۶۴۱۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پاپ: از به کار بردن واژه روهینگیا، خودداری کردم

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در بازگشت از میانمار، به بیان جزئیات مربوط به پشت صحنه دیدار با اقلیت مسلمان روهینگیا پرداخت و گفت: از بکار بردن واژه روهینگیا خودداری کردم تا بتوانم از حقوق اقلیت ها دفاع کنم و پیام آنها را برسانم.

خبرگزاری ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در بازگشت از میانمار، به بیان جزئیات مربوط به پشت صحنه دیدار با اقلیت مسلمان روهینگیا پرداخت و گفت: از بکار بردن واژه روهینگیا خودداری کردم تا بتوانم از حقوق اقلیت ها دفاع کنم و پیام آنها را برسانم.

تارنمای روزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا نوشت: پاپ فرانسیس با اشاره به یک سری جزئیات مربوط به احساسات خود با اقلیت مسلمان روهینگایی در میانمار، گفت برای من مهم این بود که پیام برسد. اگر در سخنرانی رسمی واژه روهینگیا را بیان می کردم همانند بستن در به روی مخاطبان من بود ، با بستن در پیام نمی رسد ، بنابراین سعی کردم اوضاع را تشریح کنم و از حقوق اقلیت ها صحبت کردم تا بتوانم در دیدارهای خصوصی فرای این موضوع گفت و گو کنم.
وی افزود: واژه روهینگیا را قبلا در رم بکار بردم و در سفر به میانمار می خواستم این پیام برسد، که رسید. من در دیدار با آنها اشک ریختم و تلاش کردم کسی متوجه نشود. آنها هم گریه کردند. به آنها گفتم که به نام همه کسانی که شما را آزار و اذیت کرده‌ اند و جهانی که در باره شما بی ‌تفاوت است، از شما طلب بخشش می ‌کنم.
رهبر مذهبی کاتولیک های جهان گفت: مقامات می خواستند آنها را در پایان دیدار بین مذاهب در داکا، از صحنه خارج کنند و نمی خواستند که آنها با من صحبت کنند اما من اجازه ندادم. من از گفت وگوها راضی هستم و نظرم را گفتم.
«روهینگیایی ها» مردمی مسلمان هستند که در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. مردمِ روهینگیا جزو ستم‌دیده‌ترین اقلیت‌ها در جهان محسوب می شوند که سازمان ملل، این اقلیت را «بزرگترین جمعیت بدون شهروندی» در جهان توصیف کرده‌ است.
از اواخر اوت ۲۰۱۶، بیش از ۶۲۰ هزار مسلمان روهینگیایی یعنی قریب به دو سوم جمعیت این اقلیت که در میانمار زندگی می کردند، به دلیل قتل عام، تجاوز به زنان و دختران و کشتار وحشیانه ارتش میانمار به بنگلادش فرار کردند.
طبق گزارش ماه اکتبر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیروهای امنیتی میانمار در تلاش هستند به طور کامل تمام نشانه های موثر در مورد جغرافیا و چشم اندازمرتبط با تاریخ روهینگیا را به گونه ای از بین ببرند که فقط زمینی ناشناس و ویران شده از آن باقی بماند.
پناهجویان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در شهر مرزی کاگس بازار مستقر شده اند در حالی که پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا حدود ۳۰۰ هزار پناهجوی روهینگیا در این منطقه حضور داشتند.
دولت میانمار در واکنش به انتقاد سازمان‌های حقوق بشری نسبت به کشتار این اقلیت، ادعا می کند که این افراد اتباع میانمار نیستند و از آنها به‌عنوان کارگران مهاجر بنگلادشی نام‌ برده است. اقلیت روهینگیا از سال ۲۰۱۲ تاکنون تحت سیاست‌های سرکوب سازماندهی شده نیروهای دولتی و ارتش میانمار قرار داشته است.

تاکنون آنگ سان سوچی، رهبر معنوی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل و فرماندهان ارتش این کشوراز افزودن نام اقلیت روهینگیایی به ۱۳۵ گروه نژادی این کشور خودداری کرده و می‌گویند مسلمانان روهینگیا به ‌صورت غیرقانونی از بنگلادش به میانمار مهاجرت کرده‌اند. اما این ادعا توسط روهینگیایی ها رد شده است. آنها می‌گویند سابقه حضورشان در میانمار، دست کم به چند سده اخیر می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو غلط کردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج