۶۴۰۲۵۵
۳ نظر
۵۲۰۶
۳ نظر
۵۲۰۶
پ

بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱)

دختری خردسال، قصد دارد برای برآورده شدن آرزویش،‌ سکه‌ای را درون حوض واقع در مرکز شهر بیاندازد. در همین حین، سر و کله‌ی یک نوازنده‌ی دوره‌گرد پیدا می‌شود. نوازنده یک‌تنه چندین ساز را با هم می‌نوازد و دختر کوچولو را ترغیب می‌کند تا سکه‌اش را به او ببخشد.

برترین ها - احسان درخشنده:
شناسنامه‌ی اثر

  • نام اصلی: One Man Band
  • کشور تولیدکننده:‌ آمریکا
  • شرکت تولیدکننده: پیکسار انیمیشن استودیوز (Pixar Animation Studios)
  • کارگردان: اندرو جیمنز (Andrew Jimenez) / مارک اندروز (Mark Andrews)
  • سال تولید: 2005 میلادی
  • مدت زمان: 4 دقیقه
  • ژانر: کمدی، موزیکال
بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱)
خلاصه داستان
دختری خردسال، قصد دارد برای برآورده شدن آرزویش،‌ سکه‌ای را درون حوض واقع در مرکز شهر بیاندازد. در همین حین، سر و کله‌ی یک نوازنده‌ی دوره‌گرد پیدا می‌شود. نوازنده یک‌تنه چندین ساز را با هم می‌نوازد و دختر کوچولو را ترغیب می‌کند تا سکه‌اش را به او ببخشد. دختر تا آستانه‌ی بخشیدن سکه پیش می‌رود اما ناگهان، سر و کله‌ی یک نوازنده‌ی دیگر پیدا می‌شود که او هم چشم به سکه‌ی دخترک دارد. رقابت دو نوازنده بالا می‌گیرد و...

جوایز و افتخارات

۱. نامزد کسب جایزه‌ی اسکار در بخش بهترین انیمیشن کوتاه / سال ۲۰۰۶ میلادی

2. برنده‌ی «جایزه‌ بزرگ پلاتین» (Platinum Grand Prize) از «فستیوال فیلم آینده» (Future Film Festival)، بولونیا، ایتالیا / سال 2006 میلادی

درباره‌ی اثر

در اعتقادات و باورهای بعضی از سُنن و آیین‌ها، نیت کردن و انداختن سکه در آب می‌تواند موجب بر‌آورده شدن آرزوی قلبی شود. داستان انیمیشن «گروه موسیقی یک نفره» نیز، دقیقاً از همین نقطه آغاز می‌شود. دختری می‌خواهد پول خود را نذرِ برآورده شدن آرزو کند ولی دو نوازنده‌ی سمج در سر راه او سبز می‌شوند و برای تصاحب سکه، تمام توان و استعداد خود را به کار می‌گیرند. کمپانی «پیکسار» بارها ثابت کرده که سلیقه‌ی مخاطبان را به خوبی می‌شناسد. علاوه بر تولید انیمیشن‌های بلند سینمایی، این کمپانی در زمینه‌ی تولید انیمیشن‌های کوتاه نیز بسیار سرآمد و برجسته است. «گروه موسیقی یک نفره» نیز یکی از همین آثار است که در سال 2005 میلادی منتشر شد و تحسین بسیاری از منتقدان و تماشاگران را برانگیخت.

یکی از ویژگی‌های اصلی آثار «پیکسار»، توجه ویژه به جزییات گرافیکی و تصویری است. «گروه موسیقی یک نفره» نیز از این قاعده مستثنی نیست. شخصیت‌ها،‌ فضاها، و سازها و آلات موسیقی همگی در کمال ظرافت و هنر طراحی شده‌اند. حتی اکنون، پس از گذشت سالیان دراز از انتشار «گروه موسیقی یک نفره»، هنوز هم تماشاچی می‌تواند از ظرافت‌های گرافیکیِ اثر لذت ببرد. طراحی اِلمان‌ها همگی در خدمت تداعی حال و هوای اروپا در دوره‌ای نزدیک به دوره‌ی رنسانس است. در این میان، بسیاری از سرنخ‌های اثر، حاکی از آن هستند که احتمالاً کشور ایتالیا، محل حادث شدن داستان است. دیگر ویژگی بارز «گروه موسیقی یک نفره»، موسیقی متن اثر است. قطعاً هنگامی که سوژه مرتبط با موسیقی باشد، باید از موسیقی جذاب و مخاطب‌پسند برای راضی نگه داشتن تماشاچی بهره برد. در همین راستا، پیکسار با بهره‌گیری از هنر یک آهنگساز برجسته به نام «مایکل جاکینو» (Michael Giacchino)، تقابل و رقابتی جالب بین دو نوازنده‌ی دوره‌گرد برقرار کرده است.

طبق داستان انیمیشن، یکی از نوازندگان به سازهای کوبه‌ای و بادی مسلط است و نوازنده‌ی دیگر به سازهای زهی. در این میان، اوج کار هنگامی نمایان می‌شود که این دو نوازنده، در کنار هم، یک قطعه‌ی موسیقی شاهکار را پدید می‌آورند. دیگر موردی که در اثر چشمگیر به نظر می‌رسد، مسئله‌ی خلاقیت است. کارگردانان اثر، یعنی «مارک اندروز» و «اندرو جیمنز»، بخش عمده‌‌ای از خلاقیت خود و تیم سازنده را در قالب طراحی سازها و آلات موسیقی گنجانده‌اند. سازهایی که هر چه از انیمیشن می‌گذرد، بیشتر و بیشتر تعجب مخاطبان را بر می‌انگیزند. در پایان، اگر بخواهیم «گروه موسیقی یک نفره» را به طور خلاصه معرفی کنیم، باید بگوییم: «خلاقانه، جذاب و دوست‌داشتنی».
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
بهترین انیمیشن‌های کوتاه تاریخ (۱)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ااااا

      خوب بود

    • ووووو

      خیلی باحال بود

    • س

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج