۶۳۹۶۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

آخرین اخبار از سفرهای خارجی روحانی

وزیر امور خارجه گفت: رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری اجلاس شانگهای با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه گفت: رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری اجلاس شانگهای با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت طی سخنانی در خصوص حوادث این روزهای کشورهای مصر و سوریه اظهار داشت: با این اتفاقات ممکن است منطقه به‌سمت افراط برود و نگرانی‌هایی که در این کشورها اتفاق افتاد، ممکن است فراتر رود و به سایر کشورها سرایت کند.

وی در خصوص تماس تلفنی اشتون با وی نیز با بیان "ما در مورد حوادث منطقه مصر و سوریه صحبت کردیم"، افزود: اشتون برای ورود به بحث هسته‌ای ابراز تمایل کرد و ما هم تأکید کردیم که اگر اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد، همان‌گونه که رهبری و ریاست‌جمهوری فرمودند، رسیدن به راه‌حل، کار دشواری نیست به‌شرطی که طرف مقابل بخواهد براساس شناسایی حقوق مردم ایران و رفع نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای و رسیدن به راه‌حل صلح‌آمیز حرکت کند.

وزیر امور خارجه در مورد اینکه آیا مذاکرات هسته‌ای به وزارت امور خارجه انتقال داده خواهد شد، گفت: هیچ تصمیمی در این مورد از سوی ریاست جمهوری به ما ابلاغ نشده است.

ظریف در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور به نیویورک یا قرقیزستان سفر می‌کند یا خیر، گفت: در این مورد رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد و هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. ما در حال برنامه‌ریزی سفر وی به نیویورک هستیم ولی خود رئیس جمهور باید تصمیم نهایی را بگیرند.

ظریف در مورد سفر به قرقیزستان و شرکت در اجلاس شانگهای نیز گفت: این سفر برای ما بسیار اهمیت زیادی دارد و در آن مذاکرات دو جانبه‌ای از سوی آقای روحانی با مقامات دیگر کشورها انجام خواهد گرفت و مذاکره با پوتین هم جزو همین برنامه‌هاست.

وی در بخش پایانی سخنانش با محکوم کردن هرگونه دخالت خارجی در سوریه گفت: امیدوار هستیم با یک دید بازتر و پیدا کردن راه‌حل‌‌های مناسب از خونریزی و حوادث ناگوار در این منطقه جلوگیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج