۶۳۸۷۸۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طنز؛ وقتی کار دست بی‌کارهاست

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت: این‌طور که رسما اعلام شده، در کشور سه ‌میلیون و ۲۵۸‌هزار نفر بی‌کار داریم. حالا ما کاری نداریم که تعریف کار را سال‌هاست عوض کرده‌اند که آمار بی‌کاری پایین بیاید؛ یعنی الان اگر کسی چندساعت در هفته کار کند، بی‌کار محسوب نمی‌شود! البته روش بدی هم نیست.

پوریا عالمی در ستون طنز روزنامه شرق نوشت:
این‌طور که رسما اعلام شده، در کشور سه ‌میلیون و ۲۵۸‌هزار نفر بی‌کار داریم. حالا ما کاری نداریم که تعریف کار را سال‌هاست عوض کرده‌اند که آمار بی‌کاری پایین بیاید؛ یعنی الان اگر کسی چندساعت در هفته کار کند، بی‌کار محسوب نمی‌شود! البته روش بدی هم نیست. ما هم برای اینکه خودمان را دانشمند اعلام کنیم، تعریف دانش را به سواد خواندن و نوشتن تقلیل دادیم! یا برای اینکه پولدار باشیم، تعریف بی‌پولی را عوض کردیم و گفتیم هرکسی ته جیبش٥٠٠ تومان داشته باشد، پولدار است، در نتیجه ما وقتی توی جیبمان ٥٠ هزار تومان پیدا می‌کنیم، احساس راکفلر و بابک زنجانی و محمودرضا خاوری بهمان دست می‌دهد.
خلاصه از این سه‌میلیون‌وخرده‌ای نفر که اعلام شده بی‌کارند، ۶۳ درصد تحصیلات دیپلم تا دکترا دارند و ۳۲ درصد هم مدرسه رفته‌اند. در نتیجه کلا پنج درصد آدم بی‌سواد در کشور بی‌کار هستند. این ثابت می‌کند که بی‌سوادها کار داده‌اند دست باسوادها. چطوری؟ یادمان نمی‌رود که تعدادی از مسئولان یا غیرمسئولان در سال‌های گذشته مدارکشان را از فتوشاپ یا اینترنت گرفته بودند. آیا این خبر رسمی که دولت اعلام کرده درباره سواد بی‌کاران، غرضی پشتش نبوده؟ (این غرضی با آن غرضی فرق دارد). به نظر ما بیایید و بچه‌تان را نفرستید مدرسه و مستقیم بفرستید یک سمتی، چیزی بگیرد. با این خبرهایی که هر روز منتشر می‌شود معلوم می‌شود مسئولیت بچه‌بازی بوده.
در نتیجه چه عیبی دارد بزرگ‌ها را بفرستیم خانه دنبال درس و مشق، بچه‌ها را بفرستیم سر کار؟ خیلی‌ها از ما می‌پرسند کلا چطوری است که همه بی‌کارند، اما آمار بی‌کاری سه، چهار ‌میلیون نفر بیشتر اعلام نمی‌شود؟ ببینید هرکسی که کار به کار کسی دیگر داشته باشد یا افرادی که توی اینترنت از بی‌کاری می‌بینند کدام آقازاده‌ای چهارتا شغل و سه‌تا مدیرعاملی دارد، از نظر مسئولان بی‌کار محسوب نمی‌شوند و پژوهشگرند! بنابراین در آمارهای جدید بی‌کاری، همه کاربران اینترنت را جزء شاغلان حساب می‌کنند، چون مسئولان معتقدند کاربران اینترنت حتما وضعشان خوب است که صبح تا شب توی اینترنت پلاس هستند. آقاجان، من اگر کار درست‌وحسابی داشتم و درآمد داشتم، علاف بودم که همه‌اش آنلاین باشم؟ همین پول اینترنت گرانتان را ما می‌خواهیم ردیف کنیم از پول یارانه می‌دهیم. حداقل اینترنت را ارزان کنید که آمار بی‌کاری بیاید پایین و بی‌کاران عزیز در تلگرام و توییتر و اینستاگرام مشغول به کار شوند. ان‌شاءالله.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امارهانشان میدهابیکارترین کشوردنیایییم رتبه۱۹ وبیش از۳۰درصدسرپرست خانواده‌ای بیکارم فاجعس وهر۴تاجوان۳تابیکارفاجعس چراچون بالای ۱۰ملیونشغل اتباع خارجی افغانی مفت مفت به راحتی اشغال کردن وداریم خرج هرروزحدود۱۸ملیون افغانی خارجی می‌دیم چون صابکاروپیمانکاردنبال کارگزاران خارجین

    • بدون نام

      طنز جالبی بود مخصوصا آقازاده ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج