۶۳۹۴۵۳
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

ادعای مضحک الجبیر: ایران با القاعده ارتباط دارد

عادل الجبیر در نشست گفتگوهای مدیترانه مدعی شد که عربستان هیچگونه ارتباطی با اسرائیل ندارد و ریاض منتظر روند صلح اعراب با تل آویو است.

خبرگزاری مهر: به نقل از اسکای نیوز، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان مدعی شد که که عربستان هیچگونه ارتباطی با اسرائیل ندارد و ریاض منتظر روند صلح اعراب با تل آویو است.

وی در نشست گفتگوهای مدیترانه ‌ای بار دیگر ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد که نقش مخرب ایران از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ آغاز شد.

الجبیر مدعی شد که انقلاب اسلامی ایران، مرزها را به رسمیت نمی‌شناسد و تصور می‌کند که تمام شیعیان متعلق به ایران هستند.

وزیر خارجه عربستان ایران را به ایفای نقش منفی در یمن و نقض قطعنامه‌ های تسلیحاتی متهم کرد و گفت که ایران موشک‌ ها را در اختیار حوثی ها قرار می ‌دهد.

الجبیر در ادامه ادعاهایش افزود: از سال ۱۹۷۹ سیاست‌های ایران همین بوده است، ایران به قوانین بین ‌المللی، اصل عدم دخالت در امور کشورهای دیگر و اصل حسن همجواری بی‌اعتنا است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، علی ‌رغم اسناد متعددی که درباره حمایت ریاض از گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در سوریه وجود دارد، تلاش کرد ایران را به ارتباط با این گروه‌ها متهم کند.

این مقام سعودی در ادامه اظهارات ضد ایرانی اش مدعی شد: ایران اقدامات القاعده و داعش را تسهیل کرده است، ما از اسناد بن‌لادن در ابوت ‌آباد می ‌دانیم که القاعده ارتباط‌ های گسترده‌ ای با ایران دارد.

الجبیر در حالی ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب می کند که مقام‌های این رژیم به صورت رسمی اعتراف کرده ‌اند که با عربستان سعودی ارتباط دارند.

وزیر خارجه عربستان درباره روابط ریاض با آمریکا، روسیه و عادی‌ سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: ما تقریبا با همه کشورها در دنیا روابط خوبی داریم، غیر از ایران و کره شمالی، با اسرائیل رابطه نداریم چون منتظر هستیم تا فرایند صلح پیش برود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیرابی

    • بدون نام

      خیلی عوضی هستی جبیر به احتمال زیاد از نواده های شمر و یزید هستی!

    • محمد مهدی

      والا دیگه کم مونده شاخ دربیاریم. من موندم چرا دولت وزیرخارجه جواب کوبنده ب این جیره خوار آمریکا نمیده

    • بینام

      ایران با هیچ کشوری رابطه خوبی ندارد

    • آرش

      والا مدت ها پیش، هتل همای شماره یک مشهد بعلت بازسازی چند سال بسته بودن! شایعه شده بود بین مشهدیا که بن لادن یا ملا عمر رو اونجا مخفی کردن خخخخخخ

    • بدون نام

      زندگی ما هم شده خوندن هر روزه فرمایشات مضخرف این سیاستمدار و اون سیاستمدار.دنیا مسخره بازی شده
      قدیما خوب بوده که 2 تا حاکم نامه مینوشتن یا صلح میکردن یا جنگ.نه مثل الان

    • مهدی

      آقای الالاغ بن لادن را هم نمیشناسی ....برجهای د و قلوی امریکا را لابد ایرانیها پودر کردند ...توپ و تانک. داعش را هم لابد اصفهانیها فرستادند و دلارهای عربستان فقط در راه رفع محرومیت های مسلمانان یمن که در محاصره سپاه چند ملیتی ایران هستند خرج میشه ... رقص شمشیر. با کابوی آمریکایی هم توسط علمای قم بوده که در ریاض فیلمبرداری شده

    • رضا حیدری

      وای که این پشه چقدر ویز ویز میکنه حشره کش بیارین تا این پشه که توی......گیر کرده رو سقط کنیم خیلی خیلی ویز ویز میکنه

    • نادر

      تمام دنیا میدانند که این گروه های تکفیری وتروریستی را عربستان سعودی و امارات و سازمان اطلاعات آمریکا یی ها سیا بوجود آورده اند که آلان برای خودشان شاخ شده اند. بن لادن خودش بارها و بارها اعتراف کرده بود حتی وزیر خارجه سابق آمریکا کلینتون به این مسائل اعتراف کرده است آل سعود خائن بخصوص وزیر خارجه عربستان عادل الجبیر وهابی خیلی رو داره گناه خودشان را گردن کشورهای دیگر بخصوص ایران میاندازد چون میدانند آدم های ساده لو در ایران و جهان زیادند

    • بدون نام

      ایران به قوانین بین المللی و عدم دخالت در کشور های دیگر بی اعتنا بوده؟همین شماها بودین که همه جور حمایتی رو از صدام تو هشت سال جنگ کردین.الان هم با محاصره و بمباران یمن رو نابود کردین.ظاهرا حمله نظامی به یه کشور دیگه مطابق قوانین بین المللیه نمیدونستم.

    • بدون نام

      عادل الجبیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج