جاباما
۶۳۹۶۰۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اعضای ایران در AFC، بیشتر از نامزد برترین‌ها!

فوتبال و فوتسال ایران با وجود داشتن نماینده‌های زیاد در AFC، نتوانست به بیش از دو عنوان در بین برترین‌های آسیا دست یابد.

ایسنا: مراسم معرفی برترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا چهارشنبه در بانکوک تایلند برگزار شد و سهم ایران از عناوین، تنها دو جایزه فدراسیون الهام‌بخش و برترین فوتسالیست بود. هر چند انتظار می‌رفت ایران در سایر بخش‌ها همچون بهترین فوتبالیست شاغل در اروپا، بهترین بازیکن سال و بهترین مربی ملی نیز نامزد داشته باشید،‌ اما این اتفاق نیفتاد تا بیشترین جوایز به کشورهای شرق آسیا و کشورهای عربی برسد.

اما در این میان ایران می‌توانست با استفاده از کرسی‌های خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا، بهتر ظاهر شده و حداقل عناوین از دست رفته قبلی را برگرداند. به عنوان مثال، در دوره‌های قبلی مراسم برترین‌ها، از بهترین تیم ملی فوتسال نیز تقدیر به عمل می‌آمد و اغلب این عنوان به فوتسال ایران اختصاص پیدا می‌کرد. همچنین در سال ۲۰۱۵ بهترین تیم باشگاهی فوتسال نیز انتخاب شد و از باشگاه تاسیسات دریایی ایران به خاطر قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا تقدیر به عمل آمد اما AFC در اقدامی تامل‌برانگیز، نقش فوتسال را در مراسم برترین‌ها کم رنگ کرد.

‌با این وجود علی کفاشیان بعد از حذف آیتم‌های فوتسالی به عنوان رئیس کمیته فوتسال AFC به رسانه‌های داخلی، وعده بازگشت آن‌ها را داد با این حال امسال هم بخش برترین تیم ملی فوتسال،‌ در بین آیتم‌ها گنجانده نشد تا عدم استفاده از کرسی‌های بین‌المللی بیش از پیش احساس شود.

مهدی تاج عضو کمیته مسابقات، علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال و علی تارقلی زاده به عنوان رئیس دپارتمان فوتسال AFC‌ این توانایی را داشتند تا با استفاده از نفوذ خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا، به سود منافع ملی، لابی کرده و تعداد نامزدها و نفرات برتر از کشورمان را افزایش دهند اما نکته جالب این است که تعداد اعضای ایرانی AFC، بیشتر از تعداد نامزدهای امسال بود و تنها تغییری که به نفع ایران افتاد، دعوت از برترین فوتسالیست به مراسم بود چرا که AFC از سال ۲۰۱۵، بازیکن برتر فوتسال را به مراسم دعوت نکرد و جایزه او را به فدراسیون فوتبال تحویل می‌داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج