۶۳۹۸۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

قاچاق داروهای سقط جنین و محرک جنسی به کشور

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف ۸۰ میلیارد ریال داروی قاچاق در کشور خبر داد و گفت: بیشتر داروهای قاچاق شده داروهای سقط جنین، محرکهای جنسی و نیروزا هستند.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از کشف ۸۰ میلیارد ریال داروی قاچاق در کشور خبر داد و گفت: بیشتر داروهای قاچاق شده داروهای سقط جنین، محرکهای جنسی و نیروزا هستند.

سردار فتح الله زمانیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال با تشکیل ۲۸ هزار و ۱۲۰ پرونده قاچاق بیش از ۳۱ هزار قاچاقچی از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. از میان پرونده های تشکیل شده ارزش ریالی ۵۲۳ پرونده بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و ۴۵ پرونده نیز ۵۰۰ کیلیون تومان بود.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۲۳ باند مرتبط با قاچاق کالا و ارز در کشور شناسایی و منهدم شد که ۳۳۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از آنها کشف و ضبط شد. میزان کشفیات پلیس آگاهی در حوزه قاچاق کالا و ارز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس آگاهی داروهای نیروزا، تقویتی، سقط جنین، محرک های جنسی و توهم زا بیشترین داروهای قاچاق شده به کشور است که عمده آنها تاریخ مصرف گذشته یا تقلبی هستند و استفاده آنها ضررهای جبران ناپذیری را به همراه دارد. این داروها به دلیل این که امکان ورود قانونی شان وجود ندارد از طریق خلاء های مرزی وارد کشور می شود.

زمانیان با اشاره به این که برخورد با قاچاق و لوام آرایشی اولویت پلیس است، تاکید کرد: در این دو حوزه ۸۷۵ پرونده تشکیل و هزار و ۱۰۰ قاچاقچی شناسایی و دستگیر شدند که ۳۹۰ نفر از آنها قاچاقچی دارو بودند. در این مدت ۸۰ میلیارد ریال دارو و ۱۰۷ میلیارد ریال لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق کشف شد.

وی از کاهش ۴۴ درصدی پرونده های مشروبات الکلی خبر داد و افزود: ۴۷ درصد پرونده های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مشروبات الکلی تشکیل می دهد در حالیکه امسال موفق شدیم ۳۴۰ هزار انواع تجهیزات ماهواره را کشف و ضبط کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه پوشاک، لوازم آرایشی، دارو، سوخت و صوت و تصویر بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در کشور هستند، تصریح کرد: با تاکید رئیس پلیس کشور برنامه جدید نیروی انتظامی برخورد با عوامل اصلی قاچاق است و برای برخورد با این افراد برنامه ویژه ای را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: کنترل انبارهایی که محل دپوی کالاهای قاچاق در تهران و شهرستانها هستند به همراه برخورد با فروشندگان علنی کالاهای قاچاق از برنامه های دیگر پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا است.

به گفته زمانیان، پلیس با هماهنگی قوه قضائیه کنترل مجرمان سابقه دار در زمینه قاچاق کالا را تشدید می کند تا این افراد بار دیگر پا به این عرصه نگذارند.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار امسال اقدامات خود را در سه حوزه مرز، محورهای مواصلاتی و دپوی کالا متمرکز کردیم گفت: مرز نقطه شروع ورود کالاهای قاچاق است که ما کنترلهای فیزیکی و الکترونیکی را افزایش داده ایم و امیدواریم روزنه های مرزی نیز به زودی مسدود شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج