۶۴۰۴۲۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زنگنه: حمله موشکی انصارالله، دور از انتظار نبود

صباح زنگنه کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص حمله موشکی کروز انصارالله یمن به تاسیسات اتمی ابوظبی امارات متحده عربی گفت: این حمله دور از انتظار نبوده است و انصارالله یمن پیشتر عنوان کرده بود که به امارات نیز حمله موشکی انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا: صباح زنگنه کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص حمله موشکی کروز انصارالله یمن به تاسیسات اتمی ابوظبی امارات متحده عربی گفت: این حمله دور از انتظار نبوده است و انصارالله یمن پیشتر عنوان کرده بود که به امارات نیز حمله موشکی انجام خواهد شد.

وی افزود: امارات حضور فعال و جدی نظامی در جنگ علیه یمن دارد و نیرو وارد این کشور کرده و برخی از مناطق یمن را اشغال کرده است، بنابراین از یک درگیری لفظی به یک تجاوز عملی علیه صنعا رسیده است.

زنگنه گفت: اقدام‌هایی که در یک هفته اخیر و به تحریک امارات متحده عربی در یمن و در جهت اختلاف‌افکنی میان علی عبدالله صالح و انصارالله و جدایی رئیس‌جمهوری پیشین یمن از این گروه شاهد هستیم نیز مزید برعلت شده است و موضوع را داغ تر کرده است.

زنگنه با اشاره به اینکه به نظر می رسد شلیک این موشک در پاسخ به اقدام‌های امارات متحده عربی در یمن بوده است، تاکید کرد: واضح است که ارتش یمن از قدیم دارای ذخایر گسترده موشکی بوده است و اتفاقا خرید اکثر این موشک‌ها نیز در دوره حسن روابط میان علی عبدالله صالح و دولت ابوظبی انجام شده است و مبالغ بسیار گزافی حدود شش میلیارد دلار در آن زمان توسط صالح برای خرید این موشک‌ها هزینه شده است.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد: موشک‌هایی که می‌خواستند علیه مردم یمن استفاده کنند، اکنون بر علیه امارات و عربستان استفاده می شود.

وی با اشاره به محاصره یمن و شرایط بحرانی انسانی در این کشور گفت: موضوع محاصره یمن متاسفانه بیشتر از دو سال است که در این کشور ادامه دارد و مردم آن بهره‌ای از کمک‌های انسان دوستانه به این کشور نمی‌برند.

زنگنه با اشاره به اینکه ادعاهای عربستان در خصوص سبک شدن محاصره یمن تاکنون به اثبات نرسیده است گفت: یک گروه بی‌طرف از سوی سازمان ملل باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و نتایج آن را اعلام کند.

این کارشناس همچنین درباره اینکه ائتلاف عربی چه واکنشی به این حمله خواهد داشت و تا چه اندازه امکان حمله موشکی به ایران وجود دارد نیز گفت: بعید به نظر می رسد که امارات و عربستان به صرافت بیفتند و بتوانند از باتلاق یمن خارج شوند و بخواهند با جمهوری اسلامی ایران درگیر شوند؛ اگر عقلانیتی هم وجود نداشته باشد لااقل حب زندگی و دوست داشتن برای زنده ماندن هنوز در وجود آقایان حاکم در ریاض و ابوظبی وجود دارد که مانع از آن شود که بخواهند وارد درگیری نظامی با ایران شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج