جاباما
۶۴۰۹۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

مقایسه خوش پوش هاي اروپايي

تا چندی پیش بازار کوپه‌های لوکس در انحصار کامل بنز و ب‌ام‌و بود و خریداران تنها می‌توانستند از میان این دو یکی را انتخاب کنند، اما با آمدن مازراتی به ایران، هرچند در تعداد محدود، بخشی از خریداران بنز و ب‌ام‌و به سمت آن کشیده شده‌اند.

مقایسه خوش پوش هاي اروپايي
مجله تخت گاز: اگر قصد لذت بردن از یک خودروی اسپرت و در عین حال لوکس را دارید، حتما سری به بازار کوپه‌های لوکس یک میلیاردی بزنید. تا چندی پیش بازار کوپه‌های لوکس در انحصار کامل بنز و ب‌ام‌و بود و خریداران تنها می‌توانستند از میان این دو یکی را انتخاب کنند، اما با آمدن مازراتی به ایران، هرچند در تعداد محدود، بخشی از خریداران بنز و ب‌ام‌و به سمت آن کشیده شده‌اند و حال انتخاب میان این سه کمی سخت شده‌است.

رتبه اول: مرسدس بنز SL۵۰۰

با توجه به درخشش نسل قبل SL در ایران و فروش خوب آن نسبت به قیمت بالایش، نسل جدید SL با ظاهری کاملا متفاوت، مدتی پس از معرفی قدم به ایران گذاشت تا موفقیت‌های مدل ۲۰۰۹ را تکرار کند. متاسفانه ورود نسل جدید SL به ایران با تغییرات قوانین گمرکی و افزایش شدید قیمت‌ها همراه بود، و همه این‌ها باعث شد تا تعداد محدودی از این کوپه لوکس وارد کشور شود و دیدن این خودرو در خیابان سخت باشد. طراحی ظاهری نسل جدید SL نسبت به قبل به کلی تغییر کرده است و سبک جدید طراحی محصولات بنز را دنبال می‌کند که منتقدان و طرفداران زیادی دارد. چراغ‌های LED جلو و عقب هنگام روشن بودن زیبایی خیره کنند‌ ای دارند و ارتفاع کوتاه به بدنه عضلانی و عریض آن، ظاهری فراموش نشدنی را برایش رقم زده‌اند. از نظر طراحی می توان SL جدید را در پس گرن‌کابریو و بالاتر از ب‌ام‌و سری۶ جدید قرار داد. فضای داخل کابین هم همچون طراحی بدنه به کلی دگرگون شده و به کوپه اسپرت مرسدس بنز یعنی SLS نزدیک‌تر شده است.

مقایسه خوش پوش هاي اروپايي

تمام قطعات کابین در بالاترین سطح کیفیت قرار دارند. سراسر کابین و صندلی‌ها با چرم طبیعی پوشانده شده‌اند و نورپردازی چشم‌نواز توسط لامپ‌های مخفی و فیبرهای نوری انجام می‌شود. نشستن در کابین SL احساس آرامش خاصی را منتقل می‌کند و کارکردن با ادوات و دکمه‌های روی کنسول به لطف طراحی حساب شده و منطقی، راحت است. همچنین سیستم انحصاری مرسدس بنز COMMAND، از نو طراحی شده است و اکثر تنظیمات خودرو توسط این سیستم و ماوس روی کنسول وسط انجام می‌شود. کابین SL تنها گنجایش دو سرنشین را دارد و از دو رقیب دیگر کوچکتر است. ولی سرنشینان روی صندلی‌های آن احساس راحتی کامل می‌کنند. سقف فلزی در چند ثانیه باز و بسته می‌شود و هنگام بسته بودن سقف، نور ورودی به کابین، توسط سیستم SKYMAGIC قابل کنترل است.

سواری SL جدید به لطف وجود کمک فنرهای ایروماتیک بسیار نرم و راحت است و از این نظر یک سرو گردن بالاتر از مازراتی قرار دارد.همچنین سیستم هایی نظیر رادار دسترونیک، اتنشن اسیست، کنترل حرکت بین خطوط، تشخیص نقطه کور و ده‌ها سامانه دیگر، ایمنی SL را تامین می‌کنند. تمام اس‌ال‌های وارد شده به ایران از نوع SL۵۰۰ هستند، که از یک موتور ۸ سیلندر توربو به حجم ۴۶۶۳ سی‌سی بهره می‌برد و می‌تواند ۴۳۰ اسب‌بخار قدرت را در دور ۵۲۵۰ تولید کند و از این نظر در کنار سری۶ و گرن‌کابریو قرار می‌گیرد.

قدرت موتور توسط جعبه دنده ۷ سرعته تیپ‌ترونیک به محور عقب منتقل می‌شود و این کوپه ۱۸۰۰ کیلویی ظرف ۶/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حد اکثر سرعت مانند سایر محصولات بنز روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده و با به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید، مصرف سوخت SL۵۰۰ در ۱۰۰ کیلومتر به حدود ۹ لیتر می‌رسد.

رتبه دوم: مازراتی گرن‌کابریو

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که می‌خواهید متمایز از دیگران باشید و قصد لذت بردن از طراحی و اصالت ناب ایتالیایی را دارید، قطعا مازراتی گرن‌کابریو را انتخاب کنید. در غیر این صورت دلیلی ندارد که چشم روی بنز و ب‌ام‌و مملو از امکانات و تکنولوژی ببندید و سراغ این ایتالیایی پر خرج بروید. مازراتی گرن کابریو همچون دو رقیب دیگرش، در تعداد محدودی وارد ایران شده است. اما جذابیت‌های ظاهری و لذت سواری با آن سبب شده تا همین تعداد محدود با استقبال خوبی در ایران مواجه شوند. طراحی گرن کابریو هنر دست طراحان پنین فاریناست. فرم خاص چراغ‌ها، جلوپنجره بزرگ با نشان مازراتی و کاپوت کشیده به همراه سقف برزنتی، ظاهری متمایز از سایر کوپه‌های بازار را برای آن رقم زده‌اند.

مقایسه خوش پوش هاي اروپايي

طراحی کابین هم همچون اکثر محصولات ایتالیایی، ساده ولی در عین حال شیک و زیباست. کیفیت قطعات کابین کاملا قابل لمس است و از نشستن روی صندلی‌های آن سیر نخواهید شد. تنها نکته منفی کابین، دکمه‌ها و ابزارک‌های مختلف است، که در محل قرارگیری آن‌ها دقت بنز و ب‌ام‌و خرج نشده و سرنشین را دچار مشکل می‌کند. البته پس از مدت کوتاهی به آن‌ها عادت خواهید کرد. در گرن کابریو خبری از دنیایی از حسگرها و سامانه‌های مختلف که در بنز و ب‌ام‌و دیده می‌شوند نیست. ولی سطح امکانات آن قابل قبول است و خریدار را راضی خواهد کرد. صندلی‌های چرمی در ۱۴ جهت مختلف به صورت برقی تنظیم می‌شوند و ماساژور، گرمکن و سردکن و سیستم حافظه برای آن‌ها قابل سفارش است. سواری گرن‌کابریو، نسبت به دو رقیب دیگر خشک‌تر است و تکان‌های مسیر را بیشتر منتقل می‌کند. این رفتار از ذات اسپرات این خودرو سرچشمه می‌گیرد و هنگام شنیدن صدای گوش‌نواز آن هنگام گاز خوردن و تعویض دنده‌ها با شیفترهای بزرگ پشت فرمان، همه نکات منفی را فراموش خواهید کرد.
گرن‌کابریو در دو نمونه معمولی و اسپرت وارد کشور شده است. نمونه اسپرت به عنوان قوی‌ترین مدل از موتور ۸ سیلندر ۴۶۹۱ سی‌سی بهره می‌برد. قدرت ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر توسط جعبه دنده ۶ سرعته به محور عقب منتقل می‌شوند. شتاب صفرتاصد گرن‌کابریو رقم 2/5 ثانیه را نشان می‌دهد که اندکی از بنز و ب‌ام‌و کندتر است. همچنین مصرف بالای سوخت و خدمات ضعیف گارانتی از نقاط ضعف گرن‌کابریو به حساب می‌آیند.

رتبه سوم: ب‌ام‌و سری ۶

دو سالی بود که ثبت سفارش محصولات ب‌ام‌و به ایران بسته شده بود و شاهد محصولات جدید این باواریایی مغرور در ایران نبودیم. اما با باز شدن ثبت سفارش ب‌ام‌و، اکثر مدل‌های این کمپانی مجوز ورود به ایران را دریافت کردند که در بینشان نام محصولات تقویت شده ب‌ام‌و MPower و مدل‌های ۸ و ۱۲ سیلندر نیز به چشم می‌خورد. سری ۶ جدید یکی از محبوب‌ترین محصولات ب‌ام‌و است که در قالب کوپه و کابریو عرضه می‌شود.

مقایسه خوش پوش هاي اروپايي

طراحی این نسل از سری ۶ ساده و به دور از زرق‌و‌برق‌های هیجان‌انگیز اما در کل زیبا و هماهنگ است و با سفارش پکیج M اسپرت، زیبایی و خشونت بدنه دوچندان می‌شود. فضای داخلی کابین طراحی زیبایی دارد و سبک جدید طراحی کنسول جلو باعث شده تا اکثر ابزارک‌ها و تنظیمات در دسترس راننده باشند. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ بدنه جادار و راحت است. اما سرنشینان ردیف دوم در این خودرو دچار مشکل می‌شوند، که صد البته ماهیت کوپه و اسپرت خودرو این مساله را توجیه می‌کند. کیفیت قطعات کابین همچون سایر خودروهای آلمانی، مطلوب و راضی کننده است. سواری سری۶ جدید همچون SL نرم و راحت است، اما با تغییر تنظیمات رانندگی و در حالت اسپرت، خشک‌تر و جذاب‌تر می‌شود. نسل جدید سری ۶ فقط در نمونه ۶۵۰ وارد کشور شده است. موتور ۸ سیلندر تویین توربو این خودرو ۴/۴ لیتر حجم دارد و ۴۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند،که از این نظر از SL۵۰۰ قدرتمندتر است. جعبه دنده استفاده شده در این مدل، ۸ سرعته اسپرت اتوماتیک است و قدرت را به محور عقب منتقل می‌کند. همانطور که اشاره شد، سری۶ جدید در دو مدل کوپه سقف ثابت و کابریو با سقف برزنتی در ایران عرضه می‌شود.

همچنین تعداد محدودی هم از نمونه سری۶ گرن‌کوپه که مدل ۴ در سری۶ است در ایران به چشم می‌خورد. این مدل در رقابت تنگاتنگ با مرسدس بنز CLS کلاس قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      اي كاش قيمت ها رو هم ميزديد تا بدونيم چقدر پول با خودمون ببريم نمايشگاه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج