۶۳۹۵۱۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

رفت و آمدهای مکرر ارتش و سپاه

دیدارهای فرماندهان بلندپایه ارتش و سپاه در چند ماه اخیر فشرده تر از قبل دنبال می شود؛ دیدارهایی وحدت گرایانه.

خبرآنلاین: دیدارهای فرماندهان بلندپایه ارتش و سپاه در چند ماه اخیر فشرده تر از قبل دنبال می شود؛ دیدارهایی وحدت گرایانه.

دیدار سرلشکر موسوی با سردار جعفری تازه‌ترین تلاش مقامات نظامی کشور برای افزایش هماهنگی میان ارتش و سپاه است. پیش از آن نیز دیدارهایی در سطوح پایین تر انجام شده بود. دیدارهایی با یک ترجیع بند. «توسعه قدرت‌ زمینی، دریایی، هوایی و موشکی ایران. »

به گفته تحلیل‌گران شرایط منطقه ایجاب می‌کند که برای ارتقای هم‌افزایی میان ارکان مختلف نیروهای مسلح تلاش شود. به شیوه های مختلف؛ از برگزاری نشست‌های صمیمانه گرفته تا رزمایش مشترک. هر چه باشد این منطقه تازه از بیماری مهلکی به نام داعش جان سالم به در برده و ایران به عنوان کشور قدرتمندی که در برقراری صلح و ثبات منطقه موثر است،؛ باید آمادگی لازم را داشته و به همسایگان بحران‌زده خود کمک کند تا دوره نقاهت را سپری کنند.

هم آوایی ارتش و سپاه؛ از تنش های منطقه ای تا بحران های داخلی

تاکید بر همدلی و همراهی دو بال اصلی بخش نظامی کشور یعنی سپاه و ارتش صرفا به خاطر وضعیت منطقه و تحت تاثیر داعش، متحدان امریکا در خلیج فارس و ... نیست. بزنگاه‌های داخلی نیز از جمله عوامل ضروری برای حائز اهمیت بودن این نوع همکاری‌ها است. شاهد آن همین زلزله اخیر در کرمانشاه و اقدامات مشترک ارتش و سپاه است. اقداماتی که اگر انجام نشده بود به گفته مقام معظم رهبری غصه و تلفات بیشتری متحمل می‌شدیم. ارتش و سپاه در آن حادثه ناگوار به تعبیر سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران همچون یک ید واحده عمل کرده و خدمت رساندند و ثابت شد که همراهی و همدلی این دو نیرو چه وقت و چگونه موثر خواهد بود.

رزمایش ها و دیدارهای وحدت گرایانه نظامی ها

ضرورت این همدلی در ماه‌های اخیر بیش از هر وقت دیگری احساس شده و شاهدیم که مقامات و مسئولان چطور برای تحقق این مهم می کوشند. نمونه اش همان وقتی است که امریکایی‌ها حرف از تحریم سپاه می‌زدند و دیدند که چطور از ارتش گرفته تا دولت پشت سپاه ایستاده‌اند.

به گفته امير‌سرتيپ امير حاتمي، وزير دفاع «نيروهاي مسلح پاره تن يكديگر هستند». دو رزمايش «حيدر كرار» و «محرم» و رژه جنگنده های ارتش و سپاه در بندرعباس نیز مصداق عملیاتی تلاش نمایش این همدلی بود. ديدار مهم حسن روحاني رئیس جمهور با فرماندهان ارشد سپاه را نيز بايد به فهرست این تلاش ها افزود زیرا آن دیدار ثابت کرد که دولت دوازدهم نیز به اندازه نیروهای مسلح شرایط را درک کرده و مسیر همراهی با ارکان نظامی کشور را انتخاب کرده است.

روشن است که ضرورت این همکاری‌ها در ماه های اخیر به مقامات ارشد کشور الهام نشده است. پیش از این آنها یعنی از همان ابتدای انقلاب نیز همین رویه در پیش گرفته شده بود. فرماندهان ایرانی در ارتش و سپاه تجربه دفاع مقدس را داشته به هنوز به خاطر دارند که همراهی ارتش و سپاه چطور عملیات‌هایی مثل شکست حصر آبادان، فتح المبین، بیت‌المقدس، فاو و ... را موفق کرد.

سال‌ها است که کشور به همت مسئولان و فرماندهان طعم امنیت را می‌چشد اما اوضاع و احوال منطقه هنوز اجازه نداده که از حالت آماده باش خارج شویم. از همین رو است برای حفظ امنیت و به تبع آن نمایش اقتدار ایرانی در منطقه و جهان باید همچون گذشته و حتی بیش از آن با یکدیگر همراه و همصدا باشیم. فرماندهان ارشد در ارتش و سپاه پاسداران این ضرورت را خوب می‌دانند و دیدارهای اخیر این را ثابت می‌کند.

در جدول زیر به نشست‌ها و همکاری‌های مشترک نیروهای مسلح(رزمایش، همایش، ارسال پیام و ...)در سه ماه گذشته اشاره شده است؛
رفت و آمدهای مکرر ارتش و سپاه
رفت و آمدهای مکرر ارتش و سپاه
رفت و آمدهای مکرر ارتش و سپاه
رفت و آمدهای مکرر ارتش و سپاه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج