جاباما
۶۴۱۸۵۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ناکامی داعش در جذب اهل سنت

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس با بیان اینکه داعش در جذب اهل سنت موفق نبود، گفت: یکی از رفتارهای نظام اسلامی این است که ۹ میلیون اهل سنت در کنار شیعیان به خوبی در ایران زندگی می‌کنند.

خبرگزاری فارس: محمد دهقان عصر امروز در جمع مسؤولان این شهرستان گفت: دشمنان تمام توان خود را به‌کار گرفتند تا جنگ شیعه و سنی راه بیندازند و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌دستانش اهل سنت را هم فریب داده‌اند، افزود: آنها می‌خواستند از این حربه قدیمی استفاده کنند، جنگ میان شیعه و سنی راه‌اندازی شود تا آمریکا و انگلیس را بر منطقه مسلط کنند و به همین دلیل دولت شام و عراق را تشکیل دادند.

وی به تشریح کمک‌های عربستان به داعش اشاره کرد و گفت: حکومت آل‌سعود حکومت اسلامی نیست و خود اهل سنت عربستان هم این خاندان را قبول ندارند. آنها قصد داشتند جنگ را به مرزهای کشور ما بکشانند که شکست خوردند و در سوریه و عراق بینی آمریکا و سعودی به خاک مالیده شد.

دهقان با بیان اینکه داعش در جذب اهل سنت موفق نبود، به اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از رفتارهای نظام اسلامی این است که ۹ میلیون اهل سنت در کنار شیعیان به خوبی در ایران زندگی می‌کنند.

عضو حقوقی مجلس با اشاره به شکست داعش گفت: یکی از دلایل پیروزی مدافعان دلاور و غیور حریم اهل بیت(ع) در مبارزه با دولت خودخوانده داعش حفظ وحدت و تقویت ارتباط بین مسلمانان به‌خصوص در این مناطق بود.

وی با تشریح اوضاع اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی کشور با تمام امیدهایی که برخی داشتند وضعیت خوبی نیست و برجام نتوانست آن جوری که برخی امید داشتند اقتصاد را سامان دهد؛ آمریکا از همان ابتدا تبلیغات روانی بر علیه توافق برجام به راه انداخت و هدف هم ترساندن سرمایه‌گذران خارجی از سرمایه‌گذاری در ایران بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج