۶۴۰۶۹
۱۶ نظر
۵۰۱۰
۱۶ نظر
۵۰۱۰
پ

برخورد زشت پليس قطر با چند نفر ایرانی

تعدادي از بازرگانان ايراني كه دريك سفر تجاري از طريق هواپيمايي قطر، قصد مراجعت به كشور را داشتند در ترانزيت فرودگاه بين المللي دوحه قطر با برخورد نامناسب پليس اين كشور مواجه شدند.

روزنامه قانون: تعدادي از بازرگانان ايراني كه دريك سفر تجاري از طريق هواپيمايي قطر، قصد مراجعت به كشور را داشتند در ترانزيت فرودگاه بين المللي دوحه قطر با برخورد نامناسب پليس اين كشور مواجه شدند.

اين گروه تجاري با وجود داشتن "ووچرهتل" از طرف هواپيمايي قطر و توقف حدود ١٦ ساعت در فرودگاه به دليل مخالفت پليس مهاجرت اجازه ورود به خاك قطر را نيافته و ١٦ ساعت در فرودگاه بين المللي دوحه سرگردان شدند.

جعفرآبادي يكي از بازرگانان كه عضو اين گروه بازرگاني است گفت: از صبح روز چهارشنبه ٣٠ مرداد، پس از اينكه گروه با اين مشكل مواجه شد تماسي با سفارت جمهوري اسلامی‌ايران در دوحه برقرار و مشكل با سفارت‌خانه در ميان گذاشته شد كه پس از پيگيري سفارت اعلام كرد كه حدود چهار ماه است در توقف‌هاي طولاني مدت در فرودگاه دوحه اجازه ورود به شهر و اقامت در هتل به ايراني‌ها داده نمی‌شود.

اين در حالي‌است كه براساس قوانين بين المللي پرواز، در صورت توقف بيش از٨ ساعت به صورت ترانزيت، شركت‌هاي هواپيمايي كشور ميزبان موظف به در اختيار گذاشتن هتل به مسافران هستند. نكته جالب اينكه اين امكان براي تمامی‌مليت‌هايي كه در فرودگاه بودند فراهم شد و تنها ايراني‌ها با برخورد بد و نامناسب پليس مهاجرت اين كشور مواجه شدند.

بازرگانان با نگراني، از مسئولان وزارت خارجي خواستند تا موضوع را پيگيري كنند واز بروز اين‌گونه رفتارهاي تبعيض آميز براي هموطنانمان و بازرگانان ايراني جلوگيري كنند.

همچنين یکی از اعضای این هیأت تجاری، در گفت‌و‌گو با «قانون» كه از طريق ايميل از محل فرودگاه دوحه قطر انجام شد نيز در خصوص اين اتفاق اظهار داشت: موضوعي كه همه ما را ناراحت كرده‌است آن است كه چرا اين تبعيض بين ايراني‌ها و ساير كشورها وجود دارد، هدف از اين رفتارهاي تحقير و تبعيض آميز چيست؟

وي ادامه داد: وقتي ديده مي‌شود كه بقيه كشورها حتي كشورهاي خيلي ضعيف‌تر از اين امكان برخوردارند كه با هرچند ساعت تاخير مي‌توانند در هتلي كه برايشان آماده شده اقامت داشته باشند و شما به عنوان يك ايراني از اين حق برخوردار نيستيد بسيار ناراحت كننده است.

به عقيده این فعال تجاری اين مسئله مربوط به همان موضوع بحث برانگيز تحقير پاسپورت ايراني در فرودگاه‌های مختلف جهان است. وی ازقول يكي از كاركنان سفارت نيز اظهار داشت: با يكي از كاركنان سفارت هم تماس گرفتم ايشان مي‌گفتند ٤ ماهي است كه اين قانون را عليه ايران و يكي دو تا كشور ديگر اعمال می‌کنند.

وی در خصوص اقداماتي كه در اين چند ساعت براي خروج از فرودگاه دوحه قطر انجام داده‌اند نيز توضيح داد: مسئولان فرودگاه بعد از مشاهده اصرارهاي ما تنها به چند نفري كه زن و بچه همراهشان بود اجازه دادند كه به فرودگاه بروند.

این عضو هیأت تجاری ادامه داد: حال سوال اين است كه اگر اين قانون منطقي است پس چرا هواپيمايي قطر در ايران كه سخاوتمندانه از امكانات ايران استفاده مي‌كند چرا هتل براي مسافرت‌ها صادر مي‌كند ولي پليس مهاجرت اجازه ورود مسافران به خاك قطر را نمي‌دهد؟

در همين حال يكي از كارخانه داران مواد غذايي در تبريز و فعال اقتصادي كه براي نمايشگاه صنعت غذايي به هنگ كنگ رفته بود نيز در گفت‌وگو با «قانون» توضيح داد: ترانزيت فرودگاه ۲۰ ساعت ما را معطل و سرگردان كرد و در اين مدت هيچ امكاناتي و حتي پتو هم در اختيار ما قرار نداد‌ه‌اند. به گفته او سفارت ايران در قطر كوچك‌ترين حمايتي را از آنها صورت نداده‌است.

بايد با اتاق هماهنگ می‌شد

از سوي ديگر رئيس اتاق ايران و چين نيز گفت: اشكال از اين است كه بسياري از هيات‌هاي تجاري بدون هماهنگي با اتاق بازرگاني اقدام به سفر می‌كنند و نتيجه نيز بروز چنين مشكلاتي می‌شود.

مجيد رضا حريري با تاكيد بر اينكه اتاق بازرگاني در جهت حفظ شأن تجار در نمايشگاه‌های بين المللي نه بحث تجارت آنها افزود: تمام گروه‌های تجاري كه تاكنون به واسطه اتاق به نمايشگاه‌ها اعزام شده‌اند چنين مشكلاتي برايشان پيش نيامده است. اين در حالي است كه گفته می‌شود اين گروه تجاري مجوز خود را از سازمان توسعه و تجارت گرفته‌اند و نيازي به هماهنگي با اتاق نبوده است.

گرچه مجيدرضا حريري در واكنش به اين اظهار نظر تاكيد كرد: بله متاسفانه مجوزهايي كه سازمان توسعه تجارت براي سفر هيات‌های تجاري صادر می‌كند مغاير با قوانين اتاق بازرگاني است.

پاسخ‌های مبهم معاون سازمان توسعه و تجارت

اين در حالي‌است كه با تمام شدن نمايشگاه صنايع غذايي هنگ كنگ، معاون سازمان توسعه و تجارت كه بدون شك مسئول ارائه مجوز براي سفر هيات‌هاي تجاري به نمايشگاه‌های كشورهاي مختلف است، از سفر اين هيات تجاري اظهار بي اطلاعي مي‌كند.

كرمانشاهي در خصوص مجوزي كه براي اين هيات تجاري از سوي سازمان صادر شده است گفت: اين گروه مجوزي از ما نگرفته‌اند. قرار بوده با اتاق مشترك هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهند.

اما وي در ادامه صحبت خود را تكذيب و اظهار داشت: البته شايد هم مجوز نگرفته باشند شما سوال‌هايتان را به صورت شفاف براي من فكس كنيد تا بعد از بررسي به آنها پاسخ دهم. اين بررسي در حالي قرار است انجام شود كه اين نمايشگاه به اتمام رسيده و به نظر مي‌رسد بررسي‌ها بايد پيش از سفر اين هيات تجاري صورت می‌گرفت.

تنش‌های سیاسی با مسائل تجاری درگیر نباشد

همچنين محمد حسين برخوردار رئيس كميسيون واردات اتاق ايران در خصوص اين اتفاق توضيح داد: مشكلات از زماني آغاز می‌شود كه تنش‌های سياسي با ديگر حوزه‌های اقتصادي و تجاري در ايران آميخته شده و موجب بروز چنين معضلاتي می‌شود.

برخوردار با بيان اينكه اتفاق‌هاي اين‌چنيني موجب كاهش انگيزه تجار براي حضور در بازارهاي بين‌المللي خواهد شد افزود: اميدوار هستيم در دولت آقاي روحاني حوزه سياست و ديپلماسي درايران به گونه‌اي اداره شود تا ديگر شاهد مشكلات اين‌چنيني نباشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای مرگ بر امریکا باید بگین مرگ بر قطری هایه کثیف.

    • بدون نام

      به کجا رسیدیم که عرب ها هم ما رو تحقیر می کنن اگر این همه سال به جای درگیری با اختلاس و رانت خواری و پارتی بازی با این همه منابع و معادنی که داریم و بسیاری از کشورها ارزوشو دارن و نخبه هایی که که به خارج کوچ می کنن و اینجا از علمشون استفاده نمیشه خودمون رو ارتقا می دادیم و اقتصاد و علم و صنعت و پیشرفتی مثل ژاپن و المان و چین داشتیم الان همین عرب ها جلوی ما زانو می زدن اما حیف کشورهایی مثل ژاپن و المان که هیچ منابع و معادنی نداشتن به جایگاهی رسیدن که ما آرزوشو داریم

    • امير

      مي دونم اين مطلب قابل انتشار نيست فقط مي خواستم درد دل كنم
      وقتي اكثر مسافرت هاي خارجي ما به خاطر خوردن آزادنه مشروب و فحشا و باز كردن روسري در هواپيماست چه توقعي داريد كشورهاي ديگر حسابي روي ما باز كنند . چه مقدار ارز از كشور بايد خارج شود براي مسائل بي ارزش وقتي ما مي توانيم به صورت شرعي اين مسائل را براي جوانان حل كنيم - وقتي به خاطر مسائل مالي و بيكاري جوان ما نمي تواند ازدواج كند و نمي تواند خود را تخليه كند با پس انداز دو سه ميليوني يك هفته به تايلند ، امارات ، قطر ، تركيه ، آذربايجان ، ارمنستان و ... مي رود تا حداقل يك هفته اي به قول خودش عشق و حال كند . و همين ديد كشورهاي ديگر را به ما منفي مي كند و فكر مي كند همه ايراني ها براي اين مسائل مسافرت مي كنند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم اینا تاجر بودن. تازه این چیزایی که گفتین دلیل برخورد تحقیر آمیز اونا نیست.

      • بهرام

        امير خان مشكلاتي كه فرموديد همه درست هستش ولي اين قضيه ربطي به فرمايش شما نداره اين بر ميگرده به ديپلماسي خصمانه ايران در مقابل ساير كشورهاي جهان.

    • بدون نام

      مرگ بر آمريكا و وهابيت

    • شیرازی

      مرگ بر شیخ نشین و کفار... درود بر شیعیان

    • سعید

      انقد حالم خرابه که نمیدونم چی بنویسم
      با این فرهنگ و تمدن 2500ساله میبینید چقدر خوار شدیم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

    • نويد

      اي همه كسايي كه نق مي زنيد وقتي مسئولين محترم داخلي همه مسئوليتهاي اين فاجعه رو گردن هم مي اندازن زياد از قطريها نبايد گله مند بود.....
      ضمناً تو رو خدا اينقدر فرهنگ 2500 ساله و از اين دست مزخرفات ديگه نگيد حال آدم بد ميشه بگيم نداريم بهتره داريم سعي مي كنيم جفت و جور كنيم شايد به گرد كشورهاي حاشيه خليج برسيم

      پاسخ ها

      • maryam

        تو لیاقتت همون کشورهای حاشیه خلیج فارس.بیچاره ما بیشتر از سال تمدن 2500داریم اما بی تمدنایی مثل تو بهش گند میزنن.متاسفم که به تو هم میگن ایرانی.!!!

    • رعنا

      اگر همین آقایون که سفر کردن به جای سفر با هواپیمایی قطر با یک شرکت هواپیمایی دیگر حتی الامکان ماهان که به همه جا سفر می کنه می رفتن و این شرکت فعالیتی در ایران نداشته باشه و یک کم ضرر کنه خودش مجبور میشه که با پلیس کشورش هماهنگی کنه برای آسایش مسافران فرق نمی کنه چه ایرانی و چه خارجی وقتی از همه بیشتر فروش داره و همه برای حتی کشورهای اروپایی از این پرواز استفاده می کنن نتیجه ای جز این نخواهد داشت البته من هم مثل شما ناراحتم ولی ناراحتی فایده ای نداره باید از ریشه درست بشه که اونم هم ندیدن این شرکت هواپیمایی در کشور خودمان است یعنی اگر آژانس پیشنهاد بلیط قطری کرد ما پرواز دیگری را پیشنهاد کنیم و بگیم به خاطر بی احترامی ها ..... بلیط با پرواز ایرانی یا ایرلاین های دیگر بگیریم .

      پاسخ ها

      • بهرام

        خير اينطوري كه جنابعالي ميفرماييد نيست بنده دو ماه پيش با هواپيمايي ايران اير سفري به بمبيي داشتم در برگشت هواپيما با 13 ساعت تاخير پرواز كرد ما تمام مدت تو فرودگاه حيرون و سرگردون بوديم يه ايراني پيدا نميشد جوابتو بده هنديها هم ما رو مسخره ميكردن ميگفتن خدا با شماست نگران نباشيد تنها لطف نماينده هندي ايران اير يه ساندويچ كوچيك بود.

    • ســیاوش صالحی

      جـــــــــــالبه!
      جیلی جالبه که شما زیر این خبر مستقیماً تبلیغ شرکت هوایی قطر را قرار داده اید. انتظار ندارم که این کامنت را بگدارید اما دست کم در این خبر جانب وطن پـــرستی را نگه میداشتید.

    • اسماعيل

      پليس فرودگاه ايران درمقابل اين عمل چه كرده.

    • هادی خان

      حقشونه هرکی بخواد با عربا تجارت کنه باید بدتر از این سرش بیارن درس عبرتی بشه برای بقیه حالا باز هم خاک کشاورزی بفرستین قطر

    • سعید

      ول کنین بابا این مرگ بر اینو مرگ بر اون ما فقط یاد گرفتیم بگیم مرگ بر اینو اون در حالی که تمام کشورها هر ثانیه در حال پیشرفت هستن ما فقط داریم در جا میزنیم شما ببینین یه کشوری مثل مثلا ترکیه از سی سال پیش تا حالا چقدر پیشرفت کرده ما چی؟ ما چه پیشرفتی داشتیم اون زمان اونا میومدن تو ایران کارگری میکردن حالا جوونای ما میرن ترکیه واسه کار ماها مشکل از خودمونه وقتی تو یه کشوری سه هزار میلیارد اختلاس میشه و چند تریلی طلا و ارز بی نامو نشون خارج میشه و کسی گردن نمیگیره و اب از اب تکون نمیخوره خوب معلومه اینجوری میشه چند سال دیگه باید بریم افغانستان کارگری کنیم! حالا فقط بگین مرگ بر این مرگ بر اون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج