۶۴۱۲۶۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حدادیان: شهدای حله، مظلوم هستند

طی مراسمی در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزیدگان پانزدهمین همایش سوختگان وصل تجلیل شدند.

خبرگزاری تسنیم: آیین اختتامیه پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان «کبوتران حرم» ویژه شهدای اربعین در حلّه عصر امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران با حضور جمعی از شاعران و نویسندگان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در سخنانی با اشاره به اثرگذاری این حرکت فرهنگی عنوان کرد این حرکت که با عنایت خداوند نصیب دفتر ادبیات نهاد شده است از نعمت هایی است که برای پاسداشت حریم ولایت و شهدای این راه شکل گرفته است .

حجت‌الاسلام کرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌ بنابر این است که قیام ولی‌عصر (عج) همراه با نام سیدالشهدا باشد. مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند ولی‌عصر به مردم زمان خودشان معرفی نشدند و ایشان برای معرفی خود دست به دامن سیدالشهدا می‌شوند و این در حالی است که در زمان ظهور ایشان تمام عالم سیدالشهدا را می‌شناسند و امروز شاهدیم که در حماسه اربعین سیدالشهدا به جهانیان معرفی می‌شود.

در بخش دیگری از این مراسم سعید حدادیان دبیر همایش عنوان کرد: همایش سوختگان وصل با عنوان کبوتران حرم در این دوره سعی کرد تا همسفره شهدای مسیر زیارت حرم سیدالشهدا(ع) باشد. ما در این همایش همواره بنا داشتیم تا موضوعاتی بکر و دست نخورده را برای معرفی انتخاب کنیم و امسال نیز یادکرد این شهدای مظلوم با همین کارکرد صورت گرفت.

سعید حدادیان دبیر همایش ادبی «سوختگان وصل» در این مراسم گفت: «کبوتران حرم» عنوان پانزدهمین همایش «سوختگان وصل» است که در دو بخش شعر و داستان هم‌سفره زائران سیدالشهدا شد که آنها در پایان سفرشان به بارگاه قدس راه یافتند.

وی ادامه داد: در بخش شعر بیش از ۳۵۰ اثر و در بخش داستان نیز ۱۵۰ اثر به دبیرخانه همایش رسیده بود که از ۱۸ اثر تقدیر کردیم. همچنین در بخش داستان علاوه بر معرفی سه برگزیده ۹ نفر نیز تقدیر خواهند شد.

حدادیان در بخشی از سخنانش با ذکر خاطره‌ای از مرحوم چایچیان گفت: می‌فرمودند:"من شعری برای حضرت امیر(ع) گفته بودم، در جیبم گذاشته و فراموش کرده‌ بودم، شب بعد به محضر علامه رسیدم، فردی که تازه شیعه شده بود در جلسه شروع به شعرخوانی به زبان عربی کرد، من نیز تا وارد جلسه مذهبی شدم، علامه امینی فرمودند: شعری را که برای حضرت امیر سروده‌ای بخوان، من که فراموش کرده بودم گفتم کدام شعر؟ جناب علامه فرمودند همان شعری که در جیبت داری و دیشب سروده‌ای"؛ این نکته حائز اهمیت است که گاهی از دعای علما به شاعران مطالبی می‌رسد که باید یک شاعر با یک عالم هم‌نفس باشد تا به دین لطمه نزند.

براساس این گزارش، شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سلام سردار»‌ برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار تا پانزدهم بهمن ۹۶ خواهد بود.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان دو بخش شعر و داستان تقدیر شد. در حاشیه این مراسم از چند تن از خانواده شهدای زیارت اربعین در حله نیز تجلیل بعمل آمد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج