۶۳۸۷۱۲
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

راز قتل زن جوان، همچنان در هاله ای از ابهام

پرونده قتل زن جوانی که جسد غرق در خونش از سوی مأموران پیدا شده ‌بود، در حالی در دادگاه رسیدگی شد که هنوز عامل یا عاملان قتل او پیدا نشده‌اند.

روزنامه شرق: پرونده قتل زن جوانی که جسد غرق در خونش از سوی مأموران پیدا شده ‌بود، در حالی در دادگاه رسیدگی شد که هنوز عامل یا عاملان قتل او پیدا نشده‌اند.
سه سال پیش فردی ناشناس به مأموران خبر داد جسد زنی جوان در یک زمین خالی رها شده ‌است. زمانی که مأموران به محل رفتند و جسد را به دستور بازپرس به پزشکی‌قانونی انتقال دادند، تحقیقات خود را برای شناسایی هویت مقتول آغاز کردند. آنها متوجه شدند مقتول زنی ٣٨ساله به نام آلاله است که از سال‌ها پیش خانه‌ پدری‌اش را ترک کرده و تنها زندگی می‌کند.
در بررسی اوراق هویتی این جسد مشخص شد او خواهری به نام آیناز دارد که در تهران زندگی می‌کند، ضمن اینکه این زن به مأموران خبر داده ‌بود، مدتی است خواهرش گم شده‌ است. مأموران برای تأیید هویت جسد با آیناز تماس گرفته و او را به پزشکی‌قانونی دعوت کردند. زن جوان بعد از دیدن جسد اعلام کرد او را شناسایی کرده و جسد متعلق به خواهرش است.
او گفت: بعد از اینکه من به پلیس خبر دادم خواهرم گم شده‌ است، شوهرش مدعی شد خواهرم به خارج از ایران رفته‌ و چندوقتی نیست. من هم دیگر موضوع را پیگیری نکردم تا اینکه مأموران خبر دادند جسدی پیدا کرده‌اند که احتمالا جسد خواهرم است. این زن انگشت اتهام را به سمت شوهر موقت خواهرش گرفت و مدعی شد او در جریان آنچه بر آلاله گذشته قرار دارد، اما شوهر مقتول مدعی شد از سرنوشت همسرش خبر ندارد.
او گفت: مدتی بود که با هم زندگی نمی‌کردیم و اختلافاتی با هم داشتیم. آلاله زمانی که با من ازدواج کرد، رابطه خوبی با پدرومادرش نداشت و کمتر با آنها در ارتباط بود. بعد از مدتی هم ارتباطش را با من قطع کرد، هرچند ما همچنان زن و شوهر بودیم، اما مدتی بود که من هم از او خبر نداشتم.
این گفته‌ها مورد اعتراض خواهر آلاله قرار گرفت. او گفت: زمانی که من نسبت به سرنوشت خواهرم دچار تردید شدم و سراغش را از شوهرش گرفتم، او به من گفت برای تجارت به خارج از کشور رفته‌ و مدتی است در ایران زندگی نمی‌کند. اگر اختلافی بود و به‌خاطر این اختلاف آنها با هم مشکل داشتند همان زمان می‌توانست به من بگوید که خواهرم خانه را ترک کرده و آنها با هم درگیری دارند، اما این موضوع را پنهان کرد.
این زن گفت: از آنجایی که شوهرخواهرم مرد ثروتمندی بود و تجارت می‌کرد، من فکر کردم که خواهرم هم با او همکاری می‌کند و به‌همین‌دلیل پیگیر موضوع نشدم. ضمن اینکه سبک زندگی من با خواهرم متفاوت بود و ما خیلی با هم رابطه نداشتیم و رفت‌وآمدهایمان کم بود.
در ادامه تحقیقات، مأموران زندگی شخصی آلاله را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند این زن روابط خارج از عرف داشته‌ و یکی از دلایل اختلافش با شوهرش هم همین مسئله بوده ‌است. پلیس متوجه شد شوهر آلاله از این موضوع اطلاع داشته، اما چیزی به مأموران نگفته ‌است. وقتی همسر این زن درباره اینکه چرا نسبت به رابطه همسرش با دیگران چیزی به پلیس نگفته‌ است مورد پرسش قرار گرفت، گفت: من در این سال‌ها با آبرو زندگی کردم و نمی‌خواستم کسی متوجه این ماجرا شود.
ضمن اینکه من به خواهرزنم دروغ نگفتم. زمانی که او سراغ خواهرش را گرفت، واقعا همسرم به خارج از کشور رفته‌ بود تا لباس وارد کند، بعد هم که اختلافاتمان عمیق شد، کمتر از او و خانواده‌اش خبر داشتم. با توجه به اینکه بیشترین ظن مأموران به همسر آلاله بود و او نیز مدارکی داشت که نشان می‌داد در زمان گم‌شدن و قتل همسرش در مکان‌های مشخصی بوده‌ است و هیچ تناقض‌گویی‌ای هم نسبت به سؤالات نداشت، از وی نیز رفع اتهام شد. با توجه به اینکه مظنون جدی در این پرونده وجود نداشت و پرونده قتل بی‌نتیجه مانده ‌بود، اولیای‌دم درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال را کردند.

این پرونده برای رسیدگی به شعبه ١١ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و خواسته اولیای‌دم که پدر و مادر مقتول بودند در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت. پدر و مادر مقتول اعلام کردند هرچند از بیت‌المال درخواست دیه دارند، اما در صورتی که عامل یا عاملان قتل مشخص شود، درخواست قصاص او را داریم. هیئت قضات بعد از گفته‌های اولیای‌دم برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راستگو

      پس اون کاراگاهان برای چیست همیشه که نباید دوربین مخفی باشد

    • گندم مجیدی ...۱۵ساله...پونک قزوین

      هرکاری میکنید .. بکنید ... فقط آخرش به مرگ نکشه . دیگه خسته شدیم .....والا

    • بدون نام

      مادر پدر در زمان حیات دخترشون رو ب امون خدا ول کردن و حتی خبر نگرفتن ببینن چی شد و کجاست. تا خبر قتل میشنون درخواست دیه از بیت المال میکنن

    • حدیث

      چ پدر ومادر دلسوزی اشکم درآمد ساحب نشدن دیه میخان کثافتا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج