۶۴۱۷۷۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تیلرسون: خود را ملزم به اجرای برجام می دانیم

وزیر خارجه آمریکا که برای حضور در نشست وزرای خارجه پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو در بلژیک حضور دارد، می گوید ایران، کره شمالی و داعش از محورهای اصلی گفتگو با مقامات اتحادیه اروپا است.

انتخاب: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که در بروکسل حضور دارد، روز سه شنبه ۱۴ آذر پس از دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران گفت ایالات متحده خود را ملزم به اجرای برجام می داند اما نمی تواند به اقدامات بی ثبات کننده ایران، جوابی ندهد.

رکس تیلرسون در مورد گفتگوها درباره ایران هم گفت: «همان طور که مسئول سیاست خارجی ناتو اعلام کرد ما درباره معاهده برجام و لزوم تعهد کامل ایران به مفاد این تعهدنامه نیز صحبت کردیم. در عین حال باید توجه کرد که ایران رشته تحرکاتی در منطقه دارد که باعث بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود.»

وزیر خارجه ایالات متحده افزود: نمونه تحرکات ایران، برنامه موشکی ایران است، از جمله اخیرا مشخص شد موشکی که از سوی یمن به عربستان شلیک شده و منابع ما تایید کرده‌اند که این حمله کار ایران بوده و این کشور از طریق حوثی‌ها این موشک را پرتاب کرده است.

تیلرسون افزود: ایران اوضاع یمن را پیچیده کرده، همینطور ارسال اسلحه و جنگجو به سوریه و حمایت از گروه حزب الله از دیگر تحرکات ایران در منطقه است. این اعمال ایران نمی‌تواند بی‌توجه و بی‌پاسخ بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج