جاباما
۶۳۸۷۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انواع روش های انتقال وجه

وضع این روزهای ترافیک شهری، مشغله های روزانه و هزار مساله دیگر باعث می شود که وقت بیش از هرزمان دیگری ارزش طلا داشته باشد.

بانکی دات آی آر: وضع این روزهای ترافیک شهری، مشغله های روزانه و هزار مساله دیگر باعث می شود که وقت بیش از هرزمان دیگری ارزش طلا داشته باشد.

از این روی مردم وقتی ندارند که تلف کنند مثلا برای انتقال وجهی اندک به حساب دیگری ساعت ها متمادی را هدر بدهند.

از سوی دیگر با وجود تکنولوژی های روز و وسایل ارتباطی جدید اگر کسی بخواهد به بانک برود کارش عجیب و غریب به نظر می رسد.

برخی از روش های انتقال وجه در سیستم بانکداری الکترونیک عبارت اند:

۱. انتقال وجه از طریق خودپرداز

در حال حاضر در شبکه خودپرداز‌های بانکی ، دارنده کارت بانکی می‌تواند عملیات انتقال وجه مورد نیاز خود را از کارت خود به هر حساب یا کارت در بانک های دیگر انجام دهد. اغلب بانک‌ها انتقال از کارت به حساب را پشتیبانی می‌نمایند ولی باید از خودپرداز های بانک مبدا یا مقصد استفاده کنید. با توسعه شبکه شتاب عملیات انتقال وجه بین کارت‌های بانکی در سایر خودپردازها نیز قابل انجام است. دارنده هر کارت بانکی می‌تواند با مراجعه به یک دستگاه خود‌پرداز که به شبکه شتاب متصل است، عملیات انتقال وجه خود را انجام دهد البته این سیستم مدتی است که راه اندازی شده اما برخی بانک ها هنوز به آن متصل نیستند. برای جلوگیری از استفاده‌های غیر مجاز و همچنین ارائه امنیت بیشتر به مشتریان، سقف روزانه این سرویس تا مبلغ سی میلیون ریال می‌باشد. برای مبلغ‌های بیشتر از این (تا سقف صد و پنجاه میلیون ریال در روز) دارنده کارت باید به بانک صادر کننده کارت مراجعه نموده و عملیات انتقال وجه را انجام دهد.

در این سرویس در صورتی که در شبکه شتاب انجام شود، ۳ موجودیت مهم وجود دارد. بانک مبدا، بانک مقصد و دستگاه خود‌پرداز. نکته مهم در این سرویس این است که دستگاه خود‌پرداز باید با یکی از کارت‌های مبدا یا مقصد، متعلق به یک بانک باشد. در غیر این صورت، کارت‌های مبدا و مقصد باید باهم متعلق به یک بانک مشترک باشند.

۲.انتقال وجه در شبکه پایانه‌های داخل شعب بانک ها

در شبکه بانکی، با استفاده از شبکه پایانه‌های POS نصب شده در داخل شعب، مشتری می‌تواند عملیات انتقال وجه را انجام دهد. تفاوت این عملیات انتقال وجه با انتقال وجه انجام شده بر روی شبکه خود‌پرداز، در سقف روزانه آن می‌باشد. علاوه بر آن مشتری باید فرمی را مبنی بر درخواست انتقال وجه تکمیل کرده و به تحویلدار باجه ارائه نماید و بعد از اینکه کارت خود را در اختیار تحویلدار قرار داد، اقدام به عملیات انتقال وجه می‌شود. لازم به ذکر است که بقیه شرایط سرویس انتقال وجه در داخل شعب، به مانند شبکه خود‌پرداز می‌باشد. سقف انتقال وجه با استفاده از پایانه‌های نصب شده در داخل شعب، صد و پنجاه میلیون ریال در روز می‌باشد.

۳. انتقال وجه در شبکه اینترنت

با گسترده شدن خدمات بانکی در بانکداری الکترونیک، بانک‌ها در کنار سایر سرویس‌ها، اقدام به ارائه سرویس انتقال وجه در سایت‌های اینترنتی خود نیز کرده‌اند. شرایطی که برای انتقال وجه در شبکه اینترنت وجود دارد،‌‌ همان شرایط عمومی انتقال وجه را دارد با این تفاوت که بر اساس دستور بانک مرکزی، مشتری بانک برای انتقال وجه اینترنی از یک کارت بانکی به کارت دیگر، حتما باید از درگاه اینترنتی بانک مبدا اقدام نماید.

طبق دستوالعمل بانک مرکزی دارندگان کارت برای انتقال وجوه خود و به لحاظ مسائل امنیتی باید از دروازه پرداخت اینترنتی بانک عامل خود مبادرت به انتقال وجه با سایر کارتهای شتاب نمایند. به عبارت دیگر فقط دارندکان کارتهای بانک مبدا می‌توانند از طریق سایت اینترنت بانک عامل، وجوه خود را به سایر کارتهای معتبر در شبکه شتاب منتقل نمایند.

انتقال وجه از طریق سیستم انتقال وجه ساتناو پایا در اینترنت بانک بسیاری از بانک ها فعال است و از طریق شماره شبا انجام می گیرد.

نکته مهم در انتقال وجه اینترنتی این است که دارنده کارت بانکی باید اطلاعات CVV۲ (شماره سه رقمی پشت کارت)، رمز دوم و تاریخ انقضای کارت را به همراه شماره کارت خود، به هنگام ورود به سامانه پرداخت اینترنتی، وارد سیستم نماید. کنترل پارامتر‌های بیشتر در این سرویس بر روی شبکه اینترنت، به دلیل اعمال امنیت بیشتر می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج