۶۳۸۸۱
۱۲ نظر
۵۰۵۸
۱۲ نظر
۵۰۵۸
پ

راهنمای خرید خودروی لوکس و اعیانی

CLS ۳۵۰ بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

در سال ۲۰۰۴،مرسدس بنز با معرفی اولین نسل CLS با نام اتاق C۲۱۹،راه جدیدی را در صنعت خودروسازی شروع کرد و کلاس کوپه چهار در را برای اولین بار در دنیا بدعت گذاری کرد.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!
مجله تخت گاز:

CLS 350 Blue Efficiency

در سال ۲۰۰۴،مرسدس بنز با معرفی اولین نسل CLS با نام اتاق C219،راه جدیدی را در صنعت خودروسازی شروع کرد و کلاس کوپه چهار در را برای اولین بار در دنیا بدعت گذاری کرد. با وجود استقبال چشمگیر از نسل اول CLS و فروش بالای آن در سراسر دنیا، مرسدس بنز در سال ۲۰۱۰ تصمیم به احیاي آن گرفت و C218 را معرفی کرد.البته عده ای از منتقدان و حتی طرفداران مرسدس بنز، طراحی نسل جدید CLS را مورد انتقاد قرار دادند.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

باید این واقعیت را پذیرفت که زیبایی نسل جدید CLS خيره کننده است. در نسل جدید چند سانتی متری به طول و عرض بدنه اضافه شده است. همچنین طراحی زیبای چراغ های LED در کنار گلگیرهای عضلانی و ارتفاع کوتاه شیشه ها، نمایی آيروديناميک و فراموش نشدني برای CLS رقم زده اند.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

فضای کابین نسبت به قبل بهبود چشمگیری داشته است. تمام قسمت ها و قطعات از نو طراحی شده اند و ظرافت و زیبایی آنها به مراتب از قبل بیشتر است.کیفیت قطعات کابین بهبود چشمگیری داشته و به سدان لوکس مرسدس بنز یعنی S کلاس نزدیک شده است.

همچنین اگر پوشش داخلی سفارشی DESIGNO هم سفارش داده شود، زیبایی کابین دوچندان می شود.ارگونومی کابین هم در سطح مطلوبی قرار دارد و در چیدمان ادوات و دکمه​ها دقت زیادی خرج کرده اند. اکثر سیستم ها از طریق سیستم COMMAND کنترل می شوند که یادگیری نحوه کار کردن با آن اندکی نیاز به زمان دارد.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

صندلی های برقی جلو مجهز به گرمکن،سرد کن و ماساژور و سیستم حافظه هستند.درجه حرارت کابین برای هر سرنشین به صورت مجزا قابل کنترل است.همچنین سامانه های دید در شب، کنترل هوشیاری راننده،رادار،پارک اتوماتیک و چرخش نور چراغ ها در پیچ علاوه بر لذت رانندگی،ایمنی سرنشینان را نیز تامین می کنند و آورده هاي جديد مرسدس بنز را به رخ مي کشند.

CLS در دو نمونه CLS۳۵۰ و CLS۵۰۰ در ایران عرضه می شود.که مدل CLS۵۰۰ از موتور ۸سیلندر BLUE EFFICIENCY بهره می برد. این موتور های جدید مرسدس بنز نسبت به قبل الایندگی کمتری دارند و با محیط زیست سازگارند.موتور ۴۶۶۳ سی سی قادر است در دور ۵۰۰۰، ۴۰۲اسب بخار قدرت تولید کند.سقف سرعت این مدل هم مثل سایر محصولات مرسدس بنز روی ۲۵۰کیلومتر در ساعت محدود شده است و این سدان ۱۹۰۰ کیلویی ظرف ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت CLS۵۰۰ با توجه به حجم موتور بالا وقدرت زیاد کاملا مناسب و اقتصادی است و برای مصرف ترکیبی حدود ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد.سواری CLS در مقایسه با رقیبی همچون پانامرا بسیار نرم است و به لطف سیستم کمک فنرهای AIRMATIC، ناهمواری های مسیر کمتر داخل کابین احساس می شود.البته حالت فست بک خودرو،فضای ردیف عقب را اندکی تنگ و دلگیر ساخته است و افراد قد بلند را دچار مشکل می کند.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

از رقبای CLS در بازار داخلی می توان به ب ام و سری۶ گرن کوپه و پورشه پانامرا اشاره کرد که از نظر طراحی ظاهری،CLS یک سروگردن از پانامرا بالاتر قرار دارد و شانه به شانه سری۶ گرن کوپه قرار می گیرد ولی از نظر قوای فنی و قابلیت های حرکتی،پانامرا کمی برای CLS مشکل ایجاد می‌کند.

CLS هم از گزند افزایش قیمت ها در امان نمانده و نمونه ۸ سیلندر آن هم اکنون بالای ۶۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارد، که با توجه به قیمت بالای سایر رقبا قیمت CLS مناسب به نظر می رسد و از سایرین ارزان​تر است،که همین عامل در کنار طراحی جذاب و لیست امکانات رفاهی کامل تعداد زیادی از خریداران را به سوی خود سوق داده است.

مازراتي گرن کابريو

در یکی دو سال اخیر، شاهد انتشار اخبار ضد و نقیضی راجع به ورود برند ایتالیایی مازراتی به ایران بودیم. این خودروها ابتدا با مشکل دریافت پلاک مواجه بودند تا اینکه سال پیش، مازراتی های وارد شده به کشور سرانجام مزین به پلاک ملی شدند.گرن کابریو یکی از سه مدل مازراتی وارد شده به ایران و در حقیقت نمونه رودستر مدل گرن توریسمو است، که نخستین بار در نمایشگاه ۲۰۱۱ ژنو از آن پرده برداری شد.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

فراموش نکنید که خودروی پیش روی شما،عنوان یکی از زیباترین رودسترهای جهان را یدک می کشد.از نظر ظاهری ایرادی به گرن کابریو وارد نیست و هنگام گشت و گذار با آن در خیابانها، توجهی نیست که به آن جذب نشود.طراحی این خودرو بسیار خاص است و اوج اصالت و ظرافت ایتالیایی در ظاهرش موج می زند که از این نظر آن را از رقبای سرسخت آلمانیش کاملا متمایز می کند.

چراغ های مجذوب کننده و فرم کلی بدنه با کاپوتی عضلانی و بلند،نمای‌جالبی را برای بدنه رقم زده اند.همچنین جلوپنجره بزرگ،به عنوان یکی
از المان های طراحی خودروهای مازراتی خودنمایی می کند. ‌طراحی کابین شیک و ساده و در عین حال اسپرت است.کیفیت بسیار بالای قطعات‌کابین کاملا قابل لمس است و از این نظر ذات ایتالیایی خود را به رخ می کشد.داخل کابین گرن کابریو،همه چیز برای لذت بردن از رانندگی اسپرت و هیجان انگیز مهیا شده است.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

از شیفترهای بلند تعویض دنده در پشت فرمان گرفته تا صندلی های اسپرت و در بر گیرنده و فرمان خوش دست.در محل قرار گیری دکمه ها و ادوات، دقت خودروهای آلمانی دیده نمی شود و مدتی طول می کشد تا به آنها عادت کنید.همچنین از آپشن های خیره کننده رقبای المانی در گرن کابریو خبری نیست و سطح امکانات آن نسبت به قیمت بالایش،چندان چنگی به دل نمی زند.البته با پرداخت مبلغی بیشتر و سفارش برخی آپشن ها می توانید راحتی را به کابین هدیه کنید.‌

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

از جمله آپشنهای قابل سفارش می توآن به گرمکن،سردکن و‌ماساژور صندلی ها اشاره کرد.همچنین می توانید از سیستم صوتی Bose،سیستم تلفن همراه و کنترل دوگانه درجه حرارت لذت ببرید.‌ برگ برنده گرن کابریو قدرت موتور و سواری لذت بخش آن است،این رودستر اسپرت از یک موتور ۸ سیلندر به حجم ۴۶۹۱ سی سی بهره می برد که در دور ۷۰۰۰، حدود ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می کند.نمونه اسپرت گرن کابریو ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر تولید می کند و حداکثر قدرت آن به ۴۵۰ اسب بخار می رسد.سقف سرعت گرن کابریو ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است و ظرف ۲/۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد، که این زمآن هنگام باز بودن سقف بیشتر هم می‌شود.جعبه دنده ۶سرعته zf گرن کابریو دقت مناسبی دارد و در پنج حالت mc auto shift،اتوماتیک اقتصادی و اتوماتیک اسپرت،دستی معمولی و دستی اسپرت قابل تنظیم است.

سواری گرن کابریو اندکی خشک است و تکان ها را به کابین منتقل می‌کند که این از ذات اسپرت خودرو نشات می گیرد.یکی دیگر از لذت بخش ترین موارد هنگام رانندگی، صدای تیز و جذاب سیستم اگزوز است که شنونده را به یاد سایر خودروهای اسپرت ایتالیایی، نظیر فراری می اندازد و در واقع مازراتی مقام دار گوش نواز ترین صدای سیستم اگزوز نیز بوده است.

CLS 350 بخریم یا مازراتي گرن کابريو؟!

از نکات منفی گرن کابریو می توان به قیمت غیر منطقی آن در مقابل رقبای آلمانی اشاره کرد که این قیمت بالا بیشتر به خاطر برند و تعداد محدود این مدل در ایران است.همچنین برخی مالکان از خدمات پس از فروش ضعیف شکایت می کنند. به علاوه مصرف بالای سوخت گرن کابریو هم مزید بر علت شده است.

پس اگر به دنبال لذت بردن از سواری و متمایز بودن از دیگران هستید و به نام خودرو اهمیت زیادی می دهید و ضعف امکانات، قیمت بسیار بالا و خدمات پس از فروش ضعیف برایتان اهمیت ندارد،مازراتی گرن کابریو بهترین انتخاب پیش روی شماست.‌در غیر این صورت هیچ دلیل منطقی برای ترجیح دادن این‌زیباروی یک میلیاردی به رقبای پیشرفته آلمانی وجود ندارد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عمو یادگار

      هیچ کدام جای پرایدو رو نمی گیره با موتور 1300ccصدی 9تامصرف می کنه ولی نمونه بنز این cls350باموتور4600ccصدی 9تامصرف می کنه ...

    • فرامرز

      با سپاس
      اصلاح شد

    • ترسو

      مجله جان ! این چه سوال احمقانه ایه ؟ حداکثرش میتونی بپرسی : پراید بخریم یا تیبا؟

    • میلاد منچستری

      مجله جان تیتر زدنت تو حلقمون.......آخه اگه ما پول داشتیم که اینجا نبودیم ::))

    • esi

      عاقا من که دو ماههه میخواام یه پراید مدل 82 بخرم پولم نمیرسه 5 تومن دارم!!!
      به نظرتون پراید بخرم یا پژو آردی؟

    • امیرحسین

      آقااااااا ، یه چیز بگو بتونیم بخریم !!
      بیا توانایی های پراید111 و MVM110 رو با هم مقایس کن !

    • همساده

      آقا این بهمن بی کلاجا چنده؟؟؟؟؟؟

    • افشین

      چه خوب شما هم دغدغه ای که من دارم رو دارین؟چون من هم مدتهاست موندم کدوم رو بخرم.البته یکی از دوستان مازراتی رو پیشنهاد کرده منتها چون هنوز وام خودرو به اسمم در نیومده منتظره ببینم چی میشه؟به هر حال ممنون از اطلاع رسانیتون.

      پاسخ ها

      • ماندانا

        با حال بود

    • رسول

      هر وقت یه مطلب راجع به ماشینهای خارجی میذارن یه عده که فکر میکنن خیلی بامزه هستن میان میگن پراید چنده و یا پراید فلانه. بابا خسته نشدین. لااقل یه چیز جدید بگین باحال باشه

    • بدون نام

      خوب بود مرسی از اطلاعاتتون.ولی بنز یه چیز دیگس

    • بدون نام

      من پراید دارم ازشم راضیم البته شاید باورتئن نشه cls و تو 12 ثانیه گرفت البته اون پارک شده بود ولی من فکر می کردم بیش از 20 ثانیه طول بکشه بیاید کمپین و لغو کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج