۶۴۰۱۶۴
۱۲ نظر
۵۰۰۱
۱۲ نظر
۵۰۰۱
پ

متهم در دادگاه: مقتول آبرویم را برده بود

پسری که متهم است دوست خود را خفه و جسدش را مخفی کرده‌ بود، مدعی شد تعرض مقتول به او زندگی‌اش را تباه کرد و همین هم باعث شد از او انتقام بگیرد.

روزنامه شرق: پسری که متهم است دوست خود را خفه و جسدش را مخفی کرده‌ بود، مدعی شد تعرض مقتول به او زندگی‌اش را تباه کرد و همین هم باعث شد از او انتقام بگیرد.
در جلسه اول رسیدگی به این پرونده متهم که نوجوانی ١٧ساله‌ است و به ‌دلیل ابتلا به اختلال شخصیت، از طرف کانون اصلاح و تربیت به بیمارستان منتقل شده بود، از آنجا برای محاکمه به دادگاه برده ‌شد.
نماینده دادستان در ابتدا، به قضات دادگاه کیفری تهران گفت: متهم دوم اردیبهشت یک‌ سال قبل پسری جوان را که چند سال از خودش بزرگ‌تر بود، به قتل رسانده؛ او همچنین متهم به خریداری مواد مخدر، شرب خمر و استعمال مواد است.
متهم به‌ دلیل دارابودن اختلال شخصیت که مورد تأیید پزشکی‌قانونی نیز قرار گرفته‌، از سوی کانون اصلاح و تربیت به بیمارستان منتقل شده و تا امروز صبح (روز محاکمه) در بیمارستان بوده‌ است. اکنون درخواست رسیدگی به اتهام قتل را دارم، ضمن اینکه درخصوص شرب‌ خمر و نگهداری مواد مخدر، با توجه به سن متهم، پرونده به‌صورت مستقیم به دادگاه ارائه شده و خواستار رسیدگی به آن هستم. سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه حاضر و خواستار قصاص متهم شدند.
پدر مقتول گفت: «آنچه در مورد انگیزه قتل پسرم گفته ‌شده ‌است، درست نیست. پسرم انسان پاکی بود. متهم او را مسموم کرد و سپس به قتل رساند و حالا مدعی ‌است پسرم به او تعرض کرده ‌است. این گفته‌ها درست نیست و من خواستار مجازات متهم هستم». در ادامه نوبت به پسر نوجوان رسید. او اتهام قتل، شرب خمر و تهیه و استعمال مواد را قبول کرد و گفت: سال ٩٠ وقتی ١٤ساله بودم، به تولد یکی از دوستانم دعوت شدم. ما همگی به خانه‌ای که قرار بود تولد برگزار شود، رفتیم. در آنجا مشروب زیاد خوردم و کاملا مست شدم و از حال رفتم.
وقتی به هوش آمدم، مقتول به من گفت تو را مورد تجاوز قرار دادم. بعد هم موضوع را به همه گفت. آبروی مرا همه‌جا برده ‌بود، هروقت من را می‌دید، جلوي دوستانم می‌گفت به من تجاوز کرده است.
دست‌بردار نبود، مرتب به من زنگ می‌زد و درخواست رابطه می‌کرد. حال خوبی نداشتم؛ هرروز وضعم بدتر می‌شد و چند بار خودکشی کردم. ترک‌ تحصیل کردم و نتوانستم درس بخوانم تا اینکه روز حادثه دوباره به من زنگ زد و گفت باید برایم حشیش تهیه کنی و با خودت بیاوری. من هم برایش مواد خریدم و به پارک رفتیم و حشیش را مصرف کرد، بعد من دستمالی را که با آن موتورم را تمیز می‌کردم، دور گردنش انداختم.
چون حشیش بدنش را سست کرده‌ بود، نتوانست مقاومت کند. وقتی روی زمین افتاد، ترسیدم، چند ضربه به صورتش زدم بلکه بلند شود. اصلا حرکت نمی‌کرد. بعد دو تسمه دور گردنش انداختم و محکم بستم. سپس جسدش را پشت شمشاد‌ها انداختم. به خانه رفتم و موضوع را تعریف کردم. پدرم گفت بیا به کلانتری برویم و همه‌چیز را بگو. قبول نکردم. به دوستم زنگ زدم. او می‌دانست مقتول با من چه کرده‌ است؛ با کمک او جسد را در کیسه ‌خواب گذاشتم و می‌خواستیم به جایی منتقل کنیم که مأموران ما را دیدند و فردای آن روز بازداشت شدم.
در این هنگام به دلیل اینکه متهم مرتب به گریه می‌افتاد، قضات، دوست او را به جایگاه فراخواندند. او تأیید کرد مقتول، پسر نوجوان را مورد تجاوز قرار داده ‌است. این پسر گفت: تولد من بود، مقتول حشیش کشیده‌ و متهم هم مشروب خورده و مست بود و روی تخت افتاده ‌بود.
مقتول چند بار سراغش رفت. ما جلویش را گرفتیم اما وقتی من خودم مواد کشیدم و نتوانستم بلند شوم، او رفت و پسر نوجوان را مورد تجاوز قرار داد و به همه گفت. بعد از آن متهم چند بار خودکشی کرد که هربار من به او کمک کردم و نجاتش دادم. مادر متهم نیز گفت: پسرم چند بار به من گفت دیگر نمی‌خواهد زندگی کند اما من نمی‌دانستم موضوع چیست. او افسرده بود ولی فکر نمی‌کردم باید به دکتر مراجعه کند.
سپس متهم یک ‌بار دیگر در جایگاه حاضر شد. او گفت: من دروغ نگفتم، اگر خانواده مقتول قصد قصاص دارند، خونم بر آنها حلال است و اگر ببخشند نوکری آنها را می‌کنم. سپس وکیل متهم، دفاعیات خود را مطرح کرد و با پایان جلسه رسیدگی قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

بعد از پایان جلسه رسیدگی قضات شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و متهم را به حبس محکوم کردند؛ این رأی مورد اعتراض اولیای ‌دم قرار گرفت و دیوان عالی کشور نیز اعتراض آنها را قبول کرد. در نهایت روز گذشته متهم یک بار دیگر پای میز محاکمه رفت و در شعبه ٧ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. او گفته‌های قبلی خود را تکرار کرد و مدعی ‌شد چون مورد تعرض قرار گرفته‌ و زندگی‌اش تباه شده بود، دست به قتل زده ‌است. با پایان جلسه دادگاه هيئت قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راستگو

      اولا سال نود اگر ۱۴ باشد سنش الان باید۲۱ باشد دوم گناهکار خودتی چرا در سن ۱۴ سالگی مشروب می خوری وبزرگتر از خودت جایی میری

    • رضا

      خوب کرده مقتول فاسد.. روکشته..بنظرمن نبایداعدامش کنن..بایدآزادش کنن وخانواده مقتول روزندان وجریمه کنن..بخاطرتربیت کردن همچین فرزندکثیفی...بعدشم فک نکنم مقتول باراولش بوده ..بهرحال الان توجهنم گرفتاره..لعنت

    • بدون نام

      بچه ست بابا.ولش کنید بره.بهش تجاوز شده.حق داشته خب

    • سیمین

      خوب کاری کرده یه مفسد رو از رو زمین کم کرده این کثافت ها با نفس کشیدن شون هم هوا رو آلوده می کنن اون پدر بی غیرت هم اگه غیرت داره بجای قصاص خواستن برای این بچه بره خودکشی کنه بمیره که همچین کثیفی رو به وجود آورده بوده

      و البته باز هم نبود کنترل روی بچه ها یه بچه 14 ساله به مهمانی میره مشروب میخوره و مواد مصرف می کنه و هیچ کنترلی از طرف خانواده ها وجود نداره و باز هم همون ذهنیت غلط پسر بودن و اینکه پسره حق داره بره و هرکاری خواست بکنه آخرش میشه همین

    • بیتا

      خیلی کار خوبی کردی باید ازتو قدردانی هم کنند که یک فاسد رو کشتتی البته مشروب خوردنت در نوجوانی کار درستی نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق جان موقع مشروب خوردن ومست کردن
        هربلایی سرت میاد.مقصرخودتی نادان فاسد.
        قصاص.

    • بدون نام

      اگه یه دختر همچین بلایی سرش اومده بود هزارتا بد و بیراه بهش میگفتن که چرا رفت به مهمونی چرا ال چرا بل ولی این چون پسر هست الان باید مدال افتخار هم بهش بدن
      از اون مقتول دفاع نمی کنم چون لیاقت زندگی نداشته ولی خانواده این پسر 14 ساله و خودش هم بی تقصیر نیستن مهمانی همراه با مشروب و مواد در کنار پسر های چند سال بزرگتر آخه چطور جرات کرده چطور اجازه رفتن به همچین جمعی رو داشته خانواده این پسر چیزی به نام پدر داشته که بچه رو کنترل کنه یا نه بی صاحب بوده

      پاسخ ها

      • راستگو

        من اول هم گفتم گناهکار خودش وخانواده اش است که چون پسر است می تونه به هر جا بره در حالی که پسرها هم باید مواظب باشند که با هر کسی دوست نشند

      • بدون نام

        این پسرازاول خودش خاسته چون مشروب خورده مقتول باهاش این کارراکند.حالاچطور
        اعاده حیثیت کرده انهم بامرگ یک جوان.پس
        قصاص حقشه.

    • داوود

      انقد ازین کارا میشه خبر ندارید

    • عاشق حمیدعسگری

      کارخوبی کرده؛چون اون ادم یه روانی کثیف بوده که بااین پسرهمچین کاری کرده نبایدزندانی یااعدام بشه چون حقشوگرفته اون زندگی اینوتباه کرده

    • تنهای اول

      هردومقصرند..اماهمچین وقتایی چقدرقضاوت سخته..وبهترین حکم زندان...وفعالیت اجتماعی قاتل درهمین موضوع به منظورآگاهی نوجوانان وجلوگیری ازتکرارچنین جرمهایی...افسوس...امیدوارم بامددخواستن ازخداومولای متقیان همه مادرمقابل چنین هنجارهایی بی تفاوت نباشیم..کمک کنیم..حداقل هرکسی درفامیل خود...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج