۶۴۰۲۸۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تاثیر اشتباهات عمه «کافو» بر سرنوشت ورزش ایران

آیدین سیارسریع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: یکی از فنونی که ما ایرانی‌ها بسیار در آن تبحر داریم، «مقصرشناسی» است. متاسفانه در گذشته بعضی‌ها معتقد بودند که بعد از حادث شدن یک اتفاق تلخ باید یک کمیته مقصریاب متشکل از کارشناسان امر تشکیل دهیم تا بتوانند در آرامش و دور از جوسازی‌ها مقصران حادثه را شناسایی کنند.

آيدين سيارسريع در ستون طنز روزنامه قانون نوشت:

یکی از فنونی که ما ایرانی‌ها بسیار در آن تبحر داریم،«مقصرشناسی» است. متاسفانه در گذشته بعضی‌ها معتقد بودند که بعد از حادث شدن یک اتفاق تلخ باید یک کمیته مقصریاب متشکل از کارشناسان امر تشکیل دهیم تا بتوانند در آرامش و دور از جوسازی‌ها مقصران حادثه را شناسایی کنند و به چنگال عدالت بسپارند اما مدتی است که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تصمیم به سپردن این قضیه به بخش خصوصی کرده‌ایم و الان این‌گونه است که هر ایرانی می‌تواند با تکیه بر دانش لایتناهی خود در کسری از ثانیه مقصر را شناسایی کند و بعد از پنج الی ۱۰دقیقه او را از موضع دلخواه در چنگال عدالت فرو کرده و به سزای اعمال ننگین خود برساند. در آخرین نمونه‌های موفق از مقصریابی، ما قرعه‌کشی جام جهانی را داشتیم که متاسفانه خاطره‌ای تلخ برای ما رقم زد و افتادیم توی گروه مرگ.
شاید از خودتان بپرسید افتادن توی گروه مرگ تقصیر کسی نیست و تقدیر ما این‌گونه بوده. خب اشتباه همین‌جاست دیگر! همین تقدیرگرایی است که ما را دچار عقب ماندگی کرده. این‌قدر خودمان را سپردیم دست تقدیر که الان وضع‌مان این است. ما الان وظیفه‌مان این است که مقصر را پیدا کنیم. مقصر اصلی هم در افتادن ما در گروه مرگ کسی نیست جز مارکوس کافو دفاع راست سابق تیم ملی برزیل که نام ایران را در کنار اسپانیا و پرتغال از گلدان قرعه‌کشی بیرون آورد. تا اینجایش ملت به درستی علت عقب ماندگی فوتبال کشور را پیدا کرد و وارد صفحه اینستاگرامش شد. بعد از این مرحله یعنی «شناسایی مقصر» نوبت به مجازات شخص خاطی می‌رسد که تخصص ملت غیور است. در علم حقوق یک اصلی وجود دارد به نام اصل شخصی بودن مجازات که خب چرت و پرت است و مرحوم کاتوزیان یک چیزی برای خودش گفته. ما باید به شیوه خودمان عمل کنیم.
یعنی وقتی مقصر را پیدا می‌کنیم به جای خودش، خواهر، مادر و عمه شخص خاطی را مجازات کنیم که این‌طوری به نظر ما عادلانه‌تر هم هست. مسلما اگر عمه مارکوس کافو زندگی سالمی داشت او به جای درآوردن نام ایران و قرار دادنش در گروه مرگ نام کاستاریکا را از گلدان خارج می‌کرد و این‌گونه با عواطف ۸۰ میلیون نفر بازی نمی‌کرد. شخص دیگری که ما تشخیص دادیم در افتادن ما در گروه مرگ مقصر است کریستیانو رونالدوست. خوشبختانه ملت اینستاگرام ایشان را هم تبدیل به دادگاه بیابانی کردند و با مجازات mother اند sister ش او را به سزای اعمالش رساندند. امروز خودشان را در گروه ما می‌اندازند و فردا حتما می‌خواهند به ما گل هم بزنند. یادش بخیر دور قبل بعد از باخت به آرژانتین نظرسنجی برگزار کردیم و گفتیم علت ناکامی تیم ملی را کدام گزینه می‌دانید؟
الف) ضعف فدراسیون و عدم تدارک بازی‌های دوستانه.
۲) ضعف کادر فنی و بازیکنان
۳) پوشش نامناسب اهالی برزیل
۴) بی‌شعور بودن لیونل مسی... که بین گزینه سه و چهار دو به شک بودیم که در نهایت گزینه چهار انتخاب شد و حمله کردیم به اینستاگرام مسی و عامل اصلی ناکامی تیم ملی را (به همراه خانواده) متوجه اشتباهات‌شان کردیم.
با این میزان قدرت در شناسایی مقصر و به نقد کشیدن آن‌ها، بنده به شخصه آینده روشنی را در انتظار ورزش کشور می‌بینم، از امروز اگر تلاش کنیم و در اینستاگرام به راموس، اینیستا، آسنسئو، موراتا، پیکه (به همراه همسر)، بازیکنان پرتغال و مراکش نسبت به قصور احتمالی‌شان هشدار دهیم قطع به یقین برای اولین بار به دور بعدی جام جهانی صعود خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      اینقدر بگید گروه مرگ گروه مرگ که اگر باختیم بگیم گروه مرگ بود دیگه باختیم .بجای پایین اوردن روحیه دو مطلب بزارید که این بازیکنای جوانمون حداقل با غیرت تمام بازی کنن.هیچ چیزی در فوتبال قابل پیش بینی نمیباشد حضرات

    • بدون نام

      خجالت اوره ،بلاخره دريک گروهي ميافتاديم کافوورونالدو چه گناهي کرده اند ،قرارنبودباهندوپاکستان وگوام بيفتيم نديدبديدها کره جنوبي هم درقرعه سختي افتاده ايا اونها هم ابروزيزي ميکنند،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج