۶۴۰۹۴۰
۳ نظر
۵۰۱۲
۳ نظر
۵۰۱۲
پ

با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!

عوامل متعددی همچون محیط‌‌زیست، سبک زندگی و رژیم غذایی در پیری زودرس موثرند. این عوامل سبب می‌شوند پیرتر به ‌نظر بیاییم یا دست‌کم چنین حس کنیم اما عاداتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانیم مانع از پیری شویم و جوان تر از سن واقعی مان به نظر برسیم.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: همه ما می‌دانیم که نمی‌شود از پیر شدن فرار کرد. با افزایش سن، پوست‌ افراد نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود و این منجر به تغییراتی از قبیل ایجاد خطوط عمیق و چین‌ و چروک، افزایش تجمع رنگ‌دانه‌ها، کاهش خاصیت کشسانی و سفتی و کدر شدن پوست می شود.
عوامل متعددی همچون محیط‌‌زیست، سبک زندگی و رژیم غذایی در پیری زودرس موثرند. این عوامل سبب می‌شوند پیرتر به ‌نظر بیاییم یا دست‌کم چنین حس کنیم اما عاداتی وجود دارند که با رعایت آنها می توانیم مانع از پیری شویم و جوان تر از سن واقعی مان به نظر برسیم. اگر شما هم تمایل دارید که جوان تر و زیباتر از همیشه بدرخشید، به نکاتی که در ادامه برایتان آورده ایم، توجه کنید.
بخندید

تحقیقات ثابت کرد که خندیدن چهره افراد را جوان تر نشان می دهد. در تحقیقی، عکس چند زن میانسال و هم سن را به افراد مختلف نشان دادند و از آنها خواستند تا جوان ترها را شناسایی کنند. نتیجه از این قرار بود که چهره افرادی که لبخند بر لب داشتند، بیشترین رای را آورد و در واقع سن آنها از نظر دیگران کمتر از سن واقعی شان به نظر می رسید. بنابراین برای اینکه چهره شاداب تر و جوان تری داشته باشید، بیشتر لبخند بزنید.
با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!
انگور بخورید
سوربیتول یا گلوسیتول، که موجب شیرینی میوه هایی چون آلو سیاه، سیب، انگور، گلابی و هلو می شود، یک قند الکلی است که در بدن انسان به آهستگی متابولیزه می‌شود. این ماده آب را به خوبی جذب کرده و موجب نرم شدن پوست می شود که به تبع از چین و چروک پوست نیز جلوگیری می کند. به همین دلیل است که انگور در لیست مفیدترین میوه ها قرار گرفته است.
سشوار نکشید
هر چه سن ما بالاتر می رود، موهایمان نیز خشک تر و مجعدتر می شود. استفاده از وسایل حرارتی مو مانند سشوار یا اتو مو نیز بر آسیب آن می افزاید. به همین دلیل بهتر است که تا حد ممکن کمتر از این وسایل استفاده کنیم و به جای آن بر میزان مصرف محصولات مراقب پوست مانند نرم کننده، ماسک یا سرم مو بیافزاییم.
از نرم کننده های پوست استفاده کنید
پاکسازی و مرطوب کردن پوست، موجب سلامتی پوست شده و پیری آن را به تاخیر می اندازد، بنابراین به طور مرتب از این محصولات زیبایی استفاده کنید. مصرف صابون را نیز برای پوست صورت تان به حداقل برسانید زیرا صابون ها پوست را خشک کرده و روغن طبیعی آن را از بین می برند که به مرور زمان موجب چین و چروک می شوند. بنابراین استفاده از مرطوب کننده های پوست، روزی ۲ بار صبح و شب، از واجبات است.
با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!
از دست هایتان مراقبت کنید
مطالعات نشان داده که سن زنان را از روی دست هایشان می توان تشخیص داد. بنابراین استفاده از یک کرم دست مناسب، به خصوص آنهایی که SPF دارند، در سلامت پوست و جوان تر نشان دادن افراد موثر است. یکی از موادی که به روشن و مرطوب کردن دست ها کمک می کند، ترکیب نمک دریایی و آب لیمو است. این محلول را درست کنید و مرتبا به پوست تان بمالید.
مواد غذایی سبز و قرمز رنگ مصرف کنید
مواد غذایی سبز رنگ حاوی ویتامین کا هستند که به اصلاح پروتئین‌های خاصی که برای انعقاد خون اند کمک می کنند و در نتیجه از کبودی و قرمزی پوست می کاهند. مواد غذایی قرمز رنگ نیز مانند گوجه فرنگی، دارای یک ترکیب شیمیایی با نام لیکوپن هستند که از پوست در مقابل اشعه های UV محافظت می کنند. در نتیجه مصرف میوه ها و سبزیجات به ساخت پوستی سالم و جوان تر کمک می کند.
کمتر آرایش کنید
هر چه سن ما بالاتر می رود، پوست مان نیز خاصیت کشسانی و سفتی خود را از دست می دهد، در نتیجه آرایش به خوبی قبل روی صورت مان نمی نشیند و حتی ممکن است در طول روز روی صورت مان پخش شود. به علاوه آرایش زیاد، به عنوان مثال استفاده از کرم پودر و کانسیلر زیاد، چین و چروک های صورت را بیشتر نشان می دهد. بنابراین هر چه کمتر آرایش کنیم، طبیعی تر بوده و به جوان تر ساختن ما نیز کمک می کند.
با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!
ماهی های چرب بخورید
سالمون و دیگر ماهی های چرب سرشار از دی‌متیل‌اتانول‌آمین هستند که یکی از مواد اولیه موجود در کرم های دست می باشد و تون عضلانی را افزایش می دهد. بنابراین خوردن ماهی های چرب دو بار در هفته چین و چروک ها را از بین برده و به جوانی و شادابی پوست کمک می کند.
۴ بار در هفته ورزش کنید
مطالعات نشان داده که ورزش کردن مداوم روند پیری را کاهش می دهد. اما باید حواس تان به ورزشی که می کنید باشد، زیرا برخی از ورزش ها یا حتی حرکات اشتباه در حین تمرین می تواند به بدن آسیب برساند و نتیجه ای عکس دهد. برنامه ورزشی خود را به گونه ای بچینید که هم ورزش های هوازی برای کاهش وزن و هم ورزش های قدرتی برای ساخت ماهیچه و همینطور ورزش های کششی برای انعلاف پذیری در آن وجود داشته باشد.

از اکسسوری ها کمک بگیرید
اکسسوری ها همیشه جذاب اند. فرقی نمی کند که شما در چه سن و سالی هستید، استفاده از آنها نه تنها شما را زیباتر کرده بلکه جوان تر نیز نشان تان می دهد. عینک های آفتابی، زیور آلات، کیف و کلاه های زیبا و منحصر بفرد... ظاهری مدرن و کلاسیک به شما می بخشد که چشم ها را به سوی خود جذب کرده و بر کاهش سن تان نیز موثر است.
از کانسیلر استفاده کنید
چشم ها تاثیر زیادی بر ظاهر افراد دارند. اگر می خواهید در نگاه اول جوان و زیبا به نظر برسید، باید به فکر چشم هایتان باشید. برای این منظور کانسیلر بهترین انتخاب است. شما به کمک کانسیلر می توانید به اطراف چشمهایتان سایه ای روشن دهید. فقط بهتر است که آن را به زیر چشم، به خصوص قسمت داخلی چشم تان، بزنید و در صورت امکان از رنگ های طبیعی و خنثی استفاده کنید.
با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!
مصرف آنتی اکسیدان خود را بالا ببرید
آنتی اکسیدان ها دشمن رادیکال های آزاد هستند. رادیکال های آزاد موجب پیری زودرس می شوند که در این میان آنتی اکسیدان‌ها به عنوان اصلی‌ترین راه مبارزه با آنها و بازسازی سلول‌های تخریب شده پوست مطرح می‌شوند. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانع از آسیب های ناشی از آفتاب و محیط می شود و از التهاب پوست که در نهایت موجب پیری می شود، جلوگیری می کند. بنابراین در مصرف موادی چون پرتقال، توت فرنگی، بلوبری، اسفناج و فلفل دلمه ای کوتاهی نکنید.
از رژ صورتی استفاده کنید
شاید رژ لب قرمز رنگ جذابیت زیادی داشته باشد اما ظاهر شما را غیر طبیعی نشان می دهد و از آنجا که بسیار توی چشم است و توجهات را به لب های شما جلب می کند، چین و چروک های اطراف را نیز بیشتر نشان می دهد. در این شرایط رژ لب صورتی بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید. از رژ لب های مات نیز دوری کنید و به جای آن رژ لب براق بزنید تا درخشش چهره شما را دو چندان سازد.

به دنبال رابطه عاطفی سالم باشید
اگر در رابطه ای ناسالم به سر می برید، برای سلامتی و زیبایی تان هم که شده، آن را رها کنید و به دنبال یک رابطه عاطفی سالم باشید. یک رابطه خوب و عاشقانه نه تنها سلامت روح، که سلامت جسم شما را نیز تضمین می کند. تحقیقات نشان داده که عشق موجب رهایی هورمون های شادی آور اکسی‌توسین در بدن تان می شود که به کاهش فشار خون و در نتیجه درخشش پوست کمک می کند.
موهایتان را کوتاه کنید
شاید فکر کنید که موهای بلند بسیار شیک است و سن شما را کمتر نشان می دهد اما این در صورتی است که موهای سالمی داشته باشید. برای این منظور هر چند وقت یک بار باید نوک موهایتان را بزنید تا موهای سالم روی سرتان جلوه کند و شما را جوان تر نشان دهد. در غیر این صورت موهای بلند آسیب دیده نه تنها شما را زیباتر نمی کند، بلکه از جذابیت تان نیز می کاهد.
با این عادات، جوان‌تر به نظر می‌رسید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Marilyn

      ممنون عالی بود

    • بدون نام

      کاش زودتر اینارو رعایت می کردم. الان دیگه فایده ای نداره :(

    • ليلا

      عزيزم
      ماهي را هروقت از آب بگيري تازه اس
      الان در جوان ترين سني هستين كه مي تونيد تا آخر عمرتون باشيد قدرش را بدونين حتما بازم جوون و زيبا خواهي بود دوست عزيز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج