جاباما
۶۴۰۲۴۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تصویب تشکیل کارگروه احیای تالاب جازموریان

در کارگروه مقابله با گرد و غبار شرق کشور که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و جمعی از مسئولان استانی همراه بود، تشکیل کارگروه احیای تالاب جازموریان تصویب شد.

خبرگزاری ایسنا: در کارگروه مقابله با گرد و غبار شرق کشور که با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و جمعی از مسئولان استانی همراه بود، تشکیل کارگروه احیای تالاب جازموریان تصویب شد.

سند مقابله با گرد و غبار استان کرمان به ریاست استاندار کرمان و دبیری مدیرکل محیط‌زیست استان تهیه و در پانزدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با گرد و غبار شرق کشور که عصر دیروز با حضور معاون رئیس‌جمهور، استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاونین وزارتخانه‌های مرتبط و جمعی از مسئولان استانی در سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، مطرح شد و مراحل تصویب آن در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه پس از تبیین و تشریح سند مقابله با گرد و غبار استان کرمان از سوی مدیرکل محیط زیست استان و ارائه نظرات و پیشنهادات معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، استاندار کرمان و حاضرین در جلسه، مقرر شد این سند چون سند احیای دریاچه ارومیه به تصویب رسیده و کارگروهی در سطح ملی روند پیگیری و احیای تالاب جازموریان را انجام دهد.

محوریت و مسئولیت این کار در استان بر عهده استاندار کرمان و دبیری آن بر عهده مدیرکل محیط زیست استان قرار گرفت.

کانون ۲۵ درصد گرد و غبار کشور مربوط به تالاب جازموریان است و احیای این تالاب برای استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا سند مقابله با گرد و غبار شرق کشور به‌منظور ایجاد رونق اقتصادی در حوزه تالاب جازموریان، کنترل ریزگردها، جذب سرمایه‌گذار و توریسم، مشارکت جوامع محلی و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

هم‌چنین در این جلسه مقرر شد به‌منظور کنترل طوفان شن‌های روان در شرق استان کرمان، عملیات مالچ‌پاشی، ایجاد بادشکن بیولوژیک و نهال کاری با شدت بیشتری در شرق استان انجام شود.

* دستور اکید رئیس‌جمهور برای کنترل منابع داخلی ریزگردها

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در این جلسه از دستور اکید رئیس‌جمهور برای کنترل منابع داخلی ریزگردها خبر داد و گفت: در این راستا دولت در حوزه محیط زیست، چهار وظیفه هم‌چون مقابله با ریزگردها، کنترل پسماندها، احیای تالاب‌ها و کاهش آلودگی کلان‌شهرها را در دستور کار قرار داده است.

کلانتری با تأکید بر این‌که اجرای این برنامه‌ها با نگاه بسیجی میسر خواهد بود، افزود: اشتباهات گذشتگان در حوزه محیط زیست از جمله افزایش بی‌حد زمین‌های کشاورزی و احداث غیرکارشناسانه سدهای مختلف موجب کاهش منابع آبی در سطح کشور شده است، از این‌رو بر اثر این اشتباه ، طبیعت ما را تنبیه خواهد کرد.

* زلزله اخیر می‌توانست به فاجعه ملی تبدیل شود

استاندار کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وقوع زلزله دهم آذرماه در منطقه هجدک از توابع شهرستان راور، گفت: ستاد مدیریت بحران استان بلافاصله پس از گذشت ۱۷ دقیقه از وقوع زلزله تشکیل جلسه داد و کار تقسیم شد.

«علیرضا رزم‌حسینی» افزود: در زلزله سال ۱۳۸۳ در شهرستان‌های زرند و راور که مشابه زلزله اخیر بود، بیش از ۶۵۴ نفر کشته، هزار و ۱۱۴ نفر مصدوم داشتیم که پس از این تلفات، دولت مصوب نمود ۱۵۰۰ واحد مسکونی را در این منطقه مقاوم‌سازی کند.

وی با اشاره به این‌که واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در زلزله سال ۸۳ ، در زلزله اخیر هیچ آسیبی ندیده‌اند، یادآور شد: واحدهای مسکونی و بخش‌هایی از ساختمان‌های دولتی که بر اثر زلزله اخیر تخریب شده‌اند، واحدهای غیرمقاوم و فرسوده بوده‌اند.

استاندار کرمان با تأکید بر این‌که اگر مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی بر اثر زلزله سال ۸۳ صورت نمی‌گرفت، زلزله اخیر می‌توانست به فاجعه ملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تجربه‌های اخیر نشان داده است که پیشگیری از حوادث جلوی هزینه‌های بالای جانی و مالی کشور را خواهد گرفت.

رزم‌حسینی در ادامه از تدوین طرح پیشگیری از وقوع سیل در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: همه مسیرهای سیلابی استان در چارچوب این طرح شناسایی و اقدامات پیشگیرانه به‌زودی انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج