۶۴۰۷۸۶
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

شفیعی: بدلكار نيكي كريمي در فيلم آذر، من بودم

بهناز شفيعي، يكي از چهره‌هاي سرشناس در موتورسواري زنان است.

روزنامه قانون: بهناز شفيعي، يكي از چهره‌هاي سرشناس در موتورسواري زنان است. مدت‌هاست علاوه بر فعاليت در اين رشته، تلاش مي‌كند موتورسواري زنان را گسترش دهد و با آموزش به ديگران به كشف چهره‌هاي جديد كمك كند. شفيعي فعاليت‌هاي ديگري نيز دارد؛ به عنوان مثال او در فيلم «آذر»، به نيكي‌كريمي آموزش موتورسواري داد و در چند سكانس نيز به عنوان بدلكار ايفاي نقش كرد. دختر موتورسوار ايراني، يكي از افرادي است كه مشعل المپيك ۲۰۱۸ را حمل خواهد كرد. افتخاري كه نصيب او و چند ايراني ديگر از جمله بهرام رادان شده است. به همين مناسبت با او گفت‌وگويي انجام داديم كه در ادامه مي‌خوانيد.
شفیعی:  بدلكار نيكي كريمي در فيلم آذر، من بودم

حضور شما به عنوان يكي از افرادي كه مشعل المپيك را حمل مي‌كند، بدون شك مايه افتخار ايراني‌هاست. چه شد كه به عنوان يكي از اين افراد انتخاب شديد؟

يكي از شركت‌هاي صوتي و تصويري معروف با شعار «همه مي‌توانند بدرخشند»، كمپيني راه‌اندازي كرد و زندگينامه افرادي كه سختي‌ها را پشت سر گذاشته و به موفقيتي رسيده بودند، بررسي كرد. در نهايت 10 نفر از 16 هزارنفري كه ثبت نام شده بودند انتخاب شدند و من نيز يكي از اين افراد هستم. اين كمپين براي افرادي است كه نااميد نشده‌ و به موفقيت رسيده‌اند. به عنوان مثال فردي در گروه ماست كه يك پا ندارد اما در تيم‌ملي كوهنوردي حضور دارد. عكس‌ها و كليپ‌هاي اين افراد منتشر شده و قرار شده به كره‌جنوبي سفر كنيم.

به احتمال فراوان هيجان زيادي براي اين مراسم داريد؛ فكر مي‌كنيد كدام بخش از مراسم براي شما جذاب‌تر باشد؟

نكته جالب اينجاست كه من در روز تولدم قرار است مشعل المپيك را حمل مي‌كنم فقط اميدوارم آن را فوت نكنم (با خنده).

يكي از فعاليت‌هاي شما در ماه‌هاي اخير، آموزش موتورسواري به نيكي كريمي براي حضور در فيلم «آذر» بود. اتفاقي كه بازتاب فراواني در فضاي مجازي داشت. كمي از حال و هواي اين فيلم بگوييد.

فيلم سينمايي «آذر» در حال اكران است. من از نيكي كريمي گله زيادي دارم. قرار بود براي اكران اين فيلم از عوامل دعوت شود اما من را دعوت نكردند. حتي نيكي كريمي در پيج اينستاگرامي خود، تيزرهاي اين فيلم را گذاشت اما مربي و بدلكار را معرفي نكرد. حامي مالي اين فيلم شركتي به نام انرژي موتور بود و از آنجايي كه من با اين شركت همكاري مي‌كنم، تمام آموزش‌هاي موتورسواري و بدلكاري بر عهده من بود اما در نهايت نه براي جشنواره از من دعوت شد و نه دستمزدم را پرداخت كردند.

با تهيه‌كننده صحبت نكرديد كه دستمزد شما را پرداخت كنند؟ به هرحال شما از توانايي‌هاي خودتان براي توليد اين فيلم استفاده كرده‌ايد و درست نيست حق‌الزحمه‌تان پرداخت نشود.

به مدير توليد زنگ زدم. آن‌ها گفتند ما هزينه‌ها را پرداخت كرده‌ايم؛ به نيكي كريمي زنگ بزنيد. به او زنگ زدم اما نتوانستم به نتيجه‌اي برسم. همين موضوع سبب شد در يك فيلم سينمايي ديگر بازي كنم كه نقش خودم را در آن فيلم دارم و بدلكار يا مربي شخص ديگري نيستم. تجربه تلخي كه از اين فيلم داشتم، سبب شد تا قيد همكاري با ديگر بازيگران را بزنم و خودم بازي كنم.

با نيكي كريمي در اين باره صحبت نكرديد؟ آن‌طور كه در فيلم‌ها مشخص است، رابطه خوبي با او داشتيد.

يك مدت من را در اينستاگرام بلاك كرده بودند و پس از مدتي آنبلاك كردند. هيچ پاسخي به من ندادند اما فكر مي‌كنم از اينكه گفته بودم من بدلكار او هستم ناراحت شده زيرا گفته بود اين موضوع را به هيچ‌كس نگويم. اينكه چرا بايد دروغ بگويم را نمي‌دانم اما تمام جذابيت فيلم «آذر» براي من اين بود كه خودم متولد آذر هستم. اين فيلم در آذرساخته و در همين ماه نيز اكران شد. به همين دليل من قبول كردم كه به عوامل اين فيلم كمك كنم اما در آخر هيچ نتيجه‌اي براي من نداشت.

اميدواريم در آذر سال آينده دستمزدتان را بدهند.

پول نمي‌خواهم ولي از نظر حرفه‌اي بايد مرا دعوت مي‌كردند كه در اكران حضور داشته باشم يا به عنوان مربي و بدلكار معرفي مي‌شدم اما اين اتفاق رخ نداد. انتظار داشتم در تبليغاتي كه براي اين فيلم‌ها انجام مي‌شود، نام من را نيز ذكر كنند اما در عمل اين اتفاق رخ نداد.

از اين موضوع بگذريم. وضعيت موتورسواري بانوان در ايران همچنان مشخص نيست. اين رشته هنوز نتوانسته جذابيت كافي را براي آن‌ها كه به دنبال حضور در آن هستند ايجاد كند. ضمن اينكه امكانات مناسب براي موتورسواري بانوان نيز فراهم نيست. برنامه‌اي براي حل اين مشكلات نداريد؟

من ساكت نمي‌نشينم و پس از دوره‌هايي كه در آمريكا گذراندم، انتظار داشتم فدراسيون كارهاي مرا تحسين كند اما در عمل جلسه‌اي ترتيب دادند كه منجر به قطع همكاري من با فدراسيون شد. من مي‌خواهم در مسابقات بين‌المللي حضور پيدا كنم اما نياز به لايسنس دارم. اين لايسنس را بايد فدراسيون كشوري كه هر ورزشكار در آن زندگي مي‌كند صادر كند اما از آنجايي كه فدراسيون ايران اين كار را نمي‌كند، مجبورم به كشور ديگري بروم و از آنجا لايسنس بگيرم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خانوم شفیعی آرزوی موفقیت دارم برات وبرای فدراسیون که سنگ جلوی پای شما و امسال شما میندازن متأسفم ودر مورد نیکی کریمی باید بگم این خانوم بر خلاف چهره خوب تو فیلم ها یکی ار بی اخلاق ترین بازیگر های ایران و اگه اخلاق و رفت اد درستی داشت که بااین چهر یه زیبا و موقعیت مالی خیلی خوب نمی ترشید ورود ست پدر و مادرش نمی موند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج