور در سالن منع شدند.

احمدی: عذرخواهی فدراسیون کافی نیست

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره حاشیه‌های به وجود آمده در مسابقات کبدی قهرمانی آسیا به «شهروند» می‌گوید: «فدراسیون کبدی خیلی زود با پذیرش این ماجرا از مردم عذرخواهی کرد. با این حال، ما در انتظار پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان فدراسیون هستیم که چرا و چگونه این اتفاق رخ داده است. من در محل مسابقات حضور نداشتم که بتوانم در این‌باره اظهارنظری کنم اما بدون‌ شک بی‌دقتی مسئولان باعث شده چنین اتفاق عجیبی رخ دهد.» وی همچنین می‌افزاید: «متاسفانه بی‌دقتی یک یا چند فرد باعث به وجود آمدن چنین حاشیه‌هایی می‌شود. ما تذکرهای لازم را به فدراسیون کبدی دادیم و آنها هم از مردم عذرخواهی کردند. با این حال، باید مشخص شود که چرا این فرد توانسته وارد سالن شود و چه کسی مقصر بوده است. فدراسیون باید کسانی که در این ماجرا تقصیر داشتند را شناسایی و با آنها برخورد کند. عذرخواهی کافی نیست و ما منتظر پاسخ قانع‌کننده فدراسیون کبدی هستیم.» معاون فرهنگی وزارت ورزش درباره تأثیر چنین حاشیه‌هایی روی میزبانی‌های بعدی ورزش ایران خاطرنشان می‌کند: «وقتی میزبانی مسابقات بین‌المللی را عهده‌دار می‌شویم، باید همه جوانب کار پیش‌بینی شود. نباید شاهد چنین حاشیه‌هایی باشیم، چون برای ورزش کشورمان خوب نیست. الان هم نمی‌توان به آن مربی تایلندی خرده گرفت که چرا با این شکل وارد سالن شده و فکر نمی‌کنم پیگیری‌ها سودی برای ما از این نظر داشته باشد. به ‌هرحال برگزار‌کننده مسابقه فدراسیون کبدی بوده و باید پاسخگوی اتفاقات رخ‌داده، باشد. کلیت موضوع حاکی از بی‌توجهی و سهل‌انگاری مسئولان برگزاری رقابت‌هاست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      واقعا نمیدانیم باید گریست یا به تمسخر خندید!!!!

    • سید محمد دولتخواه

      شک ندارم این کار فدراسیون خودش بوده حالا که دیدن لو رفته ... دارن خودشون رو تبرئه میکنن...

    • دنیای وارونه

      به نظرم چون توی دنیا آبرومون رفت باید گریست و چون چند روزی به بدبختی هامون هم میخندیم بازم باید گریست.....

    • بدون نام

      باید به این مسخره بازیها که مایه ابروریزیست فقط خندید

    • بدون نام

      ای جانم شیشعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج