جاباما
۶۴۱۱۰۱
۵ نظر
۶۰۸۸
۵ نظر
۶۰۸۸
پ

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

از پختن تا مراقبت از پوست، موز واقعا کاربردهای زیادی دارد، اما تا به حال به این فکر کرده اید که با پوست موز چه کارهایی می‌توان کرد؟

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری: موز یک میوه فوق مقوی، خوشمزه و پرکاربرد است و ده‌ها روش برای خوردن و لذت بردن از آن وجود دارد. از پختن تا مراقبت از پوست، موز واقعا کاربردهای زیادی دارد، اما تا به حال به این فکر کرده اید که با پوست موز چه کارهایی می‌توان کرد؟ در این مطلب کاربردهای شگفت انگیز و مفید پوست موز را برایتان آورده ایم تا بدانید که جای پوست موز سطل آشغال یا سطل کمپوست نیست.

سفید کردن دندان‌ها

باوجود هزینه‌های بالای دندانپزشکی، پاکسازی تخصصی دندان‌ها گران تمام می‌شود و محصولات سفیدکننده دندان که در خانه دارید می‌تواند دندان شما را حساس یا ناراحت کند. یک راه حل ساده برای سفیدکردن دندان‌ها این است که دندانتان را مثل همیشه مسواک بزنید و سپس قسمت داخلی پوست موز را روی دندان هایتان بمالید. این کار را به طور مداوم و روزی ۲ دقیقه انجام دهید. چطور چنین چیزی ممکن است؟ پوست موز حاوی سالیسیلیک اسید، سیتریک اسید، منگنز، منیزیم و پتاسیم است که بی شک می‌تواند لکه‌های دندان را بدون آسیب زدن به مینای دندان از بین ببرد.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

براق کردن نقره جات

روغن موجود در پوست موز می‌تواند نقره کدر شده را بدون نیاز به مواد سمی درخشان کند. با ترکیب مقداری پوست موز و آب شیرین در مخلوط کن یک خمیر درست کنید. سپس با استفاده از یک دستمال نرم، جواهرات، ظروف یا هر وسیله نقره دیگری که در خانه دارید را برق بیندازید. سپس شیء نقره خود را با آب گرم آب بکشید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!
برق انداختن کفش

اگر وقت رفتن به کفاشی را ندارید می توانید به راحتی داخل پوست موز را روی کفش چرمی خود مالیده و آن را برق بیندازید. سپس کفشتان را با یک دستمال تمیز پاک کنید. این کار به کاهش آثار ساییدگی و آسیب‌های ناشی از آب روی کفش چرمتان کمک می‌کند.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

دور کردن آفات باغ

شته‌ها حشرات ریز مزاحم و همیشگی هستند که ممکن است به باغ شما حمله کنند. برای خلاص شدن از شر آن‌ها بدون نیاز به روش‌های غیرانسانی یا مواد شیمیایی سمی، می‌توانید به راحتی مقداری پوست موز را در سوراخ‌های ۲.۵ سانتیمتری در اطراف گیاهان آلوده به شته قرار دهید تا با پتاسیم پوست موز آن‌ها را از بین ببرید.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!
بهبود جای نیش حشرات

نیش پشه‌ها باعث خارش می‌شوند، زیرا سیستم ایمنی بدن شما نسبت به حشره‌ای که شما را نیش زده واکنش نشان می‌دهد. این حشرات کوچک در واقع یک مایع ضد انعقادی به شما تزریق می‌کنند که مانع لخته شدن خون شما می‌شود. چون پوست موز حاوی پلی ساکارید است که اثر ضد التهابی روی بدن دارد، مالیدن جای نیش حشرات با داخل پوست موز می‌تواند خارش و تورم را کاهش دهد.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

پرورش گوجه فرنگی

به این فکر هستید که برای خودتان گوجه فرنگی پرورش دهید؟ مقداری پوست موز جمع کنید! گوجه‌ها هم مثل گل‌ها عاشق ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیابی هستند که به طور طبیعی در پوست موز وجود دارد. برای اینکه به گیاهان گوجه فرنگی جدیدتان شروع خوبی در زندگی بدهید، بعد از اینکه آن‌ها را کاشتید مقداری پوست موز در اطراف ساقه بپیچید. هم چنین می‌توانید مقداری پوست موز را کباب کنید و چیپس‌ها را در خاک قرار دهید.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

کود گلدان

هرچند حشرات باغ پوست موز دوست ندارند، اما گل‌های باغ عاشق پوست موز هستند! پوست موز سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مغذی از جمله کلسیم، منیزیم، گوگرد و ... است که می‌توانند به عنوان کود طبیعی برای گل‌ها استفاده شوند. کافیست مقداری پوست موز را پای بوته رزتان خاک کنید و شاهد شکوفا شدن آن باشید.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

طراوت گیاهان آپارتمانی

گیاهان گلدانی انرژی، منظره و کیفیت هوای خانه شما را بهبود می‌بخشند. اما عجیب نیست که این گیاهان بعد از مدتی کمی گرفته به نظر برسند به خصوص آن هایی که برگ‌های بزرگ و تخت و براق دارند. چون روی آن‌ها گرد و خاک می‌نشیند. برای تقویت گیاهتان به آرامی داخل پوست موز را روی برگ‌ها بکشید، با این کار نه تنها ظاهر برگ‌ها تمیز و براق می‌شود بلکه باعث بهبود سلامت گیاهتان می‌شود، چون با زدودن گرد و خاک هایی که نور را مسدود کرده، فعالیت فتوسنتزی گیاه افزایش می‌یابد و از رشد قارچ‌های انگلی جلوگیری می‌کند.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

ترد کردن گوشت

پروتئین حیوانات اگر به روش درست پخته شود یک غذای لذیذ و مقوی برای بدن است. با این حال هیچکس گوشت خشک و سفت یا سوخته را دوست ندارد. اگر می‌خواهید رطوبت کباب یا سینه مرغ خود را حین پختن حفظ کنید، چند پوست موز روی آن قرار دهید. روغن و رطوبت پوست موز جذب گوشت می‌شود و طعم و نرمی طبیعی گوشت را حفظ می‌کند.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

یک دسر خوشمزه دستی

بچه‌ها عاشق غذاهای ساده و خوشمزه آتشی هستند. با باز کردن پوست موز و برش گوشت موز در جهت طولی که شبیه پوسته تاکو یا نان هات داگ می‌شود می‌توانید یک دسر خوشمزه درست کنید. مقداری شکلات، مارشمالو و مغز را داخل گوشت موز فرو کنید. سپس کل موز را در فویل پیچیده و به مدت ۵ تا ۸ دقیقه روی آتش نگه دارید. حالا می‌توانید دسر قابل حمل خود را باز کنید و آن را گرم و ذوب شده و چسبناک با یک چنگال بخورید.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

ر‌ها شدن از شر زگیل‌ها

زگیل‌ها زایده‌های گوشتی کوچکی روی پوست هستند که توسط یک ویروس رایج و معمولا روی دست ها، پاها، صورت و گردن ایجاد می‌شوند. اگرچه زگیل‌ها شایع و قابل درمان هستند، اما می‌توانند آزاردهنده، مایه خجالت و حتی ناراحت کننده باشند. پتاسیم زیادی که به طور طبیعی در پوست موز وجود دارد برای رهایی از زگیل به خصوص زگیل‌های کف پا بسیار مفید است. اگر زگیل دارید به آرامی داخل پوست موز را به مدت دو هفته و هرروز یکی دو دقیقه روی زگیل بمالید تا از بین برود.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

درمان کبودی

پوست موز تازه می‌تواند در درمان و محو شدن کبودی‌ها موثر باشد. خواص ضد التهابی ترکیب پلی ساکارید موجود در پوست موز می‌تواند کبود‌ها را درمان کند. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، پوست موز را روی کبودی قرار داده و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یا حتی یک شب روی آن بماند.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

درمان آکنه

پوست موز با خواص ضد التهابی و درمان بافت خود می‌تواند برای درمان سریع و طبیعی اکنه استفاده شود. برای این کار به آرامی داخل پوست موز را به مدت ۵ دقیقه روی اکنه‌ها بمالید. اجازه دهید روغن و مواد بازمانده موز روی پوستتان خشک شود تا جذب مواد مغذی درمانی به حداکثر برسد. سپس پوست را با آب گرم و و یک دستمال تمیز شسته و خشک کنید. اگر این کار را سه بار در روز انجام دهید، می‌توانید کاهش اندازه و تعداد اکنه‌ها را روی پوستتان ببینید. پوست موز به طور طبیعی حاوی سالیسیلیک اسید است که برای درمان اکنه به کار می‌رود.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!


مرطوب کردن پوست خشک

افراد مستعد به اکنه اغلب پوست خشکی هم دارند؛ و هرچند هیدراته ماندن با نوشیدن آب کافی مهم است، اما می‌توانید پوست خشکتان را با ماساژ ملایم پوست موز درمان کنید و رطوبت مورد نیاز را به پوستتان برسانید. این روش حتی برای افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس هم موثر و بی خطر است. در این روش از خطر مواجهه با پارابن ها، مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی که در لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌های پوست وجود دارند در امان می‌مانید.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

کاهش چین و چروک پوست

پوست سالم و مرطوب کمتر در معرض خطوط و چین و چروک قرار می‌گیرد. البته دوست داشتن و پذیرش پوستی که دارید و چین و چروک هایی که در اثر افزایش سن پدید آمده اند، گام مهمی در مراقبت از خود است. اما هیچ اشکالی ندارد که سعی کنید ظاهر و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید داخل پوست موز را به آرامی روی پوستتان بمالید و اجازه دهید روغن آن روی پوستتان خشک شود و حتی یک شب بماند و سپس با آب گرم آن را بشویید. با تکرار این کار پوستتان محکم تر، صاف‌تر و سالم‌تر می‌شود. حتی می‌توانید از پوست موز برای تسکین پف دور چشم هم استفاده کنید.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

تمیز کردن لکه جوهر روی پوست

اگر قلمتان جوهر پس می‌دهد یا انگشتان خود را جوهری کرده اید، داخل پوست موز را روی منطقه جوهری شده بمالید. روغن پوست موز با رنگدانه‌های جوهر ترکیب می‌شود و پاک کردن و شسته شدن آن را از روی پوست راحت‌تر می‌کند.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!
در آوردن خار از پوست

گاهی اوقات در آوردن خار از پوست سخت و دردناک است. یک ترفند ساده و بدون درد استفاده از قسمت سفید پوست موز است که باید مستقیما روی ناحیه‌ای که خار رفته قرار داده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند، آنزیم‌ها و سایر روغن‌های موجود در موز جذب پوست می‌شود و خارج کردن خار را راحت‌تر می‌کند.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

تقویت خلق و خو و بینایی

گروهی از محققان تایوانی کشف کرده اند که نوشیدن ترکیب پوست موز جوشانده شده در تعادل و بهبود خلق و خو موثر است. به نظر می‌رسد این امر به دلیل دوپامین و سروتونین موجود در پوست موز باشد که اثر تقویت کننده خلق و خو در مغز دارد. نوشیدن عصاره پوست موز (جوشانده پوست موز در آب) بینایی را هم تقویت می‌کند، زیرا پوست موز حاوی آنتی اکسیدانی به نام لوتئین است که سلامت بافت شبکیه را تقویت می‌کند.
پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!


از بین بردن خش و خط CD یا DVD

برای کسانی که هنوز از سی دی و دی وی دی استفاده می‌کنند هیچ چیز آزاردهنده‌تر از خط و خش روی سی دی فیلم، بازی یا آلبوم‌های موسیقی نیست. این روش عجیب، اما موثر را می‌توانید امتحان کنید: پوست موز را به مدت یک دقیقه، به آرامی و با حرکت دایره‌ای روی سی دی بمالید. بقایای پوست موز را با یک دستمال نرم و تمیز پاک کنید و سپس با یک شیشه پاک کن سی دی را تمیز کنید. با این کار خش‌ها و توقف‌های ناخوشایند آن را از بین می‌برید.

پوست موز را دور نیندازید، از آن استفاده کنید!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Saraaaaa

      چ‌ جالببب
      پوستش از خودش کاراییش بیشترهههههه

    • بدون نام

      با سلام
      من چون چند ساله پول نداشتم نتونستم موز بخرم
      خدا کنه امروز یه موز فروشی بدون دوربین پیدا کنم
      یه موز می دزدم و از پوستش نهایت استفاده رو می کنم
      یادمه ده سال قبل که موز خوردم پوستش رو انداختم توی سطل آشغال
      الان خیلی پشیمون هستم بخدا
      کاش ده سال قبل مطلب شما رو خونده بودم
      ولی اشکالی نداره
      ماهی رو هر وقت از آب بگیری میمیره

    • بدون نام

      اگه طلبه اید تا بریم یکشو بندازیم بالا

    • نسرین

      چه جالب! البته برای سفید کردن دندان رو میدونستم ولی بقیه رو جدید شنیدم!

    • انسان

      چه جالب مردم پول ندارن موز بخورن ولی اینترنت استفاده می کنن پس نتیجه می گیریم...؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج