جاباما
۶۴۱۳۷۶
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

از چاقوکشی در اردکان تا بی‌اخلاقی‌های «معروف»

لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی که ۱۰ هفته خود را سپری کرده، آبستن حواشی متعددی است، حاشیه‌هایی که چهره این رشته را تخریب کرده است.

روزنامه قانون: لیگ برتر والیبال ایران در شرایطی که ۱۰ هفته خود را سپری کرده، آبستن حواشی متعددی است، حاشیه‌هایی که چهره این رشته را تخریب کرده است. والیبال ایران همان‌قدر که در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی را در رده ملی تجربه کرده اما در رده باشگاهی همواره با حاشیه‌هایی رو به رو بوده است که گویا تمامی ندارد و انگار قرار نیست به طور ریشه‌ای حل شود.حضور در لیگ جهانی، قهرمانی رده‌های پایه در جهان، حضور لژیونر در لیگ‌های اروپایی، کسب سکوی جهانی،حضوردر المپیک و ... چندین و چند موفقیت دیگر در این رشته، هیچ گاه موجب نشد اتفاقات زشت در والیبال داخلی ایران به سمت بهتر شدن حرکت کند. به نظر می‌رسد فدراسیون نشینان این رشته در این چند سال تمام تمرکز خود را روی رده ملی گذاشته‌اند و از بررسی و ریشه‌یابی کردن مشکلات لیگ عاجزند. لیگی که هر سال به جار و جنجال کشیده می‌شود.

این جمله‌اي کلیشه‌ای و نخ نما، در تمامی رشته‌هاست که «تیم ملی از دل لیگ رشد می‌کند!». جمله‌ای که هر چند بسيارکلیشه‌ای به نظر می‌رسد اما از واقعیت چندان دور نیست. به ویژه در رشته‎ای مانند والیبال. هر چند ستاره‌های امروز والیبال ایران که در رده ملی خوش درخشیدند، اغلب نه در باشگاه‌های خود که در تیم‌های ملی رده‌های نوجوانان و جوانان شناسایی شده و رفته رفته به تیم ملی بزرگسالان معرفی شدند. البته در این بین بازیکنانی بودند که در تیم‌های باشگاهی خود، خوش درخشیدند و نظر مربیان تیم ملی را جلب کردند. بازیکنانی مانند حسن صنوبر، آرمین تشکری و ... که البته عمر چندان طولانی‌ای در تیم ملی نداشتند. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسید با توجه به وعده‌هایی که در آستانه برگزاری سی و یکمین دوره لیگ برتر از سوی سازمان لیگ و سرپرست فدراسیون داده می‌شد، در این دوره شاهد نظم بیشتری در مسابقات باشیم. اما این نظم نیز عمر چندان طولانی‌اي نداشت. هر چند در ۹ هفته ابتدایی لیگ، اخباری را مبنی به انحلال تیم‌ها، پرداخت نشدن مبلغ قرارداد به بازیکنان، برگزار نشدن برخی مسابقات به دلیل اعتراض و اعتصاب و ... شاهد بودیم اما در آن هفته‌ها اتفاقی حاشیه‌ای كمتري در لیگ رخ داد. اما هفته دهم این مسابقات بار دیگر امیدها را ناامید کرد و شرایطی فراهم آورد که برای چندمین بار در سال اخیر صدای تاسف همگان از رخداد برخی اتفاقات در لیگ والیبال بلند شود.

کاپیتان حاشیه ساز!

سالن غدیر ارومیه در هفته دهم اتفاقاتی در دل خود داشت که موجب شد تیم شهرداری ارومیه از ادامه بازی منصرف شود و زمین بازی را ترک کند. حرکات ناشایست و به دور از شأن سعید معروف ، که عنوان کاپیتانی تیم ملی والیبال ایران را یدک می‌کشد، با داور بازی و اعتراضات گسترده‌اش از یک طرف فضای آن مسابقه را مشوش کرد و از طرف دیگر فحش‌ها و الفاظ رکیک از سوی تماشاگرانی که شهرشان به مهد والیبال ایران شهره است. پرتاب سکه و اشیا به داخل زمین که ممکن بود به آسیب های جبران ناپذیر منجر شود و در نهایت جار و جنجال‌هایی که لقب پرحاشیه ترین بازی لیگ را به نبرد پیکان و ارومیه داد. صحنه‌هایی که در هفته دهم و در ارومیه شاهد آن بودیم، همان صحنه‌هایی که سعید معروف در کانون آن‌ها قرار داشت، نگران کننده است.
وقتی کاپیتان تیم ملی توانایی تسلط بر اعصاب و رفتار خود را ندارد، چه انتظاری می‌توان از بازیکنان کم تجربه‌تر و تازه کارتر که امثال سعید معروف را الگوی خود می‌دانند، داشت؟ سعید معروفی که از لحاظ فنی در جمع بهترین‌های جهان است و با استانداردهای جهانی برابری می‌کند و به‌طور حتم ستاره بی چون و چرای والیبال ایران در بعد فنی است، هنوز نمی‌تواند به عنوان یک کاپیتان در دیدار باشگاهی تیمش عملکرد خوب و حرفه‌اي داشته باشد. آیا به راستی سعید معروف در نبردهای بین‌المللی تیم ملی یا زمانی که در ترکیب تیم زنیت‌کازان روسیه به میدان می‌رفت، این اجازه را به خود می‌داد که به سمت داور مسابقه حمله‌ور شود یا تماشاگران را با حرکات زننده تحریک کند؟ پاسخ این سوال واضح است. به‌طو رحتم نه! اما اینکه چرا در لیگ داخلی ایران این اجازه به سعیدمعروف داده می‌شود، سوالی است که پاسخ آن واضح نیست. کمیته انضباطی فدراسیون والیبال هنوز تصمیم قطعی در خصوص دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان که به دلیل ترک زمین توسط ارومیه‌ای‌ها نیمه‌تمام ماند، نگرفته است و همه منتظرند نتیجه تشکیل کمیته انضباطی را برای این دیدار شاهد باشند.

چاقوکشی آقای مربی در اردکان!

حواشی هفته دهم لیگ برتر والیبال به بازی دو تیم شهرداری ارومیه و پیکان ختم نشده بود. اردکان و سالن آیت ا... خاتمی نیز شاهد رخدادهای دور از شأن ورزش بود. اتفاقاتی که هنوز از سوی هیچ یک از دو تیم درباره آن صحبتی به میان نیامده و هنوز کسی به درستی نمی‌داند در اردکان چه رخ داد. یکی از اعضای تیم سایپا که دوست نداشت نامش فاش شود، درباره این موضوع می‌گوید: «ما هم درست نفهمیدیم چه اتفاقی رخ داد فقط ناگهان متوجه شدیم که برخی بازیکنان تیم خاتم، مربی سایپا را نقش زمین کردند و زد و خورد فیزیکی بین آن‌ها ایجاد شد». البته این توضیحات از سوی این بازیکن سایپا چندان هم دقیق نیست زیرا مدتی بعد تصویری از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که نشان از این می‌داد که مربی سایپا از جورابش چاقو در آورده است و برای دفاع از خودش از سلاح سرد استفاده کرده است! البته ارائه تنها یک تصویر درباره اثبات این ادعا کافی نیست و به‌طور حتم کمیته انضباطی فدراسیون والیبال باید درباره این موضوع تصمیم گیری کرده و پیش از تصمیم گیری در این باره به طور دقیق موضوع را بررسی کند. چه درست و چه غلط، این اتفاق بیش از حد ممکن ناراحت‌کننده و البته نگران کننده است. مسئولان باشگاه سایپا، درباره این ادعا سکوت کرده‌اند و اردکانی‌ها نیز هنوز اعتراضی انجام نداده اند. باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی و فدراسیون و سازمان لیگ چه زمانی و از چه منظری این موضوع را حل خواهد کرد و به ابهامات پاسخ می‌دهد.

دردی که درمان نمی‌شود!

والیبالی که این روزها در زمره برترین‌های جهان است، چرا باید در لیگ داخلی خود درگیر اتفاقاتی باشد که به دور از شأن ماهیت ورزش و پهلوانی است؟ آیا در لیگی که در نهایت با تمام شرایط - در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد- تیمی قهرمان خواهد شد که با هزینه چند ۱۰ میلیاردی ، ستاره‌های والیبال را دور خود جمع کرده است، این حجم از حساسیت ، تنش و جنجال ، طبیعی است؟ والیبال ایران این روزها درگیر یک معضل و دو معضل نیست و هر روز با گذشت زمان ، ریشه اتفاق جدیدي رشد می‌کند و اوضاع را از قبل بیشتر به هم می‌ریزد. فدراسیونی که سرپرستش همزمان معاونت وزارت ورزش را برعهده دارد و بدون شک با دغدغه‌های کوچک و بزرگ دست به گریبان است، این روزها نیاز به شوک دارد؛ شوکی که این شرایط نامناسب را بهبود ببخشد. شاید باید منتظر ماند تا انتخابات فدراسیون والیبال هر چه زودتر برگزار شود و این فدراسیون از بی سر و سامانی خارج شده و با حضور رییس جدید، خون تازه‌اي در رگ‌هایش جریان پیدا کند و بتواند برای همیشه و با ریشه‌کن شدن مشکلات به مسیر درست سابقش بازگردد.

سوالی که باید آن را مطرح کنیم، این است که به راستی ریشه این بی‌اخلاقی‌ها و اعتراضات در والیبال ایران چیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به عنوان همشهری سعید معروف براش خیلی متاسفم!!!!

    • بدون نام

      این سعید معروف فکر میکنه رئیس جمهوره!!!

    • بدون نام

      یکی مثل کیروش باید بیاد تو والیبال امثال معروف رو بشونه سرجاش
      اینا دیگه خیلی خودشونو بالا میبینن

    • بدون نام

      بعضی والیب ها دیگه مغرورهستن مث سعید معروف شهرام محمودی
      من فک کردم معروف بااون چهره آرومش خیلی بااخلاقه!
      خیلی رفتاراش زیرکانه اس..
      تأسف تأسف واقن..

      پاسخ ها

      • Kosar

        نخیر شهرام اصلا هم مغرور نیس

    • بدون نام

      بعد از این همه حرف،این رو هم در نظر بگیرید ک ب عنوان کاپیتان،میخواسته از تیمش دفاع کنه.این حرکت کجاش بده؟؟ امتیاز عادلانه رو برای تیمش گرفت،بهتر شد تا اونا امتیاز الکی بگیرن.

    • بدون نام

      دم اقا سعید گرم

    • بدون نام

      خوبه باز بین اینهمه ادم نمک نشناس یه عده قدر بدون هستن
      واقعا متاسفم واسه یه عده که تمام زحمات سعید معروف رو واسه تیمشون فراموش کردن

      پاسخ ها

      • Kosar

        درسته معروف واسه تیم ملی خیلی زحمت کشیده اما نباید مغرور بشه و به خودش اجازه بده با داور رفتار بدی کنه .

    • بدون نام

      رفتار بدی نکرد،برای تیمش امتیاز گرفت.مغرور نیست،تو ورزش جدیه.بی خودی واسع همه لقب مغرور و ........ میزارین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج